כתבות מגזין

סילבסטר 2022: לא טוב ליהודים

למה בעצם לא לחגוג את "השנה האזרחית"? מי היה באמת סילבסטר, לפי ויקיפדיה באנגלית (ולא לפי ויקיפדיה בעברית)? והכי חשוב, מהן העובדות היבשות, ללא פרשנויות?

  • כ"ד טבת התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כיצד ניתן לטהר "חג" שנקרא על שמו של "קדוש נוצרי"? אם תחפשו את הערך "סילבסטר" בוויקיפדיה, תגלו בו את המשפט הבא: "לא ידוע על שום יחס מיוחד של סילבסטר כלפי היהודים, לטובה או לרעה, ואין ראיות לרדיפת יהודים בידי הכנסייה בתקופתו".

ברם, אם תפתחו כל אנציקלופדיה אחרת תחת הערך "סילבסטר", תגלו מהר מאוד שסילבסטר היה המנהיג הנוצרי הראשון אשר קיבל לידיו את הסמכות הרומאית להשליט את הנצרות בכח הזרוע. זוהי האמת המרה, כי מימי סילבסטר הנוצרי התחילה תקופת חושך לעם היהודי בגלות, תקופה אשר הגיעה לשיאה ברדיפות אכזריות ועלילות דם שנמשכו לאורך יותר מאלף שנה. כל זאת התחיל מאז קיבל סילבסטר הראשון את השליטה בחיי אדם, ואת התפקיד הנוצרי של מחיית "הכופרים בנצרות".

עובדות אלו נכתבו בוויקיפדיה האנגלית, אך לא מופיעים בוויקיפדיה העברית... בוויקיפדיה שלנו רק נאמר שאין תיעוד מפורש לרצח יהודים בשמו, העיקר שיוכלו לחגוג בלב שקט...

המצדדים בסילבסטר ינסו לטעון בתמורה, שרודנות הסילבסטרים רדפה את כל מתנגדי הנצרות, ולא רק את היהודים... כאילו יאמרו שהשואה היתה פחות גרועה בגלל שהנאצים הרגו גם צוענים ורוסים. כך נטען בוויקיפדיה העברית: "סילבסטר, שפעל במאה הרביעית, עסק אמנם בדיכוי כופרים באחדותו של השילוש הקדוש, אולם אין ראיות לכך שפעל באופן מיוחד כנגד היהודים..."

סילבסטר ודאי "אהב" יהודים מאוד מאוד, וכל הנרצחים מימיו ואחריו? הבה לא ניתן לעובדות להציק לנו.

 

השם סילבסטר

ומה לגבי השם "סילבסטר", שמשום מה התקבע כשמו של חג לאומי בישראל?

ובכן, תאריך ה-31 בדצמבר נקבע על ידי הכנסייה הקתולית כיום זיכרון "קדוש" לכבודו של סילבסטר הנוצרי, המנהיג הראשון לתקופת הצוררים הנוצרים באלפיים השנים האחרונות.

בוויקיפדיה לא ציינו שהשם "סילבסטר" הועבר במסורת לכל מנהיגי הנצרות הבאים אחריו (כמו שושלת הפרעונים, שבה כל מלך נקרא בשם "פרעה"). ויקיפדיה גם לא הזכירה ש"הסילבסטרים" עמדו תמיד בראש הכנסייה הקתולית במלחמה תמידית כנגד כל היהודים באירופה. מרבית הסילבסטרים היו רודנים וצוררים שהצרו והתעללו בעם היהודי, רדפו וביזו אותו בשל אמונתם הנוצרית שהעם היהודי צריך להיות מושפל ונרדף.

לא פחות מעניין לציין כי החג הלאומי נקרא בשם הנוצרי סילבסטר רק בישראל, ובשתי המדינות "היהודיות" ביותר בעולם: גרמניה ופולין. עובדות אלו אינן מתאימות לרוח האתאיסטית הנושבת בוויקיפדיה, ולכן הן לא מוצגות בה. כדי להשיג מידע אמיתי על סילבסטר ושושלת הסילבסטרים, תאלצו לחפש אנציקלופדיה אובייקטיבית יותר, עדיף באנגלית.

 

"השנה האזרחית"

מה אתה מעדיף לחגוג כיהודי, את חג ראש השנה היהודי, או חג ראש השנה הנוצרי על שם סילבסטר?

כולם מדברים על השם "סילבסטר", אך שוכחים את העיקר: יום השנה האזרחי נועד לציין את השנה הנוצרית לבואו של ישו.

ביום זה בחרה הכנסייה הנוצרית לחגוג את העובדה שחלפו 2014 שנה מאז נולד ישו... היש רעיון יותר נוצרי מזה?

 

אלו העובדות היבשות (ללא פרשנות)

- ב-25 בדצמבר נחגג חג המולד (הקריסמס) להולדתו של ישו.

- ב-31 בדצמבר קבעה הכנסייה הקתולית את יום הזיכרון והחג לכבוד סילבסטר, "הקדוש הנוצרי" כהגדרתם.

- השנה ה"אזרחית" מציינת את מניין השנים שחלף מאז השנה בה נולד ישו. במילים אחרות, השנה החדשה "2014" נועדה לציין כי חלפו 2014 שנים מאז נולד ישו הנוצרי.

- ברוב השפות האירופאיות מוסיפים לשנה את האותיות AD, ראשי תיבות לטיניים של הביטוי Anno Domini, שפירושו "בשנת אדוננו" (-ישו הנוצרי). לכן אנו היהודים נוהגים לכתוב תאריכים לועזים בתוספת "למניינם", "לספירה הנוצרית", "לפני הספירה" וכו', כדי לציין שזו אינה הספירה שלנו.

כאן, לשם שינוי, ויקיפדיה הישראלית לא מסתירה את העובדות, וכתבה בערך "ספירת הנוצרים":

"שיטת הספירה הנהוגה כיום, "שנת אדוננו" (Anno Domini), הומצאה ברומא ב־525 בידי נזיר בשם דיוניסיוס אקסיגוס (Dionysius Exiguus), שעבד על חישוב תאריך הפסחא. הוא תיארך את לידתו של ישו לשנת 1 לפנה"ס. אך כיום הכול סבורים שתאריך זה שגוי... השנה הראשונה שלאחר לידת ישו היא שנת 1 לספירה".

אני חושב שלחגוג את מניין השנים של נביא השקר הנוצרי הוא המעשה הלא יהודי ביותר שיש. לא רק שתאריך החגיגה נקבע בידי הכנסייה הקתולית לזכר סילבסטר הנוצרי, אלא גם מניין השנים הנחגג נועד

לזכר ישו הנוצרי. זהו חג "אזרחי" בדיוק כמו שחג המולד החוגג את יום הולדתו של ישו נחשב לחג "אזרחי". הרעיון היה ונותר נוצרי מיסודו. זהו תאריך וחג שהכנסייה הנוצרית המציאה לזכר ישו הנוצרי ו"קדוש נוצרי" בשם סילבסטר.

אנו, כיהודים, לא צריכים לחגוג חגים נוצריים. במדבר (פרק כג, ט): "הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב".

יתירה מזו: איך אפשר לשכוח את ראש השנה שלנו?

כבר יש לנו שנה עברית משלנו, העוברת במסורת בעמנו מזה 3,300 שנה (יותר מ-1,300 שנה לפני שנולד הנוצרי הראשון). המסורת שלנו אותנטית, את השנה העברית חוגגים אך ורק יהודים בני עמנו, ולא אף עם אחר בעולם. כל היהודים חוגגים את ראש השנה. זהו החג היהודי, העברי, המציין את מניין השנים מאז בריאת העולם.

מי שחוגג את השנה האזרחית, סותר במעשיו את השנה העברית שעלינו לזכור כיהודים, את החג העברי שלנו, הוא ראש השנה. אנו העם היחיד שחוגג את השנה העברית, ואם נזלזל בחג שלנו לטובת מניין השנים הנוצרי, נאבד את המסורת העברית שליוותה את עמנו יותר משלושת אלפים שנה.

תגיות:סילבסטרנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה