חדשות בריאות

פייזר: שלוש מנות חיסון מספקות הגנה מול האומיקרון

מבדיקות מעבדה ראשוניות שבוצעו על ידי חברות פייזר וביונטק עולה, כי מנת דחף שלישית של החיסון נגד קורונה מגדילה את רמת הנוגדנים מול וריאנט האומיקרון ומספקת הגנה חזקה מפניו

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

חברות פייזר וביונטק הודיעו היום (רביעי), כי מבדיקות מעבדה ראשוניות עולה שמנת הדחף השלישית של החיסון נגד קורונה שפותח על ידן מסוגלת לנטרל את וריאנט האומיקרון של הנגיף ומספקת הגנה חזקה מפניו, בעוד שתי מנות בלבד מספקות הגנה פחותה באופן משמעותי.

בהודעה רשמית ראשונה שהוציאו החברות מאז אובחן הווריאנט החדש, נמסר כי שתי מנות חיסון מייצרות רמה נמוכה של נוגדנים מנטרלים מול האומיקרון, אולם מנה שלישית מגדילה אותם פי 25 ובכך מספקת הגנה חזקה. מדגימות דם של מחוסנים בשלוש מנות שנבדקו במעבדה, עלה כי רמת הנוגדנים נגד האומיקרון לאחר קבלת שלוש מנות חיסון דומה לרמת הנוגדנים מול וריאנטים קודמים המושגת לאחר שתי מנות.

החברות ציינו, כי אם יהיה צורך בכך הן יוכלו לספק עד חודש מרץ 2022 גירסה מעודכנת של החיסון המותאמת לאומיקרון. 

"למרות ששתי מנות של החיסון עדיין עשויות להציע הגנה מפני מחלה קשה הנגרמת על ידי וריאנט האומיקרון, ברור מנתונים ראשוניים אלו כי ההגנה משתפרת עם קבלת מנה שלישית של החיסון שלנו", אמר מנכ"ל פייזר אלברט בורלא. "הדרך הטובה ביותר למנוע את התפשטות הקורונה היא לוודא שכמה שיותר אנשים יתחסנו באופן מלא – עם שתי המנות הראשונות ומנת בוסטר".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עלה ועומד כעת על 1.06. אתמול אובחנו 786 מאומתים חדשים לנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.75%. בבתי החולים מאושפזים 142 חולים, מהם 102 במצב קשה. מצבם של 70 חולים מוגדר קריטי, ו-22 מחוברים למכשירי אקמו. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 8,210.

תגיות:חיסוןנגיף הקורונהפייזראומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה