מעניין

בניין בן 10 קומות קרס מדליפת גז. תינוק ששכב בקיפאון בין ההריסות - שרד בנס

לפני שנתיים קרס בניין מגורים בן 10 קומות, כתוצאה מדליפת גז. במהלך דקת דומייה לזכר 39 בני האדם שנהרגו שם, קול דל של בכי תינוק נשמע מבין ההריסות. השבוע חגג 'תינוק הנס' את יום הולדתו בתמונות שמרגשות את העולם

אא

השבוע חגג איבן 'וניה' פוקין את יום הולדתו 'החדש', בתאריך שבו התקיים טקס אזכרה לעשרות הרוגים שקיפחו את חייהם בבניין מגורים ברוסיה. הפיצוץ אירע במחוז צ'ליאבינסק, ובו נהרגו 39 בני אדם ונפצעו 17.

'תינוק הנס' - כך הגדירה אותו התקשורת, שכב 35 שעות מתחת להריסות בניין שקרס כתוצאה מדליפת גז, ובקור קיצוני של 27 מעלות צלזיוס. 

"היו חששות גדולים לחייו", אומרים כעת בתקשורת. הפחד של כולם היה שגם אם וניה הקטן שרד את הנפילה ונמצא אי שם מתחת להריסות הבניין, הקור מקפיא העצמות ודאי יכריע אותו, והוא לא ישרוד. 

אמו, אולגה פוקינה בת ה-32, שרדה את הנפילה כשהיא אוחזת בבנה הבכור דימיטרי, שהיה אז בן שנתיים. שניהם ניצלו בנס. 

הצלתו של וניה התרחשה באורח נסי לאחר שבמהלך דקת דומייה שעשו המחלצים באזור ההריסות - שמעו לפתע בכיות דקות וחרישיות של תינוק. מי שהניע את המערכת להתחיל לחפש אחר וניה היה אביו יבגני בן ה-35, שנכנס בעצמו אל תוך ההריסות כדי להפציר בעובדי החירום לחפש את וניה. 

"כלבי חיפוש עזרו לאתר את הילד. וניה, שהיה אז בן 11 חודשים, נלקח למקום מבטחים על ידי המציל פיוטר גריצנקו, ששחזר את הנס ואמר כי "חתכנו את דרכנו בלינוליאום, וראיתי פנים של תינוק. הוא פקח את עיניו והגיב לקולות. הוא בכה וקרא לעזרה. הייתה סכנה עצומה שהכל יתמוטט, אבל בשלב הזה לא פחדנו על עצמנו. פחדנו על התינוק". 

וניה פונה לבית החולים כשהוא סובל מפגיעות רבות בגפיו התחתונות, אך באורח נסי - הוא שרד את הנפילה, ולאחרונה כאמור, הראתה התקשורת ברוסיה צילומים מרגשים שבהם וניה עושה את צעדיו הראשונים מאז האסון. "הוא כבר מסוגל לזוז די מהר, למרות שעד לאחרונה הוא אפילו לא הצליח להרים את הרגל שלו בצורה נכונה", סיפרה אמו. 

גורמים רשמיים ברוסיה אמרו אז כי הבניין קרס כתוצאה מדליפת גז, אולם סרט תיעודי חדש שהופץ בעיקר ברשתות החברתיות - טען שהפיצוץ נגרם על ידי טרוריסטים, וטען כי הרשתות מטייחות את האמת. לאחרונה יצא דוברו של ולדימיר פוטין - דמיטרי פסקוב במסר נוקב כתגובה על הפצת השמועות כי מדובר בטרור, ואמר: "אין זו אלא שמועה בלבד, שאינה נכונה. הפיצוץ, הטרגדיה, נגרמו מדליפת גז. אין ראיות חדשות ואין על מה לדון".

תגיות:רוסיההריסותנסתינוקבנייןדליפת גז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה