דתות

מה הבעיה לחגוג את תחילת השנה האזרחית?! די להיות הורסי מסיבות

חגיגות הסילבסטר: למה לא לחגוג חג אזרחי, כשבעיניי אין שום משמעות דתית נוצרית אליו?! ואם אחגוג יום זה, ללא קשר למשמעותו ההיסטורית, האם יכולה להיות לזה השפעה עליי על פי תורת הסוד? הנה כמה עובדות שיגרמו לכם לחשוב פעמיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני שאתם שוקלים להצטרף לחגיגות הסילבסטר, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

1. האפיפיור סילבסטר הראשון היה הבישוף של רומא בתקופתו של הקיסר הרומי קונסטנטינוס, וכיהן בתפקידו זה עד למותו ב-31 בדצמבר שנת 335 למניינם. יום מותו נחגג כיום עלייתו השמיימה, ולכן בכל שנה בני אומות העולם הנוצריים חוגגים יום זה כיום זיכרון לסילבסטר "הקדוש".

הנצרות עוד מראשית ימיה הייתה דת אנטישמית, וקיימות לכך אינספור ראיות מהברית החדשה, כגון כינויים של היהודים כ"בני השטן" (יוחנן, פרק ח, פס' 44). הכנסייה, שראתה בעם היהודי כאחראי למותו של אלילם, ובעצמם כבעלי הברית "החדשה" עם ה', נהגה בצורה אכזרית כלפי היהודים, הביאה לצמצום זכויותיהם ואפלייתם המשפילה ועד למסעי צלב, פוגרומים וטבח עם אכזרי.

מאז התמסדות הדת הנוצרית סבלו היהודים רבות, וכל זה בהנהגת המנהיגים הנוצרים. ימי חג המולד וסילבסטר היו ימי מוקד מרכזיים להתעללות ביהודים שכללו התפרעויות, רציחות, מעשי שוד, דרישה להשתחוות לצלב ולהודות שהנצרות היא דת האמת ח"ו. לאורך הדורות תאריך זה הוקדש על ידי האפיפיורים להטלת גזרות חדשות וקשות על היהודים, כך לדוגמא ב-1 לינואר 1577 למניינם גזר האפיפיור על יהודי רומא להאזין מדי ליל שבת לדרשתו של מטיף נוצרי, והנעדר – עונשו מוות. אך למעשה, ממעשים מעין אלו סבלו היהודים לאורך כל ימות השנה.

2. הקיסר הרומי קונסטנטינוס קיבל על עצמו את דת הנצרות בהשפעת סילבסטר הראשון, ובהשפעתו כינס את ועידת החשמנים, בה הוא ביטא את יחסו האנטישמי ליהודים ותיקן תקנות שהביאו לרדיפתם ורציחתם של יהודים ברחבי המדינה, ולתסיסה נגדם אף מחוץ לרומא.

3. סילבסטר קיבל מקונסטנטינוס כתב סמכות, המכונה "אדיקט מילנו", המקנה לכנסייה בראשות האפיפיור סמכות לחוקק חוקים שטניים כנגד העם היהודי ולבטל את זכויותיהם. חוקים אלה הופצו ברחבי העולם, אף לאחר נפילת האימפריה הרומית, והיוו את התשתית לרדיפת היהודים בימי האינקוויזיציה ושאר הפוגרומים.

4. סילבסטר הראשון היה המנהיג הנוצרי הראשון, והוא למעשה החל בהשלטת הנצרות בכוח הזרוע ומחיית "הכופרים" באלילו השקרי יש"ו. ראשי הכנסייה הקתולית המשיכו "מסורת" זו של התעללות ורדיפת היהודים, משום אמונתם שהעם היהודי צריך להיות נרדף ומושפל. סילבסטר הראשון הוא זה שלמעשה סלל את הדרך עבור ממשיכי דרכו, שושלת הסילבסטרים והאפיפיורים, שהצרו ליהודים ברחבי אירופה לאורך 1500 שנה.

5. ב-31 בדצמבר 1941, חיילים נאצים רצחו בוורשה יותר מ-600 יהודים, כולל נשים וילדים רכים, כדי 'לחגוג' את חג הסילבסטר.

6. כפי שהתגלה מעדויות ממשפט הייכמן ימ"ש, בליל 31 בדצמבר 1942 מכונות ההשמדה באושוויץ פעלו בקצב מהיר מן הרגיל, לרגל חגיגת הסילבסטר.

7. רבים רואים בחגיגות אלו סיבה למסיבה. הם טוענים כי מדובר בחגיגת תחילת שנה אזרחית, ואין בעיניהם כל קשר לדת הנצרות. אך האם הייתם חוגגים חג אזרחי, שבמקור יוסד על ידי המרצחים הנאצים? האם הייתם חוגגים חג שבמקור שלו נקבע עלי ידי מי שרצח באכזריות אדירה את אבותיך? ענו אתם.

8. נקודה בעייתית נוספת בחגיגה שביום זה, על פי הקבלה, מביא הרב יצחק פנגר: "על פי הקבלה, כל דבר שמגיע מצד הקליפה - מרגע שאתה נותן לו יד או אחיזה, כוח, גושפנקא או הכרה, האחיזה של הקליפה נמצאת עליך", הוא מסביר. "זאת אומרת שנתת לרוע דריסת רגל אצלך, בבחינת 'לפתח חטאת רובץ'. לעומת זאת, ברגע שאין לי שום קשר עם הנצרות - אני לא משתתף באירועים שלהם, בחגים שלהם, לא מזוהה איתם - אני שומר על הייחודיות שלי ואין שום סיבה שהסיטרא אחרא ייטפל אליי. אבל ברגע שאני מתחיל לחגוג, ועוד ביום מסוים - יש לזה משמעות אחרת".

9. נסיים בדבריו הנוקבים של חבר הכנסת מנחם פרוש ז"ל בהצעה שהעלה בכנסת לסדר היום: "לצערי הגדול כמעט תמיד היו כאלה שלא שמרו תורה ומצוות. תמיד היו כאלה. היום אנחנו אומרים שיש דתיים וחילונים. אבל תמיד, בכל הדורות, היו אבני יסוד שמהם לא זזו. היו אבני יסוד שגם חילונים וגם חילונים שבחילונים הכירו בהן. תמיד ידענו, גם יהודים חילונים ידעו, מה זה שמירת חג הפסח, מבחינת אכילת חמץ. גם חילונים שבחילונים ידעו את התיעוב שבחזיר. היו אבני יסוד שלא הבדילו בין דתיים לחילונים.

"אני עוקב בדאגה ובכאב אחר ההתפתחויות במדינת ישראל כיום, אחר ההתפתחויות שקרו כאן מאז באנו לבנות כאן חברה חדשה. אלה הם פני החברה החדשה? במשך אלפיים שנה, בחשכת הגלות, ידעו מיהו יהודי. היטלר יימח שמו ידע למצוא מיהו יהודי מלפני דורות. השחורים באמריקה ובדרום-אפריקה יודעים מיהו יהודי. בכל חשכת הגלות ידעו מיהו יהודי. ואילו כאן, לצערנו, לבושתנו ולכאבנו הגענו לכך, אחרי עשר שנים של קיום מדינת ישראל, שהתעוררה בעיה אצל אלה שרצו לבנות כאן חברה חדשה, בעיה פרדוקסלית לגבי מיהו יהודי. ולמה? כיוון שהזניחו את אבני היסוד.

"מי היה מעלה על הדעת, שכאשר נהיה פה, בארצנו, במדינתו, אנחנו נחגוג את הסילבסטר? מי מכם לא קרא את ההיסטוריה היהודית, מי לא קרא מה קרה בסילבסטר במשך כל שנות הגלות, מה עשו לנו הגויים באותם לילות סילבסטר? אילו זיכרונות זה מעלה אצלנו מן העבר, על השנאה וההסתה ועל כל מה שעשו לנו. כמה יהודים נרצחו בלילות סילבסטר בעבר". (מתוך פרוטוקול הצעה לסדר היום, הישיבה המאה-חמישים-ושבע של הכנסת האחת-עשרה)

10. דברים נוקבים מעין אלו נאמרו גם על ידי חבר הכנסת אברהם ורדיגר ז"ל בהצעה שהועלתה לסדר היום בכנסת, והנה דבריו: "חשבון ארוך לעמנו עם הכנסייה הקתולית, אשר בולטת בשנאתה לעם היהודי, בהתנגדותה וביחסה כלפי המדינה היהודית. כנסייה זו עדיין מחדירה למאמיניה, שהעם היהודי הוא שצלב את אלוהיהם, ולעולם לא יכופר לו הדבר. ואולם, נראה, חברי הכנסת, שכל זה אינו מעניין ואינו מדאיג חלק גדול בחברה הישראלית החילונית, אשר מדי שנה - ובשנה זו, משום מה, ביתר שאת - שמח בשמחת הנצרות וחוגג את חג סילבסטר הקדוש - אותו אפיפיור שונא-היהודים, אשר המלך קונסטנטינוס מסר לו את השלטון על אנטיוכיה, על קונסנטנטינופול, על אלכסנדרייה ועל ירושלים.

"בארצות אירופה חששו היהודים בלילות סילבסטר לצאת מבתיהם עקב הפחד מפני הפוגרומים וההתנכלויות על-ידי האספסוף החוגג את החג הקדוש. והנה, כאן, בארץ-ישראל, שמחים יהודים בנשפים עד אור הבוקר, ועל-ידי כך פוגעים בזכרם של מיליוני יהודים, קורבנות חוגגי ה"סילבסטרים" למיניהם בגלות האפלה".

ולדברים אלה הוסיף בלשון נוקבת חבר הכנסת מנחם פרוש ז"ל, ואמר: "אם נלחמים כאן בכנסת לחוג את החגא על שם הצורר סילבסטר, הכובש של ירושלים, מי יודע אם לא נגיע לכך שעוד ירצו לחגוג כאן בארץ-ישראל, במדינת ישראל, את חג "ליל הבדולח"". (מתוך פרוטוקול הצעה לסדר היום של הישיבה המאתיים-שבעים-וחמש של הכנסת האחת-עשרה)

האם מותר לי לחגוג סילבסטר, רק כי כולם חוגגים? הרב זמיר כהן עושה סדר:

קראו גם:

מי בכלל חוגג סילבסטר? אנחנו חוגגים את שנת 2022, אז למה אתה כזה כבד?

מה מנסים להסתיר מכם בוויקיפדיה העברית, כדי שתוכלו לחגוג בשקט?

מה זה משנה לי מה היה בהיסטוריה? למה לא לחגוג כיום בסילבסטר?

חלומם של המיסיונרים בישראל מתחיל בעץ אשוח

תגיות:סילבסטרנצרות2022

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה