אסטרולוגיה ומזלות

מזל דלי לפי היהדות: נולדתם בחודש שבט? הכול על מזל דלי

מזלו של חודש שבט הוא מזל דלי המשתייך ליסוד האוויר. מהן נקודות החוזקה של בני מזל דלי? מהן נקודות החולשה הדורשות תיקון? להלן כמה מאפיינים של בני מזל דלי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזל דלי הוא המזל האחד-עשר בגלגל המזלות. הוא שייך ליסוד האויר, ולקבוצת המזלות הקבועים.

השבט המיוחס לחודש שבט הוא אשר, שהתברך ע"י יעקב אבינו בברכתו: "מאשר שמנה לחמו והוא יתן מעדני מלך", כלומר שארצו תוציא לחם, ושפירות ארצו יהיו שמנות.
בספר היצירה מובא כי חודש שבט נברא ע"י האות צ' מלשון הצדקה. לכן, בני מזל דלי במהותם שואפים להצדיק את המציאות הייחודית להם. כלומר, הם אינדיווידואליסטים שאינם רוצים להיות "עוד אחד מבין רבים".
 

מתנות וכלים

* בני מזל דלי הם אנשים שאפתניים מאוד, כמו שנאמר "ארוממך ה' כי דליתני" (תהילים, פרק ל), מלשון התרוממות והתנשאות.
* בני מזל דלי מאופיינים בכישרון לאומניות, יצירתיות ומקוריות.
* הם מגלים סובלנות לעמדתו השונה של האחר, פתוחים לכל רעיון חדש או חשיבה שונה. הטיפוסים של מזל דלי יהיו בדר"כ יהיו שונים בדעותיהם, במראם ובחשיבה שלהם.
* הפתיחות אצל בני מזל דלי מתבטאת גם ברצון שלהם להכיר ולשוחח. הם מאוד חברותיים ופתוחים לאחר. כמו כן, הם סקרנים מאוד, רוצים לדעת ולחקור ומגלים עניין בנושאים רבים.
* מזל דלי הוא שייך לייסוד האוויר הקשור לנושא הדיבור, ולכן בני מזל דלי הם בעלי כושר התבטאות ומוצלחים בנושא התקשורת. הם אנשים כישרוניים מאוד ואינטלקטואליים.
* בני מזל דלי הם אנשים אידיאליסטיים השואפים לצדק ואחווה. טיפוסים של מזל דלי יצאו מגדרם למען תיקון עוולה הנגרמת לאחר ודוגלים בתיקון החברה והפיכתה לשוויונית.


נקודות חולשה הדורשות תיקון

* שורש העבודה הרוחנית של בני מזל דלי הוא היא צורת האכילה שלהם. חכמים לימדונו שעל מנת לדעת מי האדם שמולנו יש לבחון אותו בשעת הסעודה ולראות עד כמה הוא שקוע באכילה עצמה.
* לבני מזל דלי יש נטייה לתאוות האוכל, ולכן עליהם לנסות לעבוד על נושא זה בבחינת "צדיק אוכל לשובע נפשו ובטן רשעים תחסר" (משלי, פרק יג, פס' כה).
* בני מזל דלי עלולים לסבול מתחושת דלות וריקנות. הם בצורה סימבולית עלולים להיות מרוקנים ממים ונאמר "אין מים אלא תורה". כלומר, בני מזל דלי חייבים להכניס לחייהם את התורה על מנת שהם יוכלו לחוש תחושת מילוי וסיפוק.
* בשיא החודש אנו חוגגים את חג האילנות, ט"ו בשבט, ונאמר "כי האדם עץ השדה" (דברים, פרק כ, פס' יט). כלומר, העץ מסמל צמיחה וגדילה וכך גם תפקיד האדם בעולם הוא להתפתח רוחנית במשך כל ימי חייו. התורה היא זו שתסייע להם לגדול רוחנית ולמלא את עולמם הפנימי.
* סיסמתם לחיים של בני מזל דלי היא: "חיה ותן לחיות". הם אוהבים את החופש ואת המרחב שלהם. בן מזל דלי אינו נשלט על ידי  מוסכמות ולכן מאופיינים כפורצי מסגרת. חשוב להם מאוד לשמור על העצמאות והייחודיות שלהם. לכן, בני מזל הדלי צריכים להבין שמסגרת ומחויבות הם חלק מחייו של אדם בוגר ודווקא המסגרת התוחמת היא זו שתנתב אותם ותעזור להם להגיע למימוש שאיפות והישגים.

הרב פנגר מסביר על מהות חודש שבט ועל תכונותיהם של בני מזל דלי:

תגיות:מזלותאסטרולגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה