חדשות בריאות

ראש מטה בריאות הציבור: "הזן החדש מדליק נורה אדומה"

בדיון בוועדת הבריאות, אמרה ראש מטה בריאות הציבור אילנה גנס כי התפשטות וריאנט אומיקרון יוצרת "תמונה מדאיגה מאוד". מספר החשודים בישראל בהידבקות בווריאנט החדש עלה ל-44

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, אמרה הבוקר (רביעי) כי התפשטות וריאנט אומיקרון ברחבי העולם יוצרת "תמונה מדאיגה מאוד". בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת עדכנה גנס, כי מספר החשודים בישראל בהידבקות בווריאנט החדש עלה ל-44. לגבי 15 מאומתים, מדובר בחשד גבוה להידבקות בווריאנט, ולגבי 29 החשד מוגדר כנמוך.

לדברי גנס, "הזיהוי של וריאנט האומיקרון מדליק לנו נורה אדומה כי יש לו הרבה מאוד מוטציות, וזה מה שמייצר אצלנו חשד ברמה הביולוגית לפוטנציאל פגיעה ביעילות החיסון. ראינו שינויים דומים גם באלפא, ביתא ואחרים, אבל שם היו בין 1-3 מוטציות וכאן זוהו כבר 15 מוטציות באותו חלבון, זה קריטי לנוגדנים שהגוף שלנו מייצר".

גנס ציינה כי "בדרום אפריקה הווריאנט הזה זוהה בתוך שבועיים ב- 75% מכלל הדגימות, הוא דחק את הדלתא הצידה וניכר שהוא הרבה יותר מדבק ממנו. מספר המאומתים שם עלה פי 7 בשבועיים, התמותה פי 4. 64 מדינות כבר דיווחו על קיומו של הווריאנט בשטחן. זו תמונה מדאיגה מאוד, שמעידה על פוטנציאל הידבקות גבוה מאוד".

חברי הוועדה אישרו את ההחמרות שנכנסו השבוע לתוקף בצו בידוד בית. החמרות אלו כוללות חובת בידוד של 72 שעות לשבים מחו"ל המחוסנים בחיסון שלישי ואיסור על כניסת קבוצות תיירים לישראל.

גנס נימקה בדבריה את הצורך בהגבלות החדשות: "אנחנו לא רואים כרגע תחלואה קשה בקרב מתחסנים, אבל אנחנו עדיין לא יודעים להגיד במדויק מה פוטנציאל ההדבקה של מחוסנים ומחלימים בווריאנט הזה. לכן, עד שזה יתברר ביקשנו להטיל חובת בידוד מקוצרת גם למחוסנים ומחלימים שחוזרים מחו"ל, מכל מדינות העולם. בדיקה שלילית שתתבצע ביום השלישי מיום הנחיתה תשחרר את המבודד".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אותרו 568 מאומתים חדשים לקורונה בישראל. מתוך כ-91 אלף בדיקות, 0.64% אובחנו כחיוביות. מקדם ההדבקה רשם ירידה קלה ל-1.02%.

5,669 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. 115 בני אדם מאושפזים בבתי חולים במצב קשה, מתוכם 75 במצב קריטי. 65 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ו-22 מחוברים למכשירי אקמו. מפרוץ המגפה נפטרו 8,196 איש כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה