חדשות בארץ

אלעד צדיקוב: "שיעורי היסטוריה במערכת החינוך הפכו לשיעורי התיאולוגיה הנוצרית"

בדיון סוער בוועדת החינוך, הציג מנכ"ל אופק ישראל תמונות מהשטח המלמדות על חדירת תכנים נוצריים למוסדות הלימוד, והוצא מהאולם: "סותמים פיות לשגרירי היהדות"

  • י' טבת התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בוועדת החינוך של הכנסת נערך אתמול (שני) דיון תחת הכותרת "עמותות המלמדות יהדות בבתי ספר ממלכתיים באופן לא פלורליסטי – בניגוד לפסיקת בג"ץ". את הדיון יזמו חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) וחבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב (מפלגת העבודה), וזאת על רקע פסיקת בג"ץ בסוגיה, בה קיבל את עתירת התנועה הרפורמית וארגוני פנים של הקרן לישראל חדשה.

במהלך הדיון פרצה סערה כאשר אלעד צדיקוב, מנכ"ל אופק ישראל וחבר מועצת העיר הרצליה, הציג תמונות מהשטח המלמדות על חדירת תכנים נוצריים למערכת החינוך: תערוכת צלבים כמיצג מסכם של בנות מצווה בבית ספר אילנות בהרצליה; חגיגת חנוכה בבגדי סנטה קלאוס ועץ אשוח בחטיבת הביניים יד גיורא; וכן פסל של האליל ההודי גאנש, במסגרת פעילות חנוכה ברחוב מרכזי בעיר.

צדיקוב הוצא מהדיון, מאחר והתמונות לא תואמו מראש להצגה עם יו"ר הוועדה, חברת הכנסת שרן השכל.

"בשם הפלורליזם וריבוי דעות, סותמים פיות לשגרירי היהדות ברחבי הארץ", אמר צדיקוב לאחר הדיון. "הפטרונות של התנועה הרפורמית וארגוני פנים של הקרן החדשה, כאילו הם ואין בלתם, הם אדוני ריבוי הדעות הלגיטימי היחידי – הוא היפך הפלורליזם".

"הורי ישראל לא מודעים לכך ששיעורי היסטוריה בחטיבות ובתיכונים הפכו לשיעורי התיאולוגיה הנוצרית; שאת מסיבות קבלת החומש עוקרים לבתי כנסת קונסרבטיביים; שאת חגי ישראל מחללים עם האלווין, חנוכריסמיס ופסחא; שתוכנית בנות מצווה הפכה לתוכנית קבלת האחר ופיסול צלבים, ועוד. הורי ישראל צריכים להתעורר ולהשמיע את קולם".

תגיות:אלעד צדיקוברפורמיםועדת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה