חדשות בריאות

כאוס האומיקרון: "בנט, השארת לנו לשלם את החשבון"

בעקבות מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה נפתלי בנט, שלמה פיוטרקובסקי ושרית רוזנבלום בביקורת על מה שמסתמן כאיבוד שליטה של הממשלה

  • א' שבט התשפ"ב
(תמונות: shutterstock, Marc Israel Sellem/POOL)(תמונות: shutterstock, Marc Israel Sellem/POOL)
אא

עיתונאית "ידיעות אחרונות", שרית רוזנבלום, תוקפת הבוקר (שני) בחריפות את התנהלות ממשלת בנט מול התפשטות תחלואת האומיקרון בישראל: "איש לא טרח במשך יותר מחודש להכין את המערכות השונות לקטסטרופה ההמונית שעלולה להתרחש כאן. קריסת מערך הבדיקות לנוכח העומס התקדימי הצפוי לה היא רק הסנונית הראשונה לכאוס הממשמש ובא".

רוזנבלום פותחת את הטור שלה בביקורת נוקבת על שר הבריאות ניצן הורוביץ, שאמר ביום חמישי האחרון כי "המצב בשליטה". לדבריה, "ההצהרה השחצנית והפופוליסטית הזו, שאין ומעולם לא היה לה כיסוי, נסתרה בפומבי שעות ספורות לאחר מכן על ידי פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, שכתב 'איבדנו שליטה על התפשטות המגפה'".

 

"מודל עתיר סיכונים של הדבקה המונית"

לטענת רוזנבלום, מסיבת העיתונאים שכינס אמש ראש הממשלה נפתלי בנט "סיפקה אישור רשמי למה שנלחש בימים האחרונים כאפשרות כמעט בלתי נתפסת: ממשלת ישראל הולכת בעיניים פקוחות ומתוך בחירה למודל עתיר סיכונים של הדבקה המונית".

"בינתיים, ביקום מקביל ומנותק מהמציאות המצמיתה האורבת לישראל מעבר לסיבוב, מערכת החינוך ממשיכה להתנהל באדישות מפתיעה חרף צונאמי אדיר של הדבקות המשתולל בקרבה, והקהל ממשיך לחגוג באין מפריע בהופעות ובמסיבות המוניות".

"המצב הנוכחי, שבו ממשלת ישראל זועקת 'סכנה' אך עומדת בחיבוק ידיים לנוכח גל התחלואה המצפה לה, גוזר על כולנו להידבק בקורונה", סבורה רוזנבלום. היא מציינת כי "המילים שנבחרו אתמול בקפידה על ידי ראש הממשלה הכניסו אל תוך גבולות השיח הטבעי והנורמלי מציאות קיצונית ומסוכנת, שעד לפני ימים ספורים ממש הייתה שומטת לכולנו את הלסת".

"בנט, שמבין היטב את גודל הצרה אליה נקלע, מקפיד בימים האחרונים לשדר מסר עקבי ומוצהר של אירוע שלא ניתן לשלוט בו. 'אלה מספרים שהעולם לא הכיר', אמר בישיבת הממשלה אתמול. 'שיהיה ברור – ככה זה עובד'".

"אז לא, אדוני ראש הממשלה, זה ממש לא עובד ככה. אין ספק שהאומיקרון סופר-מידבק. אבל בדיוק מהסיבה הזו בכל העולם עושים כל מאמץ במטרה להאט את התפשטותו. הקביעה הזו, שאי אפשר לשנות את מה שקורה עכשיו, פשוט אינה נכונה. אפשר בהחלט לבלום את ההדבקות, או לפחות להאט אותן, השאלה באיזה מחיר. בבחירה בין הבריאות לכלכלה בחרת בלי למצמץ באפשרות השנייה – והשארת לנו לשלם את החשבון".

 

"מסר עגום של איבוד שליטה"

עיתונאי "מקור ראשון", שלמה פיוטרקובסקי, סבור אף הוא כי מסיבת העיתונאים של בנט "שידרה בין המילים והשורות מסר עגום של איבוד שליטה. ראש הממשלה הודה למעשה, גם אם לא במילים הללו, שממשלתו איננה מתכוונת לנסות לשלוט על עוצמת הגל החמישי. בממשלה מקווים שחולשתו היחסית של האומיקרון ורמת החיסוניות הגבוהה יחסית של האוכלוסייה יאפשרו לישראל לעבור את הגל יחסית בשלום. ומה יקרה אם התרחיש האופטימי הזה יתבדה? נראה שלאיש בממשלה אין לפחות כרגע 'תוכנית ב'" שניתן יהיה להפעיל אם יתברר שהמצב קשה משחשבנו".

"אחת מטענות ההבל שנשמעו סביב מבצע החיסונים הראשון, ובמידה פחותה במבצע הבוסטר, הייתה שאזרחי ישראל מתפקדים במסגרתו כחיות מעבדה. זו כמובן הייתה שטות גמורה, וכל מי שמעט מבין איך עובד תהליך פיתוח של תכשיר רפואי הבין זאת. אולם, דווקא כעת כולנו כנראה משתתפים בניסוי ענק, שנועד לבחון האם ניתן להתמודד עם הקורונה על ידי שחרור הרסן, כך שתיווצר באוכלוסייה חסינות עדר".

"מדובר בניסוי מסוכן מאין כמותו, אך למרות זאת איש לא שאל את אזרחי ישראל האם הם מעוניינים להשתתף בו. איש לא הדריך את הציבור כיצד להתמודד עם המדיניות החדשה, ומסיבת העיתונאים אמש רק החריפה את תחושת חוסר האונים והדאגה".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהשרית רוזנבלוםשלמה פיוטרקובסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה