מעניין

האישה התלוננה על פיצה שהתעכבה - מוקדנית המשטרה מיד הבינה שהיא במצוקה

סמ"ר יהב נקאש, שעובדת במוקד 100, קיבלה שיחה מוזרה מאישה שהתלוננה על פיצה שלא הגיעה. נקאש נזכרה במקרה דומה שקרה בארה"ב והבינה שאותה אישה זקוקה לעזרה. "אם הייתי יכולה הייתי אומרת לה, 'כל הכבוד שהתקשרת והצלחת לשדר את המצוקה בין השורות'", אמרה נקאש

אא

סמ"ר יהב נקאש (22) משרתת כמוקדנית במשטרה במחוז צפון. בתחילת החודש היא ענתה לשיחה של תושבת הגולן, שאמרה לה כי הפיצה שהזמינה לא הגיעה. השיחה נשמעה קצת מוזרה אבל נקאש נזכרה שקראה פוסט על מקרה דומה שהתרחש בארצות הברית ומיד הבינה שהאישה בטלפון נמצאת במצוקה. נקאש איתרה את מיקום השיחה על ידי מכשור מיוחד שיש במוקד ושלחה למקום ניידת. השוטרים שהגיעו למקום עצרו את בן זוגה בחשד שתקף אותה.

הסיפור של נקאש פורסם ברשתות החברתיות וזכה לאלפי שיתופים ותגובות מחממות. השבוע היא התראיינה למגזין "לאישה" וסיפרה באיזה שלב בשיחה הבינה שמדובר בקריאה לעזרה. "היא התקשרה לפני כן וניתקה, וזה כבר עורר בי חשד", אומרת נקאש. "לכן חזרתי אליה והיא ענתה לי בקול מאופק ורועד, קצת מבוהל. שאלתי אותה שלוש פעמים אם הכל בסדר, והיא אמרה שכן, אבל מהקול שלה לא היה אפשר לפספס שהיא בצרה. שאלתי שוב, ולהפתעתי היא אמרה שהיא הזמינה פיצה שלא הגיעה. זו הייתה שיחה קצרה מאוד, בקושי 40 שניות, אבל באינטואיציות שלי הרגשתי שמשהו פה לא תקין".

נקאש הבינה שהפיצה היא בעצם קוד למצוקה בזכות מקרה דומה שפורסם ברשתות: "בדיוק הסתובב פוסט ויראלי ברשת עם מקרה כזה שאירע בארצות־הברית. הפוסט פורסם ביום המודעות למאבק באלימות נגד נשים, והמון אנשים ראו אותו. כנראה שהיא נזכרה בפוסט וקיוותה שאני אבין".

כשנשאלה מדוע החליטה לשלוח ניידת לביתה של המתקשרת, נקאש ענתה "גם בהכשרה שעברתי נתנו לנו את המקרה הזה כדוגמה ואמרו לנו לשים לב לשיחות כאלה. ביקשו מאיתנו לפתוח את האוזניים טוב-טוב למה שאנחנו שומעים בין השורות. יש המון שיחות למוקד 100 של חומדי לצון למיניהם, אבל במקצוע שלנו, כשמדובר בחיים ומוות, אם יש ספק - אין ספק. ברגע שעלה בי הספק הכי קטן שהאישה במצוקה, היה לי ברור שאני שולחת אליה ניידת, רק ליתר ביטחון. הלוואי שהייתי מגלה שזו מתיחה".

נקאש מספרת כי ניסתה לאתר את האישה במשך קרוב לשעה משום שהתקשרה מטלפון עם כרטיס טוקמן נטען. "היה צריך לבצע פעולות מודיעיניות כדי לגלות מי היא. זו הייתה השעה הכי מורטת עצבים בחיים שלי, בקושי הצלחתי להתפנות לשיחות אחרות. כשהיא ניתקה את השיחה ידעתי שאני לא יכולה לחזור אליה, כי התוקף עלול לראות שיחה חוזרת מהמשטרה וזה יחמיר את מצבה. השמעתי למפקד שלי את השיחה, הסתכלנו אחד על השני, ולא היה צריך להרבות במילים, שנינו הבנו במה מדובר".

כשהשוטרים הגיעו לדירה, הם מצאו אישה בוכה ומבוהלת. בן זוגה ניסה גם לתקוף את השוטרים והוא נעצר בחשד לתקיפתה. "הרגשתי הקלה גדולה והתרגשות רבה. לא הלכתי הביתה עד ששמעתי שהכול בסדר איתה. ברגע ששמעתי שהתבצע מעצר ושהיא בחיים, נרגעתי וטפחתי לעצמי קצת על השכם. אם לא הייתי מבינה מה היא רוצה או שהייתי חושבת שהיא עוד מטרידנית, אולי היה קורה הגרוע מכל. המחשבה הזאת לא עזבה אותי כמה ימים אחרי כן".

עם אותה אישה במצוקה נקאש לא דיברה מאז המקרה. "אם הייתי יכולה הייתי אומרת לה, 'כל הכבוד שהתקשרת והצלחת לשדר את המצוקה בין השורות. אני מצדיעה על התושיה והאומץ'".

תגיות:מצוקהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה