פעילות הידברות

הרב הולך לעשות שבת אצל אדם שלא שומר מצוות? הייתה לכך סיבה משמיים

מה עשה הרב חזיזה כשהבין שהוא הולך לעשות שבת אצל אדם שלא שומר תורה ומצוות, אימו של איזו אישיות ביטחונית בכירה ביקשה שבנה יחזור בתשובה, איך אישה שהייתה בהליכי גירושין, החליטה להציל את נישואיה, ואיזו הצעת עבודה קיבל הרב, משמח הלבבות, יעקב חמו? הסיפורים המיוחדים של רבני שבת בקהילה עם הידברות

  • כ"ה כסלו התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הוא הופיע מולו במראה שלא משאיר מקום לטעויות: הוא נראה רחוק משמירת תורה ומצוות. "אתה הרב?" שאל. "כן", ענה הרב מרדכי חזיזה. "אתה מתארח אצלי השבת", הוא קבע.

הרב לא האמין למראה עיניו ולמשמע אזניו. ברגע זה הוא הגיע לעיר כדי להעביר שבת בקהילה, וציפה למארח שומר תורה ומצוות. האם המארחים ישמרו את השבת לידו? האם הם יגישו אוכל כשר? "אני יכול לשאול אותך כמה שאלות"? שאל הרב חזיזה. "כן, בוודאי", השיב המארח. "איזה בשר מוגש"? שאל הרב. "בשר מספר 5" השיב האיש.

למרות נתוני הפתיחה שלו, הסיפור הזה הסתיים על הצד הטוב ביותר, ותוכלו לקרוא עליו בהמשך הכתבה.

זוהי אחת מהחוויות המפתיעות שמספרים לנו רבני הידברות על שבת בקהילה. שבת מרוממת, עם קשר חם, זמירות שבת, שיעורים מרתקים, קהילה שנפגשת בבית הכנסת לאורך השבת, מתחזקת בשמחה, והכל ללא עלות. הנה כמה סיפורים מרגשים ומפתיעים על השגחה פרטית, על חיזוק באמונה ועל עם ישראל במלוא תפארתו.

 

"לא הבנתי למה הקב"ה שלח אותי לכאן"

הרב מרדכי חזיזה – יועץ נישואין, פסיכותרפיסט ומנחה הורים: "יש לי סיפור על השגחה פרטית מופלאה. הגעתי לשבת בקהילה בצפון הארץ. לפני כניסת השבת באתי לבית הכנסת כדי להניח את המתנות שהידברות מעניקים לקהילה. לפתע נכנס בחור גבוה, מקועקע ולבוש מכנסיים קצרים.

'שלום, אתה הרב'? הוא שאל, ואני השבתי בחיוב. 'אתה מתארח אצלי השבת'. לא האמנתי. מסתבר שהייתה אי הבנה. מישהו אחר היה אמור לארח אותי, אבל הם החליפו ביניהם. במצב כזה שאלתי: 'אני יכול לשאול אותך כמה שאלות'?

'כן בוודאי, מה שתרצה'. תוך שהוא מדבר, כבר מחכים לנו בביתו.

שאלתי: 'האם הכלים טבולים'? והוא ענה: 'אהה... לא'.

המשכתי לשאול: 'איזה בשר מוגש'? הוא בחוסר מודעות עונה לי: 'בשר מס' 5. בוא נזדרז'.

האיש עולה לרכבו, ואני נוסע אחריו, ומתפלל: 'בורא עולם, מה קורה כאן? מה אני עושה? ה', תעזור לי!' בליבי אני יודע שאם בורא עולם שלח אותי אליו, יש כאן משהו...

לפני שנכנסנו לביתו שאלתי האם אפשר לאכול בכלים חד פעמיים, והוא ענה שבשמחה.

שאלתי לגבי שאר האוכל, והוא אמר לי שהדגים מקייטרינג בד"ץ, וכל הירקות הם מגידול מיוחד ללא חרקים.

לגבי הבשר – נאמר לי שהבשר כשר, רק לא ידעו להגיד לי אם הוא חלק.

בשו"ת יביע אומר חלק ה' סימן ג' ביורה דעה כתוב שאם יש ספק האם הבשר חלק, אז יש מקום להקל ולאכול מצד ספק ספקא, אך בחרתי להחמיר, והאמת והשלום אהבו.

בנוסף לכל, כאילו עד עכשיו לא הייתי נתון במצב מוזר, בכניסה לבית התקדם לעברי כלב מפחיד. ביקשתי מהמארח אם הוא יכול לקחת את הכלב, והוא צעק – 'עצור! עצור! עצור!' למזלי, הכלב עצר.

למרות ההתחלה המביכה, האירוח היה חם. מדובר אנשים נפלאים, אוהבי תורה, שכיבדו אותי מאוד. במהלך השבת שוחחנו, ולהפתעתי, התברר שהמארח שלי הוא קרוב משפחה שלי. הוא פתח את ליבו, וסיפר לי שהוא מסוכסך עם אחד הדודים שלו, ויש ביניהם נתק רציני. אמרתי לו שעכשיו אני מבין למה הגעתי לביתו, והוספתי שעם נתק כזה הוא לא יכול להיכנס כך ליום הכיפורים.

שכנעתי אותו להתקשר ולהתנצל ובכך להחזיר את השלום ביניהם. בחסדי ה', כך היה. הם שוחחו במוצאי שבת במשך כחצי שעה. המארח שלי היה שמח, ואף קבע להיפגש עם הדוד.

איזו זכות להרבות שלום ורעות דרך הידברות".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"לאחר שבת מרוממת חברי הקהילה הציעו לי להיות הרב שלהם"

הרב חזיזה ממשיך ומספר: "באחת מהשבתות בקהילה ניגש אליי זוג כדי לקבל ברכה, ואמרו: 'שנים אין לנו ילדים, אנחנו רוצים ברכה לזרע בר קיימא, ושנסגור את החובות'. האישה הוסיפה בקשה: היא רוצה שבעלה ילמד בכולל. בעלה חייך ואמר: 'חלומות יפים'.

לאחר כמה חודשים אני מקבל שיחת טלפון מאותה אישה שהזכירה את השבת הנפלאה, וביקשה לפרסם את הנס שקרה להם: היא נפקדה, הזוג קיבל סכום ממקור שהם לא חלמו עליו, הם סגרו את כל החובות, ובעלה התחיל ללמוד בכולל. הכל בזכות הרבים שעמדה להם באותה השבת עם הידברות. לקראת שבת לכו ונלכה כי היא מקור הברכה.

"יש הרבה סיפורים של אנשים שבעקבות השבת החליטו שהם לא מתגרשים, חלקם הגיעו לייעוץ זוגי, ופשוט עשו מהפך בזוגיות שלהם. כמו כן, יש הרבה חיזוק בשמירת מצוות שבת, והכנסת ילדים למסגרות תורניות.

"באחת מהשבתות אישה מבוגרת הציגה את עצמה, אמרה שהיא אוהבת את הידברות, ושהיא מעריכה מאוד את הרב זמיר כהן. בנוסף, היא ביקשה ברכה עבור הבן שלה, שיחזור בתשובה. כשהיא נשאלה לשמו, היא אמרה ששמו גדי אייזנקוט. כולם צעקו: 'הרמטכ"ל', וענו 'אמן' לברכה. אימו אמרה שאנחנו מצילים את עם ישראל.

"בסיפור אחר ומרגש כ-120 בחורים קיבלו על עצמם קבלות בשמירת השבת. מאז ועד היום השיעור הזה עשה רושם, והוחלט לקיימו בכל ליל שבת. היום, ברוך ה', השיעור הולך וגדל.

"בבית הכנסת 'אלי כהן' בנתניה לאחר שבת מרוממת ביקשו שאהיה הרב שלהם, 'איני יכול', השבתי, אך הבטחתי למצוא להם רב תלמיד חכם. תוך מספר ימים מצאתי את ידיד נפשי, הרב אהרון קייקוב שליט"א. זה היה לפני 4 שנים, והיום המקום הולך וגדל. שיעור במוסר, הלכה, שיעורי נשים, סדנאות. המקום הזה הפך מבית כנסת רגיל של תפילות למרכז תורני נפלא, והכל בזכות שבת בקהילה.

אני מבקש לעשות הכרת הטוב ולהודות לאחד מגדולי הדור, הרב משה בן משה שליט"א, שקירב אותי לחיי תורה ומצוות".

הרב מרדכי חזיזההרב מרדכי חזיזה

 

"כך הגיע החייל מהצבא לישיבה"

הרב יעקב חמו, משמח הלבבות:

"הגעתי לשבת חתן במסגרת שבת בקהילה של הידברות. ציפיתי לחבר'ה חילונים, ומסתבר שהם מחוברים, צמאים, ויש להם הכרת הטוב גדולה. זו משפחה שהידברות שינתה להם את החיים מהקצה לקצה. המשפחה חיה ונושמת הידברות, הם מכירים את צוות העובדים, ומה לא? הרגשתי שם בבית. באתי לחזק, ויצאתי מחוזק. זה מראה עד כמה הידברות נוגעת בכל אחד שנראה כאילו רחוק.

"יש לי סיפור על חייל שהגיע לבית הכנסת עם אבא שלו. החייל תכנן להגיע רק לתפילות ערב שבת, אחר כך נשאר לעונג שבת ולכל התפילות שבשבת. לאחר מכן דיברתי איתו על ישיבה. לבסוף הוא נכנס לישיבת "אור החיים", ואמר לי שבזכות השבת הזו הוא חזר בתשובה שלמה.

בשבת אחרת הצחקתי את המארחים ואת הקהילה. שימחתי אותם, והיה עונג שבת עילאי של שבת עוצמתית - משהו שאי אפשר להסביר. אותה קהילה גרה בשכונה חדשה שנבנתה לא מזמן, ובמוצאי השבת הם כל כך נקשרו אליי שהם הציעו לי להיות רב בית הכנסת שלהם.

מסתבר ששיעורי התורה בבית כנסת עם הרב חמו הם חוויה מיוחדת ומקורית. דברי תורה מחזקים ומועברים בצורה משמחת ומצחיקה עד דמעות.

"אני מספר להם את הסיפור האישי שלי, מחזק אותם ומצחיק אותם. למחרת כולם כל כך מחוברים, ומרגישים כאילו אני מכיר אותם שנים. הם נפתחים, ומספרים סיפורים שקורים להם. קשה לי ולהם להיפרד במוצאי השבת.

"בתקופת הקורונה, כשלא היו מופעים, כתבתי ספרי בדיחות. בסוף כל שבת אני מוסר את הספרים לבית הכנסת, לרב ולגבאי וככה, משהו ממני נשאר בקהילה הזו".

הרב יעקב חמוהרב יעקב חמו

 

"בעקבות שיעור אחד השתנו לבני הזוג החיים"

הרב רפאל אוחיון - מרצה בארגון הידברות

"באחת מהשבתות בקהילה הגעתי ליבנה, ומסרתי שיעורים בשלושה מקומות: הקבוצה הראשונה הייתה מתפללי בית כנסת קבועים. הקבוצה השנייה הייתה קבוצת אבלים, תושבי אילת בשבוע האבל שלהם, שהגיעו לשבות אצל קרוב משפחה שלהם ביבנה, והגיעו להתפלל בבית כנסת אחר. הקבוצה השלישית הייתה קבוצת נערים שעשינו להם עונג שבת.

"מכל קבוצה יצאה תועלת רוחנית גדולה מאוד. אל בית כנסת מסוים ביבנה מגיעים מתפללים רק בשבתות. המתפללים קיבלו על עצמם לפתוח את בית הכנסת בכל ימות השבוע עם מניין קבוע. כל האבלים הם אנשים שאינם קרובים לשמירת מצוות, אבל הם קיבלו על עצמם ברכות השחר והנחת תפילין בשנת האבל. היה שם קידוש ה' גדול.

"קבוצת הנערים גם הם אינם שומרי תורה ומצוות. יש ביבנה אדם חביב שמארגן להם עונג שבת, והם מגיעים. דיברתי שם על החשיבות של לימוד בישיבה, כמה הם יכולים להשפיע על העתיד שלהם בחיים, לחשוב איזה בית הם רוצים לבנות לעצמם, איזו אישה הם רוצים שתהיה להם, אילו ילדים יהיו להם, באיזו רמה רוחנית הם רוצים להיות. הכל נקבע בזמן הזה, והכל תלוי בלימוד התורה. הצעתי להם ללכת לישיבת 'אור החיים'. בחסדי ה', בשיעור הזה חמישה בחורים התעניינו בלימודים בישיבה.

הרב רפאל אוחיוןהרב רפאל אוחיון

"התועלות הגדולות של השבתות בקהילה הן השיעורים שמתקיימים לאחר מכן בעקבות השבתות האלה. בנוסף, מעמדו של הרב המקומי עולה. המרצים של הידברות שמים את הרב במרכז. המטרה היא כמובן לא לשם כבודו האישי של הרב, אלא כבוד התורה עולה, ולאחר מכן לרב יהיה קל יותר להשפיע על הציבור. אנשים יגיעו יותר לתפילות, לשיעורים, לסעודה שלישית בבית הכנסת וכו'.

"יש לי סיפור מרגש שקרה באחת השבתות שהתקיימה ביישוב בצפון. אל בית הכנסת הגיעה אישה שהייתה בתהליך גירושין מבעלה, ויש להם ילדים. היא לא תכננה להגיע לשיעור על זוגיות, אלא פשוט הגיעה לבית הכנסת להתפלל, ראתה שמתקיים שיעור, ונשארה. במוצאי שבת היא ניגשה אליי, וסיפרה לי שבזכות שיעור אחד בלבד היא הבינה כמה טעויות היא עשתה, וכמה טעויות עשה בעלה. כל הצרות שהיו להם בבית היו תוצאה של אי הבנה האחד של השנייה. בזכות השיעור הזה הם החליטו ללכת לטיפול זוגי".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

"הבחור הודיע: 'אני לא רוצה עוד לצער את בורא עולם'"

הרב אליהו פנחס עשור - מוסר שיעורי תורה, עוסק בזיכוי הרבים ופעיל של הידברות

"הציבור מחכה לשבת בקהילה בקוצר רוח. רואים פנים חדשות בציבור, ודווקא בגלל שיש רב מהידברות, מגיעים אנשים חדשים, וגם בני נוער.

"בשבת נוספת בזמן עונג השבת, השתתפו גם נערים. אחד מהנערים באמצע הדרשה, בלהט אווירת ההתחזקות שהייתה, נעמד על רגליו ואמר: 'אני לא רוצה יותר את העגיל באוזן. אני רואה דברי תורה אמיתיים ומתוקים, ואני לא רוצה לצער את בורא עולם'. כולם מחאו לו כפיים, וזה היה מרגש מאוד.

"התועלת של השבתות האלה היא שפעמים רבות נוצר קשר לאחר השיעור, הרב עונה לאנשים על בסבלנות על כל שאלה עד השעות הקטנות של הלילה. רבני הידברות באים לשם שמיים לזכות את הרבים. עם ישראל חשוב להם ויש להם מסירות.

"כל הסיפורים האלו הם מעניינים וחשובים, אבל טעמו וראו כי טוב ה'. אני קורא לקוראים להזמין שבת בקהילה, ולחוות בעצמם חוויית שבת יוצאת דופן".

הרב אליהו פנחס עשורהרב אליהו פנחס עשור

אז אחרי שתיהנו מאווירה מלכותית של עונג שבת צרוף עם שירה משותפת של זמירות השבת, ואחרי שהשמחה תעלה עד לב השמיים, בית הכנסת שלכם גם ייכנס להגרלה הגדולה של הידור בית כנסת מטעם חברת 'פיניש' בסך 200,000 ₪ !

כל הזכויות שמורות לכם: זיכוי הרבים, קידוש שם שמיים, הקדשת הערב לרפואה שלמה, לעילוי נשמת או לישועה.

להזמנת שבת מופלאה שכולה זיכוי הרבים, חיזוק ושמחה התקשרו עכשיו 073-222-1361 או לחצו כאן

תגיות:פעילות הידברותשבת בקהילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה