חדשות בעולם

סערה ביפן: בכירים מסרבים להיכנס לבית ראש הממשלה "כי הוא רדוף"

במשך תשע שנים איש מבכירי הממשלה ביפן, כולל ראש הממשלה בעצמו - לא הסכימו לגור במעון הרישמי שהוקצה לראש הממשלה, בשל שמועות כי הוא 'רדוף ברוחות'. לאחרונה החליט ראש הממשלה החדש להיות הראשון שישן שם, וזה מה שקרה

בעיגול: ראש הממשלה החדש והאמיץ על רקע הבית הרישמי שאליו עבר לאחרונהבעיגול: ראש הממשלה החדש והאמיץ על רקע הבית הרישמי שאליו עבר לאחרונה
אא

תשע שנים שאיש לא דרך בביתו הרישמי של ראש ממשלת יפן. הסיבה? הזויה במיוחד: "הוא רדוף רוחות", כך אומרים בכירים בממשלה, כולל ראש הממשלה לשעבר ג'וניצ'ירו קואיזומי (בתמונה למטה) שהאמין לשמועות ולא הסכים לגור בבית הזה כשכיהן בין השנים 2001-2006. 

ג'וניצ'ירו קואיזומי ג'וניצ'ירו קואיזומי

במשך תשע שנים תמימות, איש לא הסכים לבדוק האם השמועות הללו נכונות, ולהיכנס לבית ראש הממשלה מפאת חרושת השמועות על רוחות רפאים שמסתובבות בבית משנת 1936.

מדובר במבנה עתיק שתוכנן על ידי אדריכל יפני בשם מוראג'י שימומוטו. 

אולי הסיפורים על כך שהבית רדוף נעוצים בכמה סיפורים אחרים שקשורים למבנה - אחד מהם הוא ניסיון הפיכה שבמהלכו נרצח ראש ממשלה בשם אינוקאי צויושי, שהתגורר בבית בשנת 1932. בניסיון הפיכה נוסף של צבא הקיסר שאירע ארבע שנים לאחר מכן - נרצחו פקידי ממשלה בכירים. 

מאז מוחזק הבניין למקולל ורדוף רוחות אולם לאחרונה החליט ראש הממשלה הנכנס פומיו קישידה - לשים קץ לפחדים ולחרושת השמועות סביב בית ראש הממשלה, ולהיכנס לגור שם. אחרי לילה אחד שבו ישן בבית, עיתונאים רבים צבאו על ביתו של קישידה, כדי לשמוע על החוויות שעבר בו ובעיקר לדלות מידע אודות הרוחות המסתובבות בבית. 

לא די בכך שזכה באהדת הציבור על כך שהחליט לעבור לבית ראש הממשלה העזוב, קישידה התחבב יותר על הציבור כשהרגיע את הרוחות (תרתי משמע) ואמר כי עבר עליו לילה רגוע וטוב, וכי הוא לא מבין מדוע כל ההמולה הזו סביב הנושא. "ישנתי שנת ישרים במשך כל הלילה, ולא, עדיין לא ראיתי רוחות רפאים", הוא צחק. "החלטתי לעבור לבית משום שאני חושב שזה יהיה אפקטיבי עבורי שם, להתרכז בחובות הציבוריות שלי".

תגיות:ביתרוחותראש ממשלהיפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה