חדשות בארץ

הפר את החוק? ליברמן לבעלי העסקים: "שימו שלט 'כשר ללא תעודה'"

שר האוצר אביגדור ליברמן פנה לבעלי העסקים בהצעה שלכאורה מהווה עבירה על החוק: לתלות בפתח העסק שלט "כשר ללא תעודה". יו"ר ש"ס אריה דרעי: "ההסתה שלך שקופה. תתעסק במצוקת העסקים המשוועים לסיוע, או שתחליף מקצוע"

ליברמן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ליברמן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:47)

שר האוצר אביגדור ליברמן סיפק היום (רביעי) התבטאות חריגה, כשקרא בפומבי לבעלי העסקים בארץ לעבור על חוק איסור הונאה בכשרות ולתלות בכניסה לעסק שלט "כשר ללא תעודה".

ליברמן, שהשתתף בכנס הרשות לניירות ערך, שיבח את הרפורמה בכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, ואמר כי מדובר ב"צעד חשוב". בהמשך הצהיר: "בנוסף אני קורא לכל בעלי העסקים לשים שלט בכניסה: 'המקום כשר ללא תעודה'. גם תחסכו הרבה כסף וגם הציבור יאמין לכם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב בחריפות על דבריו של שר האוצר: "מר ליברמן, אחרי שכמעט הצעת לעסקים לתלות שלט 'אין קורונה – זו שפעת', אתה מנסה להשכיח את המבוכה בהתקפה מכוערת על שומרי הכשרות. ההסתה שלך שקופה. תתעסק במצוקת העסקים המשוועים לסיוע, או שתחליף מקצוע".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, תקף: "מי שמורגל בזיופים ובהונאת הציבור מרשה לעצמו להגיד לבעלי העסקים שיכתבו שהאוכל בבית העסק שלהם כשר בלי תעודה, בניגוד לחוק ובניגוד ליושר הציבורי, ששני הדברים הללו אינם מסימני ההיכר של איווט ליברמן. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית על ההסתה שלו לעבור על החוק".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, מסר: "ליברמן ממשיך לעשוק את מעוטי היכולת, לזלזל בעניים ולפגוע בשומרי הכשרות. אחרי שהעלה מיסים, שגרמו לגל התייקרויות במשק, עליית מחירי חד פעמי, שתייה מתוקה, וכעת התייקרות מחירי החשמל ובקרוב גם יעלו מחיר מוצרי החלב – שר האוצר ליברמן מנסה לטשטש את כשלונותיו במנת הסתה מורעלת כלפי שומרי הכשרות והמסורת. ממשלת בנט-לפיד-ליברמן מתבררת כנזק כלכלי, ערכי ומוסרי כאחד". 

יו"ר מפלגת נעם, אבי מעוז, פנה במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש לבדוק האם דבריו של ליברמן עוברים את הסף הפלילי.

"דברים אלו הינם לכאורה עבירה על החוק והסתה לעבור על החוק", כתב מעוז. "לאור זאת, אני קורא לכבודו לבדוק את הנושא ואם צריך לפתוח בחקירה כנגד שר האוצר בגין כך. אודה לתשובתך הדחופה".

בארגון כושרות מסרו בתגובה להתבטאותו של ליברמן: "בעלי עסקים יקרים, חוק איסור הונאה בכשרות אוסר לכתוב 'המקום כשר – ללא תעודה'. דעו לכם שמי שעובר על החוק צפוי לקנס. עצוב מאד ששר האוצר ליברמן מטעה את ציבור בעלי העסקים, ועצוב יותר שהוא חובט בצרכני הכשרות ועלול להוביל אותם לצרוך אוכל לא כשר ללא פיקוח".

איש התקשורת ינון מגל כתב בטוויטר: "ליברמן דיבר אמש שטויות בקבינט הקורונה וקרא לאומיקרון שפעת, אז עכשיו הוא עושה ספין מגוחך, כדי לשנות את הדיבור עליו, ומקשקש משהו בעניני כשרות, כאילו קורא לעבור על חוק ההונאה בכשרות. כל כך ילדותי ושקוף ליברמן, כשרות זה לא שפעת – קח שני דקסמול פורטה".

תגיות:רפורמהמשה גפניאביגדור ליברמןכשרותאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה