חדשות בארץ

ח"כ קרעי לחברי מרצ: "אתם הזויים ברמות שאין לתאר"

בדיון בוועדת הפנים על הנגשת זכות הבחירה לתושבי הכפרים הבדואים הלא מוכרים, אמרה חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ, כי אינה יודעת אם למתנחלים יש זכות הצבעה: "זו הצבעה בחו"ל". חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד לא נותר חייב

קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יממה לאחר שהשר עמר בר לב דיבר על "אלימות מתנחלים" וחולל סערה במערכת הפוליטית, חברי מרצ החברים בקואליציה ממשיכים בהתבטאויות מעוררות מחלוקת.

בוועדת הפנים של הכנסת נערך היום (שלישי) דיון בהנגשת זכות הבחירה לתושבי הכפרים הבדואים הלא מוכרים בנגב. במהלך הישיבה הציע חבר הכנסת מוסי רז לאפשר הצבת קלפיות מרכזיות עבור הבדואים ביישובים אלו.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תהה מה ההבדל בין הכפרים הבדואים לבין מאחזים ביהודה ושומרון המוגדרים כלא חוקיים, בהם לא מוצבים קלפיות. חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ התערבה ואמרה: "אני לא יודעת אם למתנחלים יש זכות הצבעה, כי זו הצבעה בחו"ל. באמת".

על כך הגיב קרעי: "אתם הזויים ברמות שאין לתאר".

כזכור, בר לב נפגש אמש עם תת מזכירת המדינה האמריקנית, ויקטוריה נולנד. לאחר מכן הוא כתב בטוויטר כי "תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית". דבריו זכו לגינויים חריפים באופוזיציה ומצד גורמים בהתיישבות.

גם גורמים בקואליציה הביעו הסתייגות מדבריו של השר לביטחון הפנים. לאחר שעות ארוכות, הצטרף בצהריים ראש הממשלה נפתלי בנט למגיבים כשכתב: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו, ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

מנגד, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (מרצ) הגיב בביקורת על דבריו של בנט: "לא כל המתנחלים אלימים, אבל יש הרבה מאוד אלימות שמקורה בהתנחלויות. מי שמתעלם מהבעיה הזו ומהצורך להתמודד איתה – מעודד אותה".

תגיות:יהודה ושומרוןועדת הפניםמוסי רזשלמה קרעיגבי לסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה