חדשות בארץ

וליד טאהא מאיים: "שקד חייבת לדעת – כללי המשחק השתנו"

לאחר ששרת הפנים איילת שקד אמרה כי חוק החשמל לא יחול על הפזורה הבדואית בנגב, שיגר חבר הכנסת וליד טאהא איום לעבר הקואליציה: "על שקד להחליט עם מי היא רוצה להיות שותפה – עם בן גביר וסמוטריץ' או עם רע"מ"

טאהא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)טאהא (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ שיגר הערב (רביעי) איום על שלמותה של הקואליציה, וזאת בעקבות דברים שאמרה מוקדם יותר במליאה שרת הפנים איילת שקד בנוגע לחוק החשמל אותו הוא מקדם.

שקד, שהשיבה על שאילתה במליאה, אמרה כי החוק – שנועד לחבר לחשמל בתים שנבנו באופן בלתי חוקי – לא יחול על הפזורה הבדואית בנגב, המהווה מעוז כוח אלקטורלי של רע"מ. היא הוסיפה, כי מי שירצה לחבר את ביתו לחשמל יצטרך לשלם סכום גבוה של 200 אלף שקלים.

טאהא נטש בזעם את המליאה, והאשים את שקד ב"הפצת שקרים". בהודעה רשמית שיצאה הערב מטעם רע"מ בשפה הערבית, הוא הוסיף ותקף: "דבריה של שקד כוזבים ולא אחראיים. היא מנסה להמעיט מחשיבותו של החוק כדי לרצות את בן גביר, סמוטריץ' והימין הקיצוני הגזעני".

"ככל שמתקרב מועד אישורו הסופי של החוק הלחץ של שקד גובר, מפני שהיא יודעת שבשבוע הבא ייחשף המסמך המשפטי של החוק שיבהיר שהיא הפיצה שקרים כדי להמעיט מחשיבות החוק", הוסיף טאהא. "יתברר לכולם שכל מה שהוא לטובת האזרח הערבי נכלל בחוק". הוא טען כי החוק לא רק שיפתור את בעיית החיבור לחשמל, אלא גם יסייע להפסיק את הוצאת צווי ההריסה לבתים הבלתי חוקיים ולקדם אישורי בנייה.

"שקד חייבת לדעת שכללי המשחק השתנו. עליה להחליט עם מי היא רוצה להיות שותפה – עם בן גביר וסמוטריץ' או עם רע"מ", כך טאהא.

במהלך יום הדיונים בכנסת, ספגה הקואליציה הפסד באחת ההצבעות, לאחר שיו"ר רע"מ מנסור עבאס התבלבל והצביע בהצבעה השמית בעד הצעת חוק של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מהליכוד.

עבאס ביקש מיד לחזור בו מהצבעתו. לאחר כמה דקות סוערות במליאה, הכריע הייעוץ המשפטי של הכנסת כי לא ניתן לשנות את ההצבעה. הצעת החוק, הנוגעת להקמת מערכת סולארית בבית משותף שהוקם במסגרת עסקת פינוי ובינוי, עברה בקריאה טרומית ברוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים.

תגיות:איילת שקדרע"מוליד טאהאחוק החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה