חדשות בארץ

סערה במערכת הפוליטית: גנץ אירח את אבו מאזן בביתו

הפגישה החריגה של שר הביטחון בביתו בראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית חוללה סערה במערכת הפוליטית. הליכוד: "ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל"

גנץ ואבו מאזן (צילומים: אבשלום ששוני, פלאש 90)גנץ ואבו מאזן (צילומים: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש (שלישי) בביתו בראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכתו של גנץ נמסר כי "השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. שר הביטחון עידכן את יו"ר הרשות הפלסטינית כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת".

עוד נמסר בהודעה כי "שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות".

זו הפגישה השנייה בין גנץ ואבו מאזן בחודשים האחרונים, אולם מדובר בפעם הראשונה מאז 2010 שיו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם בכיר ישראלי בשטח ישראל. במפגש השתתף מהצד הישראלי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן. מהצד הפלסטיני, נכחו השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' וראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פארג'. הפגישה נמשכה כשעתיים וחצי, וחלקה התנהל בארבע עיניים.

הפרסום על הפגישה בין גנץ ואבו מאזן חולל סערה במערכת הפוליטית. בליכוד אמרו כי "הממשלה הישראלית-פלסטינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

גם במפלגת הציונות הדתית תקפו בחריפות: "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם, ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו מאזן למרכז הבמה. בנט, רע ליהודים".

מנגד, בשמאל הגיבו בשביעות רצון. יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מסר כי הוא "מברך על פגישתם של שר הביטחון גנץ ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. חיזוק הקשרים וחתירה לפתרון מדיני הם אינטרס ראשון במעלה של שני העמים".

בסביבתו של גנץ טענו כי הפגישה עם אבו מאזן תואמה עם לשכת ראש הממשלה. בכאן חדשות דווח הבוקר, כי ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת על כוונתו של גנץ להיפגש עם אבו מאזן, והביע מורת רוח מאירוחו של יו"ר הרשות בביתו של שר הביטחון. עוד דווח, כי שרים בממשלה טענו כי התנהלותו של גנץ אינה תורמת ליציבות הממשלה.

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (תקווה חדשה), מתח אף הוא ביקורת על גנץ. בריאיון הבוקר ל-103FM טען השר, כי הקבינט המדיני-ביטחוני עודכן על הפגישה רק לאחר קיומה: "לא הייתי מזמין לביתי מישהו שמשלם משכורות לרוצחי ישראלים וגם רוצה לשים קציני צה"ל בכירים בכלא בהאג. אבו מאזן רואה בגנץ פושע מלחמה". עוד הוסיף, כי "היה מוטב אם גנץ היה מוצא אורח אחר".

תגיות:אבו מאזןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה