כתבות מגזין

בחסדי שמיים: האם שאיבדה את השלישיה חובקת בן בריא

לפני שנה הבאנו את סיפורה של אהובה אור, שאיבדה את שלושת ילדיה לאחר הלידה. לפני כחודשיים היא ילדה בן זכר בריא ושלם, וכעת היא מתרגלת לאימהות החדשה

אהובה אוראהובה אור
אא

אני תמיד אוהבת לשמוע סיפורי ניסים, אבל על הנס הזה שמחתי לשמוע במיוחד. לפני שנה בדיוק ראיינתי את אהובה אור בוקובזה, שאיבדה את שלושת ילדיה. שנתיים לפני כן, היא הרתה לאחר טיפולי פוריות וילדה שלישייה בשבוע ה-24 להריונה. יום לאחר הלידה, נפטרה אחת הבנות עקב קריסת מערכות. לאחר שבועיים, בנה נפטר, גם הוא מקריסת מערכות. ולמרבה הצער, גם בתה שכבר קיבלה את השם 'אסתר' נפטרה לאחר חודש בפגייה. מה שהדהים אותי באהובה אור זה היכולת שלה לראות את הטוב גם לאחר טרגדיה שכזו, וכנראה שהאמונה החזקה שלה בבורא עולם היא זו שזיכתה אותה בסופו של דבר בסוף טוב. לפני כחודשיים, אהובה אור ובעלה הביאו לעולם בן זכר בריא ושלם ב"ה ובימים אלו הם מתרגלים להורות החדשה.

אז מה קרה מאז שדיברנו לאחרונה?

"רצינו להתחיל שוב טיפולי פוריות והרב שלח אותנו לרופא פרטי. קיבלנו תור מידי והכול הלך ממש מהר. אפילו הטיפול הצליח בפעם הראשונה".

ומה הרגשת? היו חששות?

"ברור. הלידה הקודמת התרחשה בשבוע ה-24, אז בהריון הזה עד השבוע ה-24 כולנו היינו על קוצים. רק חיכינו שהשבוע הזה יעבור, וכשעברנו אותו – הכול היה רגוע יותר. גם לי וגם לרופאים היה חשש מלידה מוקדמת בעקבות הלידה הראשונה, אז מבחינתי הרגשתי הקלה. בגלל שהייתי בשמירת היריון, עשיתי בדיקת אולטרה-סאונד כל שבועיים, כך שגם זה הרגיע אותי- הידיעה שהכול תקין".

בחסדי שמיים, אהובה אור לא הגיעה לחדר הלידה מוקדם מהצפוי, אלא אפילו בעיכוב קל. אבל כפי שכבר ראינו בסיפור הזה – הכול היה לטובה. "ילדתי בשבוע ה-40 ו-4 ימים. הגעתי לבית החולים סורוקה כדי לעשות בדיקה והרופאים ראו במוניטור האטה בדופק העובר. למרות שככל הנראה הייתה בעיה במוניטור, כי לאחר מכן כל המדדים היו תקינים, הם לא רצו לקחת סיכון מיותר והחליטו לזרז את הלידה". אהובה אור לא בילתה זמן רב בחדר הלידה וילדה בעז"ה בן זכר בריא בלידה רגילה לחלוטין.

אז עכשיו כשאת חובקת בן, איך המרגש?

"בהתחלה זה סוג של הלם. כאילו, יש פה תינוק, מה עושים עם זה? (צוחקת) אפילו בעלי פחד להחזיק אותו, כי הוא כל כך קטן ושברירי. אבל ב"ה זרמנו עם הסיטואציה החדשה וזה פשוט קרה באופן טבעי. השבועות הראשונים היו קשים, ממש הישרדותיים. ישנתי בכל לילה שעתיים בקושי. אבל ככה זה כשפתאום הכול חדש. לומדים להתרגל לעובדה שיש בכי של תינוק בבית".

הריאיון הקודם עם אהובה אור זכה להצלחה רבה באתר "הידברות". עשרות אלפי אנשים קראו את הכתבה עליה, התרגשו יחד איתה והצליחו להתחזק בזכותה. היא קיבלה לא מעט פניות מנשים שעברו חוויה דומה ואפילו קיבלה בקשות לפתוח פורום מיוחד לנשים שאיבדו את העובר או התינוקות שלהם. "זה נושא שלא מדברים עליו הרבה במגזר ולכן הרבה נשים הרגישו צורך לפתוח פורום כזה", היא אומרת.

מה היית מייעצת לאישה שעברה חוויה דומה?

"קודם כל, לשרוד את החודש הראשון, שהוא הקשה ביותר. שנית, הייתי מייעצת להתחזק באמונה או לקבל קבלה מיוחדת, כי בלי זה פשוט נופלים לתוך הצער. אני זוכרת שלאחר הלידה הראשונה, לא הפסקתי לשמוע הרצאות של רבנים, כל היום בלופים. צריך הרבה אמונה, צריך להאמין שהכול לטובה, וזה באמת נכון. קרו כל כך הרבה דברים לאחר הלידה הראשונה. היום ב"ה אנחנו גרים בדירה משלנו בבאר שבע, מה שלא היה לנו קודם. אני ממש  מרגישה שאחרי כל קושי שעברנו, קיבלנו נשיקה. ככה זה עובד בחיים. בסופו של דבר, מה שצריך לקרות קורה, וזה תמיד קורה בזמן הנכון".

לכתבה הקודמת על אהובה אור, לחצו כאן.

תגיות:לידהשלישיהאהובה אור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה