חדשות בארץ

התירוץ של בנט להתפרצות על אורית סטרוק: "התיזה עליי אומיקרון"

ראש הממשלה נפתלי בנט סיפק הסבר מקורי מדוע התפרץ לעבר חברת הכנסת אורית סטרוק ואמר לה "עופי לי מהעיניים". ברשת הגיבו בגיחוך

  • ה' שבט התשפ"ב
בנט בעימות עם האופוזיציה, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט בעימות עם האופוזיציה, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:30)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שהתפרץ שלשום (רביעי) לעברה של חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) במליאת הכנסת ואמר לה "עופי לי מהעיניים", סיפק תירוץ מקורי להשתלחותו הבוטה בה.

עיתונאית "ידיעות אחרונות", סימה קדמון, כתבה הבוקר בטורה השבועי: "מיד אחרי אותה תקרית אמר בנט למי שאמר: 'האישה ניגשת אליי בלי מסכה ומתיזה עליי אומיקרון ממרחק של עשרה סנטימטר. אז אמרתי לה לעוף ממני. מספיק הייתי מבודד בשבוע שעבר".

ברשת הגיבו בגיחוך על התירוץ של בנט, שכן זמן קצר לפני התפרצותו על סטרוק הוא ניגש לספסלי האופוזיציה והתעמת עם חבריה בצעקות, חלק מהזמן ללא מסכה על פניו.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר כי "כל אדם הגון משמאל ומימין צריך לחוש בושה הבוקר שזה האיש שמכהן כאן כראש ממשלה". סמוטריץ' צירף לדבריו את תמונתו של בנט, ללא מסכה, צועק מטווח קרוב לעברם של חברי האופוזיציה, והוסיף: "ושימו לב מי תועד כ'מתיז אומיקרון' לכל עבר".

עיתונאי גלובס אבישי גרינצייג הגיב בהומור על הטור של קדמון: "עיתונות דגולה של ידידתי סימה קדמון על ההתבטאות המכוערת של בנט לסטרוק 'עופי לי מהעיניים'". בהתייחסו לדברים דומים לאלו של קדמון שכתב יוסי ורטר ב"הארץ", הוסיף גרינצייג בציניות: "מרגש, מפתיע ומחזק לגלות שגם ידידי יוסי ורטר ב'הארץ' יודע בטור שלו להסביר שהאמירה של בנט 'תעופי לי מהעיניים' הייתה מסיבות בריאותיות, כי 'אורית סטרוק התקרבה אליו וריססה אותו במיליארדי אירוסולים מסוכנים'".

איש התקשורת ינון מגל כתב: "קומדיה של 'עיתונאים': להקת השופרות של בנט משפררת את ה'עופי לי מהעיניים' לסטרוק כשמירה אפידמיולוגית מפני נתז טיפתי. ואז בנט קם באטרף, נדבק לח"כים מהאופוזיציה בצרחות כשהוא מוריד את המסכה ויורק עליהם בזעם. חברים, גם לשפרר צריך לדעת".

כתב חדשות 12, ירון אברהם, מתח אף הוא ביקורת על הפרשנים שהביאו את גירסתו של בנט: "ראש הממשלה מסביר בתדרוכים לפרשני סוף השבוע שאמר לאורית סטרוק 'עופי לי מהעיניים' כי היא 'התיזה עליו אומיקרון'. ו..תיראו מופתעים: אין שום פקפוק או שאלת פולו אפ שתוהה אם בנט מחפש דרך אלגנטית (או שלא) לצאת מפליטת הפה הבוטה לעבר חברת כנסת".

כתב וואלה, יקי אדמקר, צירף תיעוד קצר מהמליאה המפריך את טענתו של בנט: "בנט טען שאורית סטרוק באה אליו בלי מסכה ולכן אמר לה 'עופי לי מהעיניים'. תסתכלו בתחתית הסרטון – רואים את סטרוק 5 שניות לפני שהיא ניגשה לבנט בתקרית הידועה. עם מסכה מלא מלא, ולטענתה גם לא הורידה אותה בזמן שדיברה עמו".

כזכור, במהלך ההצבעה הסוערת על חוק החשמל של רע"מ, ניגשה סטרוק לבנט והביעה מחאה על הצבעתו – יחד עם חברי מפלגתו – נגד הההסתייגות לחוק שהגישה האופוזיציה, בה דרשה לחבר לחשמל את יישובי ההתיישבות הצעירה. "איך אתה לא מתבייש?", אמרה לו, "אתה יושב על כיסא ראש הממשלה בפתקים של תושבי ההתיישבות הצעירה". בנט הגיב במילים "עופי לי מהעיניים".

דבריו של בנט חוללו סערה ברשת. חבר סיעתה של סטרוק, שמחה רוטמן, הגיב בקצרה: "איש בזוי". חברת הכנסת מיכל וולדיגר, אף היא מהציונות הדתית, כתבה: "אני חושבת שאם נשאל את עם ישראל, הוא יעדיף שאתה, נפתלי בנט, יהיה זה שיעוף להם מהעיניים. אם ראש הממשלה מתבטא בצורה כזו, מה המסר שזה מעביר לציבור הישראלי? שלומר לאישה 'תעופי מהעיניים' זה לגיטימי? נפתלי, איבדת את זה. לך הביתה".

בהמשך הוציאה הציונות הדתית הודעת גינוי רשמית ודרשה מראש הממשלה להתנצל: "הבריונות ואיבוד העשתונות של בנט במליאת הכנסת והשיח הירוד כלפי ח"כ אורית סטרוק אינם ראויים. אורית מקדישה את חייה למען מדינת ישראל, שיח מבזה כלפיה מבזה את המדבר ומבזה את הציבור בישראל. בנט תתנצל".

גם בליכוד גינו את "המתקפה הגסה והמיזוגנית", כלשונם, של בנט נגד סטרוק: "אובדן העשתונות של בנט אינו מצדיק פגיעה מבישה בחברת כנסת".

תגיות:נפתלי בנטאורית סטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה