לאישה

גם מלכה יכולה לנקות

ניקיונות הפסח הם הזדמנות מצוינת לבחון דרך אילו משקפיים אנו מסתכלות על החיים

אא

המנחה לקחה נשימה עמוקה, סרקה בעיניים אוהבות את חברות הקבוצה ואמרה: "אני מרגישה כל כך טוב להיות ביניכן. אפשר להרגיש את החיבור והקשר הטוב שנוצר פה". התהליך היה נעים, מרגיע ומשחרר. ועכשיו ביקשה שכל אחת תשאל את חברתה "מי את?" ובפעם האחרונה לקחת נשימה עמוקה ואז לענות על השאלה הזאת. הזוגות התכנסו שוב למעגל, ומספר חברות הביעו הרגשה שהתרגיל היה קצת קשה עבורן. "אף פעם בחיי לא עצרתי ושאלתי את עצמי 'מי אני'. פשוט חיים רצים ולא שואלים", אמרה רחל, שהייתה מהורהרת במיוחד, "אני מרגישה שכל התשובות שעניתי זה לא אני באמת. נדמה לי שה'אני' האמתי שלי הוא באמת אותו כוח פנימי-נשמתי שאת, כמנחה, דיברת עליו במפגש הראשון. בעצם אני נשמה, וכל שאר התארים שנתתי הם חיצוניים ולא מהותיים. אני נשמה! כן... זה מה שאני".

אפשר היה לראות ברק בעיניה של רחל . "יפה, יפה" אמרה. "ממרום גילי סוף סוף גיליתי מי אני באמת". המנחה התבוננה ברחל המאירה ובשאר חברות הקבוצה ואמרה: "זו האמת לאמיתה. כולנו כאן נשמות טהורות נצחיות וזאת המהות שלנו. זו הבעצם שלנו כמו שכותב המהר"ל. אם תתבוננו במילה 'אני' תראו שבהיפוך אותיות זה בעצם 'אין'. ככול שנבין שכול התארים החיצוניים הם אין נוכל לפגוש את נשמתנו, שהיא בעצם חלק מהבורא שננפח בנו.

אפשר היה לראות את הנשים נושמות עמוק, מתחברות לנשמתן וחיוך של אושר, שלווה ושמחה על פניהם. כשנכנסים פנימה ופוגשים את נשמתנו הטהורה, תחושת שלווה ניסכת בנו. רוגע והרבה אהבה ותודה על מה שאני.

"וכעת חשוב שנדע" אמרה המנחה, "שלהיות נשמה זה מחייב. עלי לכבד אותי ולהוקיר אותי כמלכה. לפנות לעצמי זמן, ליישב את דעתי. להעריך את עצם קיומי. נשמה גדולה הושמה בתוכנו ועלינו לכבדה. לכבד את עצמינו זה בעצם לכבד את ה' יתברך. כאשר אני אומרת לכבד את עצמי כמלכה אני לא מתכוונת למלכה עם נתינים ומשרתים, אני מדברת על תחושת מלכות.

"נמצאות אנו ערב פסח, זהו זמן נפלא להכתיר את עצמי כמלכה. להתכונן לחג החירות כמלכה למרות כל המטלות שמוטלות עלי. פסח הוא החג שבו יצאנו מעבדות לחירות. עבדות זאת אותה תחושה פנימית שמלווה אותנו מול כל עבודות הבית האינסופיות. עבודות הבית, הניקיונות לפסח- הינם מציאות. הבחירה שלי היא איך להסתכל עליהן - דרך משקפי שפחה או מלכה. אתן בוחרות. כאשר אתן מחוברות לנשמתכן ולבוראכן, מבינות שכל מצוות החג ניתנו כדי להיות בצוותא עם הבורא. מצווה מלשון צוותא, את מלכה בארמון המלך שמנקה, קונה, מבשלת, עורכת בשליחות המלך ה' יתברך!

תגיות:נקיוןנשיםמלכהפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה