הורים וילדים

אוהבים ילד אחד יותר מן האחר? לילדה הזו יש מה לומר לכם

הורים - הפוסט הזה מיועד לכם: לא פעם הורים מרגישים שהם אוהבים ילד אחד יותר מאחיו. הסיבות לכך לא חשובות כמו הנזק שזה יכול לעולל לילד ה'מקופח'. ילדה שמרגישה מקופחת במשפחתה, אזרה אומץ וכתבה את המכתב הזה

אא

את הפוסט החשוב הזה כתבה נערה בשם ויקי ויקטור, שביקשה להפנות את המסר הזה לאמהות וגם לאלו שבדרך. "זה פוסט מהלב, הכי כנה הכי חשוף", היא כותבת. "פוסט שבו אני מבקשת לפנות בעיקר לאימהות, ולאלו שבדרך. בבקשה, בבקשה, בבקשה שלא יהיו לכם פייבוריטים. ואני אסביר: שלא יהיה לכם ילד אחד שתאהבו יותר מהשאר. שלא יהיה ילד אחד שירגיש שהוא שווה מוצלח אהוד יותר מהשאר, כי פשוט לשאר האחים יהיה מאד מאד קשה לפרוח בצילו.

"אני בת כזאת, אחות לשני אחים סופרר מוצלחים. שניהם עם עבודה יפה ומכובדת, נשואים כבר, עם ילדים. מצבם הכלכלי חמסה, חמסה, חמסה - ואילו אני שקטנה מהם, ועוד אחות נוספת - ״הפחות״ מוצלחות במשפחה. אלה שמצבם הכלכלי דחוק יותר. אלה שעשו אולי יותר טעויות לאורך הדרך. אלה שמחליפות יותר עבודות. הפחות יציבות. ושנים, מקטנות, זה היה ככה".

ככל שהלכה והתגברה, כף הלכו וגברו הפערים בינה לבין אחיה ואיתם אף גדלה תחושת התסכול. "את יודעת שהלב שלך במקום הנכון, ואת משתדלת להיות אדם טוב ומנסה בכל כוחך להיות על המסלול כדי להרגיש קצת אהובה כמו... להרגיש מוצלחת כמו... למרות שהיי, לך יש חלומות אחרים ושאיפות משלך, אבל לאמא זה לא מספיק. היא מסתכלת על שני הבנים הגדולים המצליחים שלה ומתבאסת עלייך. 'למה את לא יכולה להיות קצת כמוהו?'. ובאמת שניסיתי. אבל החיים לקחו אותי למחוזות אחרים לגמרי, באשמתי. 

"עשיתי מיליון ואחת טעויות, אבל היי. מה, זה שיש לי לב טוב לא מספיק? וזה שאני רודפת צדק זה לא מספיק? זה שאתן לנזקק גם כשלי אין כלום זה לא מספיק?מסתבר שלא. אז אני מבקשת מכן, מתחננת. כסף זה חשוב. הצלחה זה חשוב. יציבות ומשפחה זה חשוב - אבל כשאתן מסתכלות על הילדים שלכן - קודם כל תאהבו אותם שווה בשווה. לא משנה מי יפה מוצלח חכם יותר. ותזכרו, הכי חשוב שהלב שלהם יהיה במקום הנכון".

והיא מסכמת במילים הללו: "הפוסט נכתב ע״י ילדה שהיום היא לגמרי אישה, שעדיין הצל של האחים הגדולים שלה מסתיר לה ומונע ממנה לאהוב את עצמה ולחשוב שהיא מושלמת בדרך שלה וכמו שהיא".

תגיות:הוריםיחסאפליהמענייןאחיםפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה