חדשות בארץ

בתום דיון סוער: חוק החשמל אושר סופית במליאת הכנסת. נתניהו: "יום שחור לדמוקרטיה"

חוק החשמל של רע"מ אושר בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים, ובהיעדרה של האופוזיציה שהחרימה את ההצבעה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "יום שחור לציונות ולדמוקרטיה"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת הגיעה היום (רביעי) לנקודת רתיחה סוערת, בהצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק החשמל של רע"מ. גוש הימין-חרדים החרים את ההצבעות על ההסתייגויות לחוק ואת ההצבעה הסופית על נוסחו הכולל, במחאה על שהקואליציה הפעילה באופן חריג את סעיף 98 לתקנון כדי להגביל את משך הדיון. חברי האופוזיציה, למעט הרשימה המשותפת, יצאו במחאה מהמליאה לפני ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית. החוק, שמאפשר חיבור לחשמל של מבנים שנבנו ללא היתר, זכה בקריאה השלישית לרוב של 61 תומכים ושלושה נמנעים, ללא מתנגדים.

מהלך ההצבעות השונות על ההסתייגויות לווה בקריאות "בושה, בושה" ו"מכרתם את המדינה" שהטיחו חברי גוש הימין-חרדים בראש הממשלה נפתלי בנט ובחברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה. הסערה הגיעה לשיאה בהצבעה על ההסתייגות שדרשה לחבר לחשמל את יישובי ההתיישבות הצעירה.

חברי האופוזיציה מהימין דרשו הצבעה שמית על ההסתייגות והצביעו בעדה, מול התנגדות הקואליציה. במהלך ההצבעה ניגש בנט לספסלי האופוזיציה והתעמת עם חבריה בצעקות. הוא התקדם לעבר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, והטיח בו שהצביע בעד תוכנית ההתנתקות. חברי האופוזיציה צעקו לו בתגובה "לך". התקרית החריגה הסתיימה רק לאחר שיו"ר הכנסת מיקי לוי וסגן השר אביר קארה הגיעו אל בנט והובילו אותו חזרה למקומו. ההסתייגות נפלה ברוב של 65 מתנגדים מול 51 תומכים.

(קרדיט: ערוץ כנסת)

"יום שחור לציונות ולדמוקרטיה", אמר נתניהו לאחר ההצבעה. "ממשלת בנט-רע"מ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי דמוקרטי. היא אישרה היום את חוק החשמל של רע"מ לחיבור עשרות אלפי מבנים לא חוקיים לחשמל. בכך היא מכשירה את השתלטות התנועה האסלאמית על הנגב והגליל, ומגשימה נדבך מרכזי בתוכנית הפלסטינית למימוש 'זכות השיבה'. באותה נשימה ממשלת בנט-רע"מ הצביעה נגד הצעתנו לחיבור לחשמל של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון".

"כדי להעביר את חוק החשמל השערורייתי של התנועה האסלאמית הם שברו בפעם הראשונה בתולדות הכנסת את תהליך החקיקה ופעלו בניגוד לעמדת היועצת המשפטית של הכנסת. ממשלת בנט-רע"מ יוצרת אנרכיה בכנסת. צעד אחר צעד היא רומסת את הציונות ואת הדמוקרטיה. היא מבצעת איחוד משפחות פלסטיניות, מקדמת חוק להשתקת האזרחים ברשתות החברתיות, חוק שמאפשר לשוטרים להיכנס לבתי אזרחים ללא צו שופט וחוק לפסילת מועמדים לראשות הממשלה. היום, עם חוק החשמל, היא הגיעה לשפל חדש בהתרפסות המסוכנת שלה לתנועה האסלאמית תוך דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה. הם לא ישתיקו את האופוזיציה הלאומית שלנו והם לא יסתמו את הפה שלכם, אזרחי ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד), הגיב: "עם ישראל משלם היום עוד מחיר עצום על תאוות הכיסא של בנט ושקד, והנקמנות הקטנונית של סער ואלקין. אובדן הנגב והגליל למפירי החוק הערבים יישאר חתום לנצח על שמם של בנט, שקד, סער ואלקין. הם מכרו את הנגב ואת הגליל, הם הפקירו את ההתיישבות הצעירה. ההיסטוריה תזכור זאת".

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד התייחס לעימות של בנט עם האופוזיציה: "היום ראיתי במליאה את בנט מאבד עשתונות. מדאיג מאד שהוא מוביל את ממשלת ישראל. האיש לא עומד בלחצים. מסוכן ומדאיג". חברו לסיעה, חבר הכנסת מיקי זוהר, כתב: "מה שראיתי עכשיו בכנסת לא נראה פה מעולם. בנט פשוט איבד את זה".

לאחר הפלת ההסתייגות בנוגע להתיישבות הצעירה, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בטוויטר: "חברי ימינה כולם הצביעו עכשיו יחד עם הרשימה המשותפת נגד החלת חוק החשמל גם על ההתיישבות הצעירה. מכרו את הציונות לתנועה האסלאמית ויחברו עשרות אלפי עברייני בנייה ערבים לחשמל, אבל בהתיישבות הצעירה ימשיכו לקפוא מקור גם החורף הזה בלי חשמל".

בהודעת סיעת ש"ס בתום ההצבעה נאמר: "הקרע בעם מעולם לא היה חמור כל כך, וכל זאת בחסות ממשלת 'הריפוי והאחדות' שהוקמה בהונאת הציבור וממשיכה לדרוס את נציגיו באופוזיציה, במחיקת תקנון הכנסת וביזוי הייעוץ המשפטי. חוק החשמל השערורייתי, שמפקיר את הנגב לפורעי חוק ומתעלם מההתיישבות הצעירה, אושר היום בניגוד להליך התקין ולקול מחאת כמחצית מחברי הכנסת. אלו הם ימים שחורים ועצובים לדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר: "הכשרת הבנייה הבלתי חוקית בנגב על ידי בנט ושקד תיזכר לדיראון עולם. בן גוריון אמר שבנגב ייבחן העם בישראל, וממשלת ישראל נכשלה במבחן. הממשלה הזו מסוכנת למדינת ישראל. בנט ושקד מכרו את הנגב למנסור עבאס והתנועה האסלאמית בשביל שרידות פוליטית, ומסתבר שאין צעד שהם לא יעשו כדי שממשלת השמאל שהקימו לא תתפרק".

תגיות:נפתלי בנטרע"מחוק החשמלההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה