חדשות בארץ

"ספסל החברות" לזכרו של עידו אביגל ז"ל, שנהרג ב"שומר החומות", הושק בשדרות

עיריית שדרות, משפחת אביגל וחברת אמדוקס השיקו אתמול את ספסל החברות ע"ש עידו אביגל ז"ל, שנהרג מרסיס רקטה במבצע שומר החומות. על הספסל כתוב "ואהבת לרעך כמוך", משפט שעידו היה אומר כל יום. "היום הזה ריגש אותי מאוד", אמרה אמו

ספסל החברות. בעיגול: עידו אביגל ז"ל ספסל החברות. בעיגול: עידו אביגל ז"ל
אא

עידו אביגל ז"ל היה בן חמש בלבד כשנהרג מפגיעת רסיס רקטה במהלך מבצע "שומר החומות". ב-12 במאי, בעת ששהה עם אמו שני ואחותו תהל בדירה של אחותה עדי, בני המשפחה נכנסו לממ"ד כשנשמעה האזעקה, אך רסיס מרגמה הצליח לחדור את חלון הממ"ד ולפצוע את עידו, את אמו שני ואת נועם, הבן של עדי. עידו נפצע אנושות וכשהגיע לבית החולים ברזילי, נקבע מותו.

מותו של עידו הכה בכל המדינה ובעיקר בעיר מגוריו שדרות. במהלך השבעה, ראש העיר אלון דוידי נפגש עם הוריו של עידו, שני ואסף, ויחד הם סיכמו שינציחו את עידו בדרך מיוחדת בעיר שדרות.

במכתב ששלחה לראש העיר, כתבה שני כי ברצונה לייצר ספסל חברות לזכרו של עידו. "חשבתי איך להנציח את עידו מהעיניים שלו", כתבה שני. "לעידו לעיתים היה קושי להתחבר לילדים בגן. עידו חגג יום הולדת 3 שבועות לפני המקרה, כשיום ההולדת שלו היה חודשיים קודם לכן.. וזה בגלל הקושי החברתי שהיה לו בגן". שני צירפה להודעתה תמונה של ספסל אותו ביקשה מנגר לבנות עבורה. "הספסל הוא ספסל חברות שהמטרה שלו היא קירוב חברתי", הסבירה, "אם לילד יהיה קשה להתחבר לאחרים או יהיה לו קושי לבקש להצטרף למשחק, הוא יוכל לשבת על הספסל ואחרים יוכלו לגשת אליו ולהציע לו להצטרף ולשחק. הספסל כבר הוצב בכמה גנים ואחד האבות בגן שלח לאסף שהבת שלו התיישבה על הספסל כבר באותו היום כי הייתה לבדה וסיפרה שהציעו לה להצטרף למשחק. הייתי רוצה שהספסל הזה יהיה בכל גן בעיר כך שיוכל לעזור לכל ילד שקצת קשה לו, להתחבר לאחרים ביתר קלות".

ראש העיר רתם לפרויקט את חברת "אמדוקס" בשדרות, שתרמו רבים מהספסלים, וספסלים נוספים נתרמו על-ידי מעיין כהן, מחנכת בבית-ספר "גיל רבין", שזכתה בתואר "המורה של המדינה" והחליטה לתרום את הפרס שקיבלה לטובת הפרויקט.

אתמול הגיעו לגן "אלון" בעיר שני אביגל, ראש העיר אלון דוידי, מנכ"ל אמדוקס שדרות ירון הרוש, מעיין כהן ויחד עם הגננת מאיה ברדה ותלמידי "גיל רבין", הביאו את הספסלים לגן. "היום הזה ריגש אותי מאוד", אמרה שני, "יש חשיבות חברתית לספסלים האלה, העובדה שהשם של עידו על הספסל מרגשת מאוד. גם המשפט 'ואהבת לרעך כמוך' שכתוב על הספסל זה משפט שעידו היה אומר כל יום, הייתה לו נתינה מאוד גדולה".

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, אמר כי "המוות של עידו ז"ל הכה בכולנו. רק מהתמונות שלו ניתן להבין איזה ילד מתוק ומקסים הוא היה. זכיתי להכיר את הוריו היקרים שני ואסף, ואני מודה להם על הרעיון המבורך להנצחת עידו באמצעות ספסל חברות שייתן מענה לילדים עם קושי חברתי. היום הזה הוא מורכב, עצוב מצד אחד על מותו של עידו ושמח שבכל גן ילדים יהיה ספסל חברות כזה. אני מודה לאמדוקס שדרות ולמורה מעיין כהן על השותפות במיזם מבורך זה".

תגיות:עידו אביגלשומר החומות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה