הריון ולידה

מטורף: תינוק שנולד ללא רוח חיים - התעורר רגע לפני שנותק ממכונת ההנשמה

תינוק שנולד ללא רוח חיים וכחול, חובר למכונת הנשמה - רק עד שהוריו ייפרדו ממנו. אלא שזמן קצר לפני שהרופאים הודיעו כי הם הולכים לנתק אותו ממכונת ההנשמה - הנס המדהים אירע, והתינוק פקח את עיניו

אא

אוסקר בדפורד מבריטניה - הגיח לעולם הזה כשהוא במצב קשה. למרות שהרופאים עשו כל שביכולתם ליילד אותו בצורה טובה, הוא לא הראה סימני חיים. "הוא היה כחול ממש, והרופאים אמרו שהוא נולד ללא רוח חיים", אמרה אמו בת ה-26. 

אוסקר נלקח לאינקובטור ושם חובר למכונת הנשמה 'רק לזמן קצוב' - וזאת בכדי לאפשר להוריו העצובים להיפרד ממנו. "הם אמרו לנו שאחרי שנראה אותו לכמה דקות, הוא ינותק ממכונת ההנשמה ויילקח לקבורה".

ברגע הפרידה, מחשש שמא לעולם לא תזכה לפגוש את נכדה, האם צ'לסי התקשרה לאמא שלה סאלי אן, וכיוונה את המצלמה תוך כדי שיחה - לאוסקר, ששכב על בית החזה שלה. 

אלא שאז קרה מהפך שאיש לא ציפה לו. 

למשמע קולה הרך של אמו שמדבר אליו - אוסקר פקח לפתע את עיניו בפעם הראשונה. "זה היה כל כך סוריאליסטי, זה הרגיש כמו חלום", משחזרת צ'לסי. "ישבתי על המיטה ונענעתי את כל גופי כמו שאני יודעת שאמהות עושות. וזה היה מדהים לראות אותו פוקח את העיניים, אבל הייתי צריכה לצבוט את עצמי כדי להאמין שזה באמת קורה".

הרופאים שהוזעקו לחדר וראו את המחזה - הציעו לאם הטרייה להניק את אוסקר, כדי לשפר את סיכויי ההישרדות שלו, אך במקביל הציעו לה שלא לפתח ציפיות שווא. "הוא כבר היה בתוכנית 'סוף החיים', עם פקודה שלא להמשיך ולספק לו אוויר לנשימה", אומרת צ'לסי. 

אולם לדבריה, כשהרופאים ראו כי מצבו הולך ומשתפר גם אחרי ההנקה - "אחרי שלושה ימים הוא הוצא מהתוכנית". 

כיום מוגדר אוסקר בן השנה וחצי - נס רפואי. הוא אמנם נולד עיוור חלקי ועם מחלת האפילפסיה שתותיר אותו מוגבל לשארית ימיו - אך הוא שרד ונשאר בחיים, ובשביל הוריו, זה הניצחון האמיתי. 

"הוא היה בטיפול נמרץ לפני חודש, וחשבנו שאנחנו הולכים לאבד אותו. אני לא יודעת כמה זמן הוא ישרוד וכמה זמן אני אהיה איתו אבל כל עוד הוא איתנו, אני מרגישה שהוא צריך לקבל הכל, במיוחד אחרי כל מה שהוא עבר", מסכמת אמו. 

תגיות:לידההריוןנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה