חדשות בריאות

למידה מרחוק בחלק מהיישובים, תו סגול וירוק במסחר: ההחלטות של קבינט הקורונה

שרי הקבינט אישרו את מתווה החינוך ללימודים ביישובים אדומים וכתומים, וכן החלת תו סגול בקניונים ותו ירוק בחנויות. המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות להטיל הגבלות התקהלות לא התקבלה. הפרטים המלאים

בנט ולפיד (צילום: Marc Israel Sellem/POOL )בנט ולפיד (צילום: Marc Israel Sellem/POOL )
אא

קבינט הקורונה החליט אמש (שלישי) על הטלת הגבלות חדשות במסגרת ההתמודדות עם התפשטות תחלואת הקורונה בישראל. בתום ישיבה של כארבע שעות, קיבלו השרים את המלצתם של הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות להחיל תו סגול בקניונים ותו ירוק בחנויות גדולות, ואישרו את מתווה החינוך ללימודים ביישובים כתומים ואדומים. עם זאת, ההמלצה להחיל הגבלות התקהלות לא אושרה, בשל התנגדותם של ראש הממשלה נפתלי בנט וחלק מהשרים.

אלו ההחלטות המלאות שקיבל הקבינט:

 

קניונים ומתחמי מסחר

* קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).

* הכניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

* דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה (טייק אווי בלבד).

* הכניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

* התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, בהם תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).

 

מערכת החינוך

* כיתות א'-י"ב ביישובים אדומים וכתומים – רק כיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ולמעלה מכך ילמדו באופן פרונטלי. כיתות שהיקף ההתחסנות בהן נמוך מ-70% ילמדו באופן מקוון.

ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (כיתות ז'-י"ב) באופן מיידי. בבתי הספר היסודיים (כיתות א'-ו') היא תיכנס לתוקף בעוד שלושה שבועות, כאשר עד למועד זה תופעל בבתי ספר אלו מדיניות צמצום מגעים. 

* ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תמשיך לפעול כסדרה, בכפוף לתוכניות "מגן חינוך" ו"כיתה ירוקה".

ההחלטות ייכנסו לתוקף לאחר אישור התקנות הרלוונטיות, ובכפוף לאישור ועדות החוקה והחינוך של הכנסת.

 

החלטות נוספות שהתקבלו

* במהלך חודש ינואר יופסק מימון המדינה עבור בדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק (המדינה תמשיך לממן בדיקות אנטיגן למדוכאי חיסון בכל הגילאים).

* תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר השלמת ההתאמות הנדרשות במערכות המחשוב של משרד הבריאות.

* יתבצע דיגום PCR פעמיים בשבוע לעובדים שאינם בעלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה, בהן: מוסדות קשישים, אנשים עם מוגבלויות, מסגרות ילדים ונוער, מנהל תקין ועוד.

מוקדם יותר אתמול אישרו שרי הממשלה, במשאל טלפוני, את מעבר המגזר הממשלתי והציבורי להיקף מצומצם של 50% נוכחות במקומות העבודה. במסגרת ההחלטה, יוכלו מנכ"לי המשרדים ומנהלי יחידות הסמך, ככל שהדבר נדרש, לאשר שהייה של שיעור עובדים גבוה יותר, תוך נימוק ועדכון נציב שירות המדינה. ההחלטה תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונהתו ירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה