סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: משה רבנו היה אדם. ולשם כל אדם יכול להגיע

התורה רוצה לנפץ אשליה רווחת, לפיה המנהיג הוא בן האלוקים, קדוש ונישא ומרומם. זו השקפה הרסנית, והתורה טורחת לעצור כדי להדגיש: אותו משה שעשה מעשים כל כך מופלאים – הוא אנושי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משהו מוזר קורה בפרשת השבוע, פרשת "וארא". בשיא המתח, רגע לפני שמשה ואהרון יוצאים לשליחותם, להתחיל להתניע את יציאת מצרים, התורה עוצרת ומתחילה לפרט את אילן היוחסין שלהם. החל מיעקב אבינו, דור אחרי דור, עד למשה ולאהרון.

הרב שמשון רפאל הירש, הסביר לפני כ־200 שנה שהתורה רוצה לנפץ אשליה רווחת, לפיה המנהיג הוא בן האלוקים, קדוש ונישא ומרומם. זו השקפה הרסנית, והתורה טורחת לעצור כדי להדגיש: אותו משה שעשה מעשים כל כך מופלאים – הוא אנושי.

וכך הוא כותב: "משה שלנו היה אדם, נשאר אדם, ולעולם לא יהיה כי אם אדם. הכל הכירו את הוריו והורי הוריו, דודיו ודודותיו, את כל ייחוסו ואת כל קרוביו. בשר ודם, כפוף לטבע האדם על ליקוייו וחולשותיו, איש ככל יתר האנשים. עדות זו נועדה לבטל מראש ולתמיד כל האלהה מוטעית".

אפשר ללמוד מכאן דבר נוסף: אותו כוח שהיה למשה לגאול את העולם, נמצא אצל בני האדם. אסור להדחיק אותו ורק לחכות לנס ולחיות בחוסר מעש, צריך לפעול ולתקן. משה רבנו היה רק בן אדם, וממנו לומדים לאיזו דרגה יכול בן אנוש להגיע, אם יתאמץ.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירמשה רבנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה