חדשות בארץ

מבוכה לקואליציה: עבאס הצביע בטעות עם האופוזיציה

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התבלבל, והצביע בעד הצעת חוק של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מהליכוד. הייעוץ המשפטי של הכנסת הכריע כי לא ניתן לשנות את ההצבעה, וההצעה זכתה לרוב. חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ נטש את המליאה, לאחר שהאשים את שרת הפנים איילת שקד ב"הפצת שקרים"

עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקואליציה ספגה היום (רביעי) הפסד בהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שיו"ר רע"מ מנסור עבאס התבלבל והצביע בהצבעה השמית בעד הצעת חוק של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס מהליכוד.

עבאס ביקש מיד לחזור בו מהצבעתו. לאחר כמה דקות סוערות במליאה, הכריע הייעוץ המשפטי של הכנסת כי לא ניתן לשנות את ההצבעה. הצעת החוק, הנוגעת להקמת מערכת סולארית בבית משותף שהוקם במסגרת עסקת פינוי ובינוי, עברה בקריאה טרומית ברוב של 60 תומכים מול 59 מתנגדים.

בתוך כך, נמשכים העימותים בקואליציה הצרה הנשענת על 61 חברי כנסת בלבד. חבר הכנסת וליד טאהא מרע"מ נטש את המליאה, לאחר שטען כי שרת הפנים איילת שקד מפיצה שקרים בנוגע לחוק החשמל אותו הוא מוביל.

"איילת שקד מפיצה שקרים על גובה התשלום שיעלה למי שירצה להתחבר לחשמל אחרי שהחוק עובר", כתב טאהא בטוויטר. "אז לכל אלה שהאמינו לה, העלות היא בדיוק אותה עלות שישלם תושב לרשות מקומית ולוועדת תכנון בבואו להוציא היתר בנייה. זה לא יקר וזה לא זול. פשוט מאוד יש תעריף שמופעל לגבי כולם ואין שום דבר מיוחד אחר".

מוקדם יותר נאלצה חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה להגיע לכנסת, שישה ימים בלבד לאחר לידת בתה, כדי לסייע לקואליציה בהצבעות. בעוד בקואליציה טענו כי האופוזיציה סירבה לקזז את פינטו, אמרו באופוזיציה כי סגן השר אביר קארה נושא באחריות להזעקתה של פינטו לכנסת, שכן הוא החליט להחרים את ההצבעות במליאה.

הצעד של קארה בא במחאה על החלטתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר ניצן הורוביץ לחייב הצגת תו ירוק בכניסה לקניונים. לאחר שיחה עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן, ובעקבות נטישתו של טאהא את הכנסת, הוא חזר למליאה.

תגיות:מנסור עבאסוליד טאהאאביר קארהשירלי פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה