חדשות בארץ

"חשש אמיתי להסתה לאלימות": תלונות במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגישו תלונות במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי, שאמר אתמול בכנסת "תנו לנו רשות להפעיל נשק, נעשה את העבודה בשביל הפלסטינים"

שדמי (צילום מסך, כאן - תאגיד השידור הישראלי)שדמי (צילום מסך, כאן - תאגיד השידור הישראלי)
אא

מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני, הגיש היום (שלישי) תלונה במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי, בעקבות דברים שאמר בכנס שנערך בכנסת.

כותרת הכנס, שהתקיים אתמול ביוזמת חברי כנסת מהשמאל וארגוני שמאל, הייתה "עוצרים את אלימות המתנחלים". שדמי, שקיבל את רשות הדיבור, מתח ביקורת על הדיבורים הרבים ואמר: "תנו לנו את הרשות להפעיל נשק. אנחנו נעשה את העבודה בשביל הפלסטינים. לא נפגע באף אחד. לא נפגע. אם אתם לא מסוגלים לעשות את העבודה – אנחנו נשמור על חיי האדם".

לאחר הגשת התלונה, אמר דילמוני: "אנחנו במועצת יש"ע מודאגים ששדמי ושותפיו לא יחכו לאישור ויפעילו אלימות ונשק חם נגד אזרחים. יש כאן איום ממשי על תושבי יהודה ושומרון, ואני חושש לחייהם".

"אנו רואים כי הנוכחות שלהם בשטח מתסיסה ומגבירה את האלימות כנגד תושבינו, לכן בנוסף לחקירה במשטרה שצריך לפתוח, אנו מבקשים מכוחות הביטחון להוציא נגדו ונגד שותפיו צו הרחקה מהאזור כדי להבטיח שאף תושב לא ייפגע. אנחנו נמשיך לפעול בכל האמצעים הכשרים שעומדים לרשותנו על מנת לדאוג ששלום תושבינו לא ייפגע".

תלונה נוספת נגד שדמי הוגשה על ידי ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן. "מדובר בפעיל שמאל קיצוני המשתמש פעם אחר פעם בשפה של איומים, ודבריו מעוררים חשש אמיתי להסתה לאלימות", אמר. "כראש מועצה אזורית שומרון אני חושש שאדם כזה יגיע לשומרון ויפעל באלימות. עם נשק או בלי נשק. אני דורש שייחקר ויורחק מיישובי השומרון עקב מסוכנות".

"לצערי, בתקופה האחרונה אנחנו עדים למסע הסתה חמור של ארגוני השמאל הקיצוני כנגד המתיישבים החלוצים ביהודה ושומרון. אמירות שסופן להסתיים חס ושלום בפגיעה במתיישבים. אדם כמו שדמי המרשה לעצמו לדבר בשפה אלימה על אחיזת נשק 'כדי לעשות את העבודה עבור הפלסטינים', אמירה שמזכירה תקופות חשוכות בהיסטוריה, מקומו מאחורי סורג ובריח".

תגיות:יהודה ושומרוןיוסי דגןמועצת יש"עחיים שדמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה