חדשות בארץ

לאחר הפגישה: אלו המחוות החדשות של גנץ לאבו מאזן

בלשכת שר הביטחון עדכנו על צעדים בוני אמון מול הרשות הפלסטינית שהשר בני גנץ אישר לקדם לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות אבו מאזן. יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין: "ממשלת בנט מסוכנת לישראל"

גנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)גנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

בעקבות פגישתו אמש (שלישי) של שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, נמסר הבוקר מלשכתו כי הוא אישר לקדם מחוות לרשות הפלסטינית.

רשימת הצעדים כוללת אישור לפעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ביהודה ושומרון על רקע הומניטרי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה.

צעד נוסף שנכלל ברשימה הינו תוספת של 600 היתרים לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית. כמו כן, יוקדמו תשלומי מסים לרשות הפלסטינית בשווי מאה מיליון שקלים. בלשכת שר הביטחון ציינו, כי גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תוכניות מתאר פלסטיניות נוספות.

פגישתו של גנץ עם אבו מאזן בביתו בראש העין חוללה סערה במערכת הפוליטית. בליכוד אמרו כי "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, הוסיף: "בעמל רב הפך ראש הממשלה לשעבר נתניהו את אבו מאזן ללא רלוונטי בעולם. בעמל רב הופך כעת ראש ממשלת השמאל נפתלי בנט את אבו מאזן לאורח רצוי גם בישראל. בהנהגתו ממשיכים שרי הממשלה להעניק לגיטימציה לאדם שגם החודש העביר משכורות למחבלים. הבוקר הזה ברור יותר מתמיד – ממשלת בנט מסוכנת לישראל".

גם במפלגת הציונות הדתית תקפו בחריפות: "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם, ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה כתב בטוויטר: "גנץ משוכנע שהוא רבין, בנט משוכנע שהוא נתניהו ולפיד, כיאה לטיפוס גלובלי, משוכנע שהוא אובמה. זו לא ממשלה, זה המחסן של כאילו".

מנגד, בשמאל הגיבו בשביעות רצון. יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מסר כי הוא "מברך על פגישתם של שר הביטחון גנץ ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. חיזוק הקשרים וחתירה לפתרון מדיני הם אינטרס ראשון במעלה של שני העמים".

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, הוסיפה: "מחזקת את שר הביטחון בני גנץ שנפגש הלילה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. שיתוף הפעולה עם הרשות מביא שקט וביטחון למדינת ישראל. מרצ כאן בשביל שמושגים כמו 'שיתוף פעולה ביטחוני' ו'הקלות' יבשילו לסיום הכיבוש והסדר מדיני".

סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, כתב: "מחזק את שר הביטחון ⁦‪בני גנץ‬⁩ על הפגישה החשובה אמש. זוהי חובתו של שר הביטחון להפגש עם אבו מאזן ולהבטיח שעשה כל שביכולתו למנוע את המלחמה הבאה. יש לנו אינטרס ברור לחזק את הרשות בתחום הכלכלה והאזרחי ולהחליש את החמאס"

בסביבתו של גנץ טענו כי הפגישה עם אבו מאזן תואמה עם לשכת ראש הממשלה. בכאן חדשות דווח הבוקר, כי ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת על כוונתו של גנץ להיפגש עם אבו מאזן, והביע מורת רוח מאירוחו של יו"ר הרשות בביתו של שר הביטחון. עוד דווח, כי שרים בממשלה טענו כי התנהלותו של גנץ אינה תורמת ליציבות הממשלה.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (תקווה חדשה), מתח אף הוא ביקורת על גנץ. בריאיון הבוקר ל-103FM טען השר, כי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכן על הפגישה רק לאחר קיומה: "לא הייתי מזמין לביתי מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים וגם רוצה לשים קציני צה"ל בכירים בכלא בהאג. אבו מאזן רואה בגנץ פושע מלחמה". עוד הוסיף, כי "היה מוטב אם גנץ היה מוצא אורח אחר".

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה