חדשות בארץ

הממשלה אישרה את איכוני השב"כ, עימות בין בנט לשר אבידר

בדיון בממשלה על ההחלטה להפעיל מחדש את איכוני שב"כ למעקב אחר מאומתי קורונה, פרץ עימות חריף בין השר אלי אבידר לראש הממשלה נפתלי בנט. באופוזיציה מתחו ביקורת עוקצנית על שרי הממשלה, שכחברי אופוזיציה התנגדו לעשיית שימוש באיכונים

אבידר (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)אבידר (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

(עודכן: 15:17)

הממשלה אישרה היום (ראשון) את החלטת קבינט הקורונה להפעיל מחדש את איכוני שב"כ לצורך מעקב אחר מאומתי קורונה שנושאים את זן אומיקרון. במהלך הישיבה פרץ עימות חריף וקולני בין השר אלי אבידר, המתנגד לשימוש באיכונים, לראש הממשלה נפתלי בנט.

על פי הציטוטים מהישיבה, אבידר תקף את ראש השב"כ רונן בר וטען כי "התאהב בכלי" של האיכונים. בנט הגיב: "אתה לא תכפיש את ראש השב"כ שעושה עבודה מצוינת. מי אתה בכלל?".

בהצבעה בממשלה הצטרפו השרים גדעון סער, יפעת שאשא ביטון ואורנה ברביבאי לעמדתו של אבידר והצביעו עמו נגד החזרת האיכונים. השרים עיסאווי פריג', תמר זנדברג וקארין אלהרר נמנעו.

מוקדם יותר, בכניסה לישיבת הממשלה, אמר אבידר: "אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ. זו חצייה של קו אדום מטורף. הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את כל הרעות החולות של הממשלה הקודמת. אני מצפה מכל שרי הממשלה להצביע נגד".

בסביבתו של אבידר אמרו כי הוא עקבי בעמדתו נגד השימוש באיכוני שב"כ, וכי לאישורם יהיו השלכות. כזכור, מינויו של אבידר לשר המודיעין במקומו של אלעזר שטרן עלה על שרטון, לאחר ששטרן הסיר את מועמדותו ליו"ר הסוכנות היהודית. במערכת הפוליטית שוררת הערכה, כי אבידר עשוי להתפטר מתפקידו כשר בלי תיק הממונה על התכנון האסטרטגי ולחזור לכנסת במקום שרון רופא-אופיר שהחליפה אותו במסגרת החוק הנורבגי.

בתוך כך, באופוזיציה מתחו היום ביקורת עוקצנית על שרי הממשלה, שתמכו בחזרת איכוני שב"כ בניגוד לעמדה שהביעו נגדם בהיותם באופוזיציה. חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), שכיהן בתקופת הממשלה הקודמת כסגן שר הבריאות, כתב: "איכוני שב"כ, מלוניות קורונה, סגירת נתב"ג. בתקופת ראש הממשלה נתניהו זה היה 'מהלכים פוליטיים', 'סוף הדמוקרטיה', 'לשמור על כהונת ביבי'. היום זו אסטרטגיית בלימת הקורונה. לפיד-בנט, ממשלת השינוי – אתם צבועים, אתם שקרנים, ואתם פעלתם נגד הביטחון הבריאותי של מדינת ישראל לטובת פוליטיקה זולה".

חבר הכנסת יואב גלנט הוסיף: "זוכרים מי אמר? 'חושפים שיטות עבודה, מעמיסים על השב"כ ופוגעים בהליכים הדמוקרטיים הבסיסיים של המדינה. למה? מכיוון שכדרכם, הם התרשלו'. אז עכשיו אותו לפיד התהפך ותמך. זה האיש שעלול להיות ראש הממשלה הבא – רדוד ושרלטן".

חבר הכנסת שמחה רוטמן תקף את השרים וקרא להם להתנצל: "חברים, אין לי בעיה שתאריכו את חוק הקורונה. כן, זה שקישרתם לנאצים, כשקראתם לו 'חוק ההסמכה'. אין לי בעיה עם איכוני שב"כ כדי להציל חיים. כן, למרות שכשממשלת נתניהו עשתה את זה קראתם לו 'רודן' ו'ארדואן'. כל מה שאני רוצה זה שקצת תתביישו ושתבקשו סליחה. רק למען הניקיון הציבורי".

תגיות:נפתלי בנטשב"כיואב קישנגיף הקורונהאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה