חדשות בארץ

אושרו ההגבלות בקניונים, הרס מבנים בחומש: סיכום חדשות סוף השבוע

חברי קבינט הקורונה אישרו את מתווה ההגבלות בקניונים, תגובות חריפות בימין על הריסת מבנים בחומש שבשומרון, הטלקסופ ג'יימס ווב שוגר לחלל בהצלחה. כל מה שחשוב לדעת

אא

מספר המאומתים בישראל לווריאנט האומיקרון עלה בסוף השבוע ל-527, לאחר שלרשימת המאומתים נוספו 183 מקרים חדשים. 351 מתוך כלל המאומתים שבו מחו"ל.

במשרד הבריאות ציינו, כי קיים חשד גבוה ל-1,346 מקרים של חשיפה לוורייאנט, שתוצאות הריצוף לגביהם טרם התקבלו.

חברי קבינט הקורונה אישרו אתמול (שישי), במשאל טלפוני, את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר. התקנות החדשות ייכנסו לתוקף מחר, בחצות הלילה שבין ראשון לשני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

המתווה, שהוצג בדיון הקבינט האחרון על ידי המטה לביטחון לאומי (מל"ל) בתיאום עם משרד הבריאות, קובע כי הקניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים). עוד נקבע כי הכניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד. כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים: חנויות למוצרי פארם, אופטיקה ועזרים רפואיים, מרכולים, מכולות וסופרמרקטים. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

כוחות הביטחון הרסו אתמול מספר מבנים ביישוב חומש שבשומרון, וזאת יממה לאחר הצעדה של כ-15 אלף איש ליישוב במלאת שבוע להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד.

בישיבת חומש אמרו כי מדובר ב"פרס לטרור. אין מילים. לצערנו אנו רואים כי ממשלת ישראל החליטה, בעקבות הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, להוריד את הישיבה בחומש, המחבלים משיגים את מטרתם באמצעות קבלן הביצוע – ממשלת ישראל".

במפלגת הציונות הדתית תקפו בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד: "עשרות אלפי היהודים אמש לחומש מבטאים את הערכים, המסירות ואת האמונה בצדקת הדרך. לעומתם, בנט, שקד, אורבך, כהנא ושותפיהם מבטאים את ההיפך הגמור: את אובדן הערכים, האנוכיות את המרמה והשקר".

"הם מבינים שהאנרגיות של הציבור המסור שעלה לחומש, ואיתו ציבור מאמין גדול נוסף, מסורתי דתי וחילוני, מסוגלים להפיל את הממשלה שהם הקימו עם השמאל הקיצוני ועם הערבים תומכי הטרור".

"כמו שרון בזמנו, בנט ושקד עברו צד. הם יעשו הכל, אבל הכל, בכדי לשמור על כסאם. גם להחריב יישובים בארץ ישראל. ההרס נועד להחליש ולפגוע, אך אנו נמשיך. ההיסטוריה והציבור יבואו חשבון עם מי שנלחם בחלוצים של ימינו".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב: ''בנחישות וברגישות. ככה הגיעו חברי הכנסת והשרים של ימינה למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד. נתנו לעם ישראל להתרגש מהעוצמות בחומש, והבוקר החלו בהרס. תחושה של דז'ה וו. לרע"מ זה לא היה קורה".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר: "בנט נותן פרס לרוצחים ורימה משפחה שכולה ואת עם ישראל כולו. ההריסות בחומש הם תמונת ניצחון לרוצחים, המסמנים וי בידיהם והולכים לכלא בתחושת ניצחון. הדברים חמורים שבעתיים שבנט הבטיח למשפחה השכולה שיפעל נגד ההריסה בחומש. אם בנט לא מסוגל למנוע את ההרס, הוא אפילו לא ראוי להיות ראש הממשלה אפילו דקה אחת".

חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד) תקפה: "יושבים מחבלים ורואים איך האסטרטגיה שלהם פעלה כמו שעון, מטרתם הושגה במלואה. כך ממשלת ישראל מגדלת את הדור הבא של הטרור הפלסטיני".

ממועצת יש"ע נמסר: "ההרס נותן רוח גבית למחבלים שרוצים לפגוע בנו. אנחנו דורשים מהממשלה לא לתת יד לחרפה הזו ולשנות מיד את המדיניות. ידעו כולם שבמשך 15 שנה מאז הגירוש, לימוד התורה בישיבה לא פסק. הרס הבתים לא יעצור את המתיישבים, נמשיך לפעול להסדרת הישיבה ולחיזוק המקום".

יום לאחר שסיימה לשבת שבעה על יהודה הי"ד, חגגה אתמול משפחת דימנטמן את שמחת ברית המילה לאחיינו, הבן שנולד בשבוע שעבר לאחיו אפרים. הרך הנולד קיבל את השם לביא יהודה. הסבא, הרב מרדכי דימנטמן, שימש כסנדק.

נאס"א, סוכנות החלל של ארצות הברית, שיגרה היום לחלל את טלסקופ החלל ג'יימס ווב, הנחשב לטלסקופ הגדול והמתקדם ביותר בעולם. מדובר בפרויקט גרנדיוזי, שפיתוחו ארך 25 שנה ועלותו מסתכמת בכ-10 מיליארד דולר. שיגור הטלסקופ בוצע מבסיס החלל האירופי קורו שבגינאה הצרפתית, באמצעות משגר אריאן 5 של סוכנות החלל האירופאית. השיגור עבר בהצלחה, ולאחר כחצי שעה התנתק הטלסקופ מהמשגר. ג'יימס ווב יחליף את טלסקופ האבל הוותיק.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה בהיר. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה. ביום שני צפויה עלייה קלה נוספות בטמפרטורות.

ביום שלישי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד מעונן, וייתכן טיפטוף במישור החוף. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

תגיות:חומשנגיף הקורונהאומיקרוןיהודה דימנטמן הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה