חדשות בארץ

בנט: "האופוזיציה התנתקה מהמדינה; נתניהו: "שיפסיק להתבכיין וישמע את האמת"

ראש הממשלה נפתלי בנט, שיצא מבידוד כדי להגיע למליאה, תקף את האופוזיציה והאשים אותה בחוסר אחריות: "איבדתם את זה לגמרי". ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "בנט, סער ולפיד פוגעים בדמוקרטיה. אתם צבועים"

נתניהו, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה נשאו הערב (שני) נאומים במליאת הכנסת, בדיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה. בנט, שדיבר מיציע המבודדים, תקף את האופוזיציה שלדבריו אילצה אותו להגיע לכנסת למרות שבתו נמצאת בחשד גבוה להידבקות בווריאנט האומיקרון. נתניהו השיב כי "בנט ניסה לברוח מהדיון הזה. על פי הנחיות משרד הבריאות הוא יכול להיות פה, שיפסיק להתבכיין וישמע את האמת".

בראשית דבריו אמר בנט: "העובדה שאנחנו נמצאים במגפה של וריאנט מהמהירים בתולדות האנושות בקצב ההדבקות, את האופוזיציה למרבה הצער זה לא מעניין. הם עסוקים בדברים שברומו של עולם, כמו הליכודניקים החדשים וחוק ברקת. הם עסוקים בהכל חוץ מדבר אחד – שלומם ובריאותם של אזרחי ישראל".

"אם מישהו היה צריך עוד הוכחה שהאופוזיציה התנתקה מהמדינה – הוא קיבל אותה שוב היום. איבדתם את זה לגמרי. זה שאתם מביאים לפה מבודדי אומיקרון לכנסת זה מעשה חסר אחריות, הציבור צופה בכם ונבוך".

בהמשך דבריו התייחס בנט לנושא הדיון, שעסק ב"מדיניות הממשלה הפוגעת בריבונותה של ישראל: פתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים והלוואות ענק לפלסטינים בגובה חצי מיליארד שקל". על כך אמר: "הממשלה בראשותי הבהירה שוב ושוב את עמדתה לפיה אין מקום לקונסוליה פלסטינית בירושלים. ירושלים היא בירתה של מדינה אחת, מדינת ישראל. נקודה".

 

נתניהו: "בנט – אפס מוחלט בהישגים"

נתניהו, שעלה לאחר מכן לדוכן, פתח במתקפה: "ממשלת ההונאה המבולבלת של בנט ולפיד לא מסוגלת לעשות שום דבר כמו שצריך. בנט ניסה לברוח מהדיון הזה כי פחד לשמוע ביקורת ולקבל את האמת. אין לו שום סיבה לא להיות פה. על פי הנחיות משרד הבריאות הוא יכול להיות פה, ולפי התקנון של הכנסת הוא חייב להיות פה. שיפסיק להתבכיין וישמע את האמת".

בהתייחסו להתנהלות הממשלה במשבר הקורונה, אמר נתניהו: "בנט, האיש והחוברת, העתיק ספרון שבו הוא הבטיח לחסל את הקורונה תוך ארבעה שבועות. היום, חצי שנה לאחר הקמת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, הוא יושב שם ביציע חסר אונים. הוא נותן הרבה ציוצים, המלצות, פרשנויות, הרבה הטפות מוסר בזמן שבמלחמה בעזה הוא תקף את הממשלה – ואפס החלטות".

נתניהו התייחס לדיווחים, לפיהם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הסתירה מראש הממשלה את מספרי הנדבקים בבתי הספר: "בנט מזגזג בכל החלטה חיונית בעניין הקורונה. בממשלת ההונאה אפילו בנט לא מאמין לבנט. שרת החינוך שלו היא מכחישת קורונה סדרתית. היא חיבלה במכוון במבצע החיסונים לילדים בבתי הספר. טענו נגדה שהיא הסתירה נתונים גם בפני הציבור וגם בפני הממשלה. אני לא יודע אם זה נכון, אבל אני יודע דבר אחד בוודאות: אם הייתה מושמעת טענה חמורה כזו נגד הממשלה שלנו, כבר הייתה חקירה פלילית מזמן. בנט התחייב שעד סוף דצמבר 50% מהילדים 5-11 יהיו מחוסנים. עד עכשיו התחסנו פחות מעשרה אחוז – בנט, אפס מוחלט בהישגים".

"אנחנו גם נלחמנו בקורונה והבאנו מענקים ורשת ביטחון כלכלית, הצלנו אזרחים מחרפת רעב ועסקים מפשיטת רגל", הצהיר נתניהו. "מה אתם עושים? כלום. בממשלת ההונאה הזאת אומרים לאזרחים שעומדים בפני פשיטת רגל 'להחליף מקצוע'. אני אומר לכם, שרי ממשלת ההונאה, הבלבול והכישלון – אתם אלה שצריכים להחליף מקצוע. אתם בתפקיד הלא נכון, בזמן הלא נכון, עם האנשים הלא נכונים. אתם עומדים המומים וחסרי ישע מול אתגרים אדירים שאין לכם מושג איך להתמודד איתם".

"בזמן שהממשלה הזו נכנעת לאיראן, היא מביאה את איראן לכאן. בנט וסער מחוקקים חוקים איראניים לרמיסת הדמוקרטיה. זה פרויקט אנטי-דמוקרטי מיוחד של בנט וסער, שמגרדים את אחוז החסימה. לזה מצטרף הדמוקרט הדגול יאיר לפיד, שהמליך את עצמו לכהונה נוספת בדמוקרטיה התוססת שנקראת 'יש עתיד'".

"יחד הם מביאים חוק שיטיל צנזורה על הרשתות החברתיות וימנע מאזרחים את חופש הביטוי. חוק כזה אין בשום דמוקרטיה. לא רק אני אומר זאת. אפילו המכון הישראלי לדמוקרטיה, לא בדיוק גוף שמזוהה עם הימין או הליכוד, אמר זאת היום במפורש".

"בנט, סער ולפיד – אתם אלה שפוגעים בדמוקרטיה. אתם אלה שמוציאים את דיבתה של ישראל, ולא אנחנו שנלחמים נגד העריצות שלכם. אתם מדברים? יאיר לפיד שכינה אותי ארדואן, יאיר גולן שקרא למדינה נאצית, מרצ שקוראים להעמיד את חיילי צה"ל לדין – והכל באנגלית. אתם צבועים".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה