חדשות בריאות

ראש הממשלה בשיחות סגורות: "נהיה במספרים מטורפים עם התחלואה"

ראש הממשלה בנט מעריך כי בימים הקרובים נראה "זינוק דרמטי" באחוזי ההתחסנות, בעקבות החשש מהאומיקרון

  • י"ט טבת התשפ"ב
נפתלי בנט (צילום: EMIL SALMAN/POOL)נפתלי בנט (צילום: EMIL SALMAN/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר למקורביו בשיחות סגורות כי בתוך שבוע עד 10 ימים התפשטות זן האומיקרון בישראל תגיע לשיאה – כך דווח הבוקר בynet-.

"הולך להיות ממש טרפת, אבל זה יהיה קצר יחסית, נהיה במספרים מטורפים", צוטטו דבריו של ראש הממשלה. עוד הוסיף בנט והביע שביעות רצון על כך שמספר החלטות שרצה, אושרו בקבינט הקורונה, ביניהם תו ירוק ותו סגול מהודק בקניונים.

"אף אחד לא רוצה סגר, אבל אי אפשר לחזות מציאות עתידית", אמר בנט למקרוביו, וציין כי המטרה היא שלא יהיה סגר. "המטרה היא לפעול בכל הכוח שלא יהיה סגר, לעשות כל מה שאפשר לעשות כדי להימנע מסגר. בואו תיתנו עכשיו קצת כדי להימנע מאסון אחר כך".

ראש הממשלה העריך כי בימים הקרובים תחול עלייה דרמטית בנתוני ההתחסנות, מכיוון שבישראל רואים היטב את ההתרחשויות בבריטניה ובארה"ב. מארה”ב הגיע אתמול דיווח על מקרה תמותה ראשון מאומיקרון – גבר בן 50 מטקסס, מחלים ואינו מחוסן. מס' המאומתים בארה"ב מתקרב לרמות שנרשמו בגל הקורונה האחרון. 143,000 מאומתים חדשים נוספו אתמול, ו-1,299 חולים מתו. עם זאת, החולים ברובם אינם משויכים לאומיקרון.

בתוך כך, לפני יומיים פורסמה החלטת הצוות המייעץ לטיפול במגיפות על מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה ולצוותי הבריאות. דבר זה ייעשה לראשונה בעולם. ראש הממשלה בירך על כך וציין כי המבצע יתחיל בקרוב. עם זאת, ד"ר בעז בר לב, ראש צוות המומחים, ביקש להדגיש כי הביצוע אינו קרוב כל כך. "אנחנו הוצאנו המלצה אבל היא המלצה נצורה", אמר. "עדיין לא ברור מתי ההמלצה תיושם ומה התזמון שלה. עוד לא התקבלה החלטה והיא אפילו לא אומצה על ידי משרד הבריאות".

תגיות:מגפת הקורונהזן אומיקרוןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה