חדשות בארץ

מנסור עבאס: "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית – וכך תישאר"

בריאיון לוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר יו"ר רע"מ כי "השאלה היא לא מה הזהות של המדינה, אלא מה מעמדו של האזרח הערבי במדינת ישראל היהודית". חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד: "מתק שפתיים. מנסור עבאס – זאב בעור של כבש"

עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)עבאס (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר היום (שלישי) כי "מדינת ישראל נולדה כמדינה יהודית, וככה היא תישאר". הצהרתו של עבאס ניתנה בריאיון לפרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס.

"זו החלטתו של העם היהודי שהוא מקים מדינה יהודית", אמר עבאס בתשובה לשאלה האם כערבי הוא יכול לקבל את היותה של ישראל מדינה יהודית. "השאלה היום היא לא מה הזהות של המדינה, היא ככה נולדה וככה תישאר. אנחנו ריאלים, ולכן אני לא רוצה להשלות אף אחד. השאלה היא מה מעמדם של האזרח הערבי ושל החברה הערבית במדינת ישראל היהודית".

"אין ספק שאנחנו עומדים בפתחו של עידן חדש", הוסיף יו"ר רע"מ. "אני אומר את זה בצורה זהירה. אנחנו מקווים שהתהליך יצליח, והשותפות ברמת הקואליציה תהיה מגמה לעוד שותפויות ברמות שונות".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד הגיב על דבריו של עבאס על המדינה היהודית: "השאלה מה יישאר ממנה אחרי הטיפול של האחים המוסלמים ומועצת השורא. מתק השפתיים של עבאס לא ימחק את הצהרותיו על ג'יהאד אזרחי, בלית ברירה, כדבריו, כהכנה לג'יהאד צבאי בהמשך. וגם לא ימחק את הבושה של קואליציה שנתמכת על ידי תומכי טרור כמו החיבוקים השבוע עם ראאד סלאח. זאב בעור של כבש".

התבטאותו של עבאס זכתה לגינויים מצד חברי הרשימה המשותפת. חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה כתב כי "פיצול האישיות של ח"כ מנסור עבאס מטעה הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי, יש מנסור בערבית ויש מנסור בעברית והם סותרים אחד את השני".

"שאלת מעמדו של המיעוט הפלסטיני קשורה בטבורה בהגדרת המדינה כמדינה יהודית", הוסיף אבו שחאדה. "רק מדינת כל אזרחיה מובילה לצדק ושיוויון מלא בין כל האזרחים".

חבר הכנסת עופר כסיף תקף אף הוא את יו"ר רע"מ: "שוב מנסור עבאס מתייצב לימין הימין בהתבטאות אנטי דמוקרטית מבישה. לאזרח הערבי הפלסטיני יש זכות שווה על מדינתו ועל קביעת זהותה. אי אפשר לנתק את שאלת זהות המדינה ממעמדו של האזרח הערבי בה. מעמדו יהיה שווה ומכובד אך ורק אם זהות המדינה תהיה שוויונית ומכבדת – קרי, מדינת כל אזרחיה".

תגיות:עופר כסיףשלמה קרעימנסור עבאססאמי אבו שחאדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה