מפתחות לחיים

הברכה מוכנה בשמיים, איך תהיה מתאים לקבל אותה?

אומר לך הבבא סאלי הגדול והקדוש: "הברכה נמצאת בשמיים והקדוש ברוך הוא מעניק אותה לכל אחד מעם ישראל. אני השליח לרומם ולהפוך אותך לכלי מחזיק ברכה, וליצוק לתוכך את התוכן

אא

שלום וברכה מורי ורבותי!

והלילה ההילולא של הגאון הקדוש, רבינו ישראל אבוחצירא, המכונה הבבא סאלי!

ושימו לב טוב מורי ורבותי!

מעבר לכל סיפורי הנסים והנפלאות שסובבים את דמותו עטוית ההוד ועטוית הסוד של הבבא סאלי, ישנה יראת שמים צרופה, התמדה בתורה ושמירת העיניים שאין כדוגמתה.

הבבא סאלי לא האמין בברכה שלא מגיעה על משכן שיכול להכיל את אותה ברכה. אם אין כלי מחזיק ברכה שיכול להכיל את הברכה, לעולם לא תחול הברכה. לכן תמיד היה אומר הבבא סאלי: "שני תנאים לברכה שלי. 

תנאי ראשון, שתאמינו בה.

ותנאי שני, שתעשו מעשה טוב שיתן לה לחול".

הכרנו את ברוך ציוני, זכרונו לברכה, שבחיים חיותו ניגש לבבא סאלי ואמר לו שהוא נכה בשתי רגליו, הוא לא יכול אפילו לעמוד. אמר לו הבבא סאלי: "אתה מקבל על עצמך לשמור שבת?" ענה לו ברוך ציוני: "כן!".

אמר לו הבבא סאלי: "קום!", נעמד ברוך, ומאותו יום היה הולך על שתי רגליו בצורה בטוחה, רגילה, כאחד האדם!

לאחר מספר שנים החליט ברוך שהשבת קשה לו, והחל לזלזל בשמירתה, ואז שוב פעם חזר והפך להיות נכה במאת האחוזים. הוא בקש לחזור לבבא סאלי, אך נאמר לו שהבבא סאלי כבר נפטר. ולכן הוא הגיע לציונו של הצדיק ואמר לו: "רבינו! אני רוצה לחזור ולשמור שבת. אנא רפא את רגליי", ומאותו רגע הוא החל ללכת בצורה צולעת מאד, וכך גם הכרנו אותו.

כלומר, אומר לך הבבא סאלי הגדול והקדוש: "הברכה נמצאת בשמיים והקדוש ברוך הוא מעניק אותה לכל אחד מעם ישראל. אני השליח לרומם ולהפוך אותך לכלי מחזיק ברכה, וליצוק לתוכך את התוכן".

היום בלילה, כל אחד מאיתנו מדליק נר לזכותו של הצדיק, מקבל על עצמו קבלה טובה, עושה משהו לעילוי נשמתו, לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולצדיק עבדו הנאמן. ואז מבקשים את הבקשות האישיות, את הדברים שאנחנו מבקשים מהצדיק, שלא בזכות עצמו, אלא שהוא יעמוד בתפילה לפני הקדוש ברוך הוא ויבקש עבורנו נחת, ברכה, שלווה, ברכה, פרנסה ומילוי כל המשאלות לעבודת ה' יתברך,

והחשוב ביותר, לא לשכוח, נחת יהודית אמיתית מכל יוצאי חלצינו, ללא יוצא מן הכלל.

זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.

וברוכים תהיו!

תודה רבה ותזכו למצוות.

תגיות:מפתחות לחייםהרב אליהו רביהבבא סאלי זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה