חדשות בעולם

נשיא טורקיה ארדואן אירח בארמונו עשרות רבנים: "היחסים עם ישראל ילכו ויתחזקו"

עשרות רבנים ראשיים, המייצגים כ-100,000 יהודים, הוזמנו לארמונו של נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן

  • י"ט טבת התשפ"ב
(צילום: betty Mazalto)(צילום: betty Mazalto)
אא

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אירח אתמול (רביעי) בארמונו את רבה הראשי של טורקיה, הרב יצחק חליווה, יחד עם קבוצה של רבני קהילות, ערים ומדינות בעולם המוסלמי. ביניהם, הרב ברל לזר, רבה של רוסיה.

הרבנים,  שהתכנסו בטורקיה לצורך ועידת הפסגה הראשונה והייחודית של ארגון 'ועידת הרבנים במדינות האיסלאם'. במהלך הוועידה, בחסות הרב הראשי של טורקיה, דנו הרבנים במגוון סוגיות רלוונטיות – הלכתיות, קהילתיות והגותיות, כמו גם בהזדמנויות החדשות לחיזוק ושגשוג החיים היהודיים ברחבי העולם המוסלמי. הוועידה כוללת מושבים ייחודים בנוגע ליחסים הבין-דתיים וליחסים ההיסטוריים והעמוקים בין מוסלמים ליהודים, לצד הרצאות, סדנאות וישיבות משותפות בנושאים שעל סדר יומם של הרבנים על אתגריהם השונים.

(צילום: betty Mazalto)(צילום: betty Mazalto)

כחלק מהוועידה, הוזמנו המשתתפים לארמונו של הנשיא הטורקי, שקיבלם בסבר פנים יפות. ארדואן דיבר על המאבק באנטישמיות והדגיש כי יאבק בה בדיוק כפי שהוא נאבק באיסלמופוביה, הזכיר שטורקיה חתומה על אמנה נגד הכחשת השואה. לדבריו, "היחסים בין טורקיה ליהודים ולישראל תמיד יהיו חזקים. אני מקווה לשלום של צדק ושל אמונה בין ישראל לפלסטינים. שלום שבמסגרתו כל אחד יכבד את השני. היחסים הכלכליים בין ישראל לטורקיה חזקים מתמיד והם רק ילכו ויתחזקו".

הרב מענדי חיטריק, מייסד הארגון ורב הקהילה האשכנזית בטורקיה, שהיה אחראי לביקור ולהגעת הרבנים למדינה הודה במפגש לארדואן על כך שטורקיה מהווה סמל ליחסים בין יהודים למוסלמים, וכי הרבנים מצפים לפתח את הקשרים הללו. "הכינוס הייחודי מהווה פסגה היסטורית חסרת תקדים של רבני העולם המוסלמי, בה רבנים התחייבו לסייע זה לזה למלא את חובותיהם הקהילתיות. 'ועידת הרבנים במדינות האיסלאם', מושתתת על האמונה כי נרמול היחסים בין יהודים למוסלמים הוא אינטרס אסטרטגי עולמי, ומטרתה של הועידה היא לשפר את היחסים העתיקים בין מוסלמים ויהודים, ולשדרג את החיים היהודיים והעתיד המשותף במרחב המוסלמי", לשון הרב חיטריק. "אנו מוקירים את הנהגת המדינות שלנו על שהבטיחו את היכולות שלנו לחיות חיים יהודיים במלואם. אנו, היהודים שחיים בעולם המוסלמי, מהווים את הדוגמה הטובה ביותר לשלום ולסובלנות בין יהודים ומוסלמים".

(צילום: betty Mazalto)(צילום: betty Mazalto)

מפגש הפסגה כלל עשרות רבנים, המייצגים למעלה מ-100,000 יהודים החיים ברחבי העולם המוסלמי. בין הרבנים שהשתתפו, היו הרבנים הראשיים של קזחסטן, אוזבקיסטן, איראן, אזרבייג'ן, קירגיסטן, אוגנדה, ניגריה, אלבניה, איחוד האמירויות הערביות, וכן צפון קפריסין ועוד. רבני מרוקו ותוניסיה, שנבצר מהם להגיע פיזית לאירוע בשל מגבלות הקורונה בארצותיהם, שלחו ברכות והשתתפו באופן מקוון.

תגיות:רבניםטורקיהארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה