חדשות בארץ

מרן הגר"ח קנייבסקי: צריך לחסן את הילדים מגיל 5

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי פסק, כי על הורים לילדים בני 5 ומעלה לחסן את ילדיהם נגד נגיף הקורונה. ההוראה יצאה בתום מפגש עם בכירי הרופאים, במהלכו הוצגו בפני מרן הגר"ח הנתונים על יעילות ובטיחות החיסונים גם לבני גילאים אלו ועל סיכוני המחלה

  • כ"א כסלו התשפ"ב
הרופאים במעונו של מרן שר התורה (קרדיט צילום: שוקי לרר)הרופאים במעונו של מרן שר התורה (קרדיט צילום: שוקי לרר)
אא

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי פסק היום (חמישי) כי הורים לילדים בגילאי 5 ומעלה צריכים לחסן את ילדיהם נגד נגיף הקורונה.

הוראתו הנחרצת של הגר"ח יצאה לאחר דיון מיוחד שנערך במעונו, בו נטלו חלק ראש צוות המומחים של מגן ישראל ומנהל מערך החדשנות ומכון המחקר של כללית פרופ' רן בליצר, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא, ורופאו האישי של שר התורה ד"ר משולם הרט. הרופאים ביקשו לשמוע את דעת התורה בנוגע לחיסוני ילדים בגילאי 11-5, לקבל את ברכתו של הרב למבצע החיסונים בגילאים אלה, ולדון בדרך הנכונה לעודד התחסנות תלמידים ותלמידות במוסדות החינוך בציבור החרדי.

פרופ' זרקא הציג לפני מרן הגר"ח את האישורים של מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) ומשרד הבריאות בישראל לחיסון ילדים בגילאי 5 ומעלה בחיסון של חברת פייזר, ואת חוות הדעת בעניין של הרופאים הבכירים. בנוסף, הוצגו בפני הרב הנתונים על יעילות ובטיחות החיסונים גם לבני 5 ומעלה. הפרויקטור ציין כי קיימת מגמת עלייה בתחלואת הקורונה, וכי הנתונים מצביעים על כך שהתחלואה כעת היא בעיקר בקרב ילדים שעד כה לא יכלו להתחסן.

פרופ' בליצר הציג נתונים לאחר התחסנות בקרב מיליוני ילדים בארצות הברית, וממחקרים עדכניים שנערכים בארץ וברחבי העולם על חיסוני הילדים. בסיכום דבריו הוא הדגיש, כי התועלות והיתרונות הבריאותיים לילדים שיחוסנו נגד נגיף הקורונה עולים בעשרות מונים על הסיכונים ותופעות הלוואי מהחיסון. 

ד"ר הרט הסביר אף הוא על חשיבות חיסון הילדים, ופירט על הבעיות הרפואיות והסיבוכים שהתגלו בקרב ילדים שחלו בקורונה.

הגר"ח האזין לדבריהם של הרופאים. לאחר ששאל, חקר והתעניין כי התקבלו הנתונים ותוצאות המחקרים בנוגע לאיזון בין בטיחות ויעילות החיסון וסיכוני המחלה, אמר הרב כי צריך לחסן את הילדים מגיל 5 ומעלה.

בסיום המפגש בירך שר התורה את המתחסנים הצעירים בבריאות איתנה ואת עובדי מערכת הבריאות בברכת הצלחה.

תגיות:חיסוןהרב חיים קנבייסקינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה