חדשות בארץ

פעיל השמאל בכנסת: תנו לנו נשק לטפל במתנחלים

בכנס בכנסת, שהוקדש ל"אלימות המתנחלים", קרא פעיל השמאל חיים שדמי לאפשר שימוש בנשק נגד המתיישבים: "תנו לנו נשק, נעשה את העבודה עבור הפלסטינים". שר הבריאות ניצן הורוביץ כינה בכנס את נערי הגבעות "נערי הזוועות"

שדמי (צילום מסך, כאן - תאגיד השידור הישראלי)שדמי (צילום מסך, כאן - תאגיד השידור הישראלי)
אא

(עודכן: 18:11)

בכנסת התקיים היום (שני), ביוזמת חברי כנסת מהשמאל וארגוני שמאל, כנס שכותרתו "עוצרים את אלימות המתנחלים". פעיל השמאל חיים שדמי, שקיבל את רשות הדיבור, מתח ביקורת על הדיבורים הרבים וקרא לאפשר לו ולחבריו להשתמש בנשק נגד המתיישבים: "מה זה, זה כנסת דברת? איפה הפתרונות? תוך זמן לא רב מאוד, תהיה התארגנות שלנו של 'מאחז' בשטחים. אנחנו נייצר את האבטחה לתושבים".

שדמי, שהיה ממשתתפי ההפגנות נגד בנימין נתניהו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, הוסיף: "אני רוצה לבקש מחברי הכנסת: די לקרוא לזה מתנחלים, זו הזרוע האזרחית של הכיבוש. אם אתם לא מסוגלים – ואנחנו מכבדים את זה, אתם לא הייתם מסוגלים להתמודד מול אדון נתניהו, אנחנו עשינו את העבודה בשבילכם במידה רבה – אנא, תנו לנו את הרשות להפעיל נשק. אנחנו נעשה את העבודה בשביל הפלסטינים. לא נפגע באף אחד. לא נפגע. אם אתם לא מסוגלים לעשות את העבודה – אנחנו נשמור על חיי האדם".

בתגובה לדבריו של שדמי נשמעו מחיאות כפיים בקהל שנכח באולם, אולם השר עיסאווי פריג' הסתייג: "לא מתאים, נסחפת".

יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, פנה למפכ"ל המשטרה בבקשה לעכב את שדמי לחקירה בגין איומים והסתה לרצח. מועצת יש"ע הודיעה כי תפנה לאלוף הפיקוד בבקשה להוציא צו הרחקה מנהלי נגדו. "נחצה היום קו אדום", אמר אלחייני. "אדם קיבל את הרשות להסית לטרור נגד יהודים בכנסת ישראל. אנחנו קוראים לחברי הכנסת ולשרים לגנות את האירוע ולהבטיח שכנסים מסוג אלו לא יקבלו יותר במה בכנסת ישראל".

בארגון "תורת לחימה" הגיבו בחריפות על דבריו של שדמי: "נפלה המסכה. 'תנו לנו להפעיל נשק'. לא הספיק לשמאל הסהרורי לתת פקודות לצה"ל נגד מתיישבים בכנס תומכי הטרור בכנסת, עכשיו הם מבקשים את הנשק לידיים. זה הפרצוף של קואליציית תומכי הטרור נגד צה"ל וההתיישבות".

במהלך הכנס פרצה מהומה, כאשר חבר הכנסת איתמר בן גביר דרש מהנוכחים לעמוד דקת דומיה לזכרו של אליהו דוד קיי הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע הטרור בירושלים: "אתם עושים פה כנס על אלימות מתנחלים. אתם לא מתביישים?", צעק. הוא הוצא לאחר מכן מהאולם.

שר הבריאות ניצן הורוביץ כינה בכנס את נערי הגבעות "נערי הזוועות". לדבריו, "נערי הזוועות לא מרחמים על נשים וילדים, על עצים וכרמים. הממשלה הזו מחויבת לעשות שינוי גם בנושא הזה, להגביר את האכיפה והענישה ולמגר את אלימות המתנחלים ונוער הזוועות". עוד הוסיף: "בעיניי בנושא הזה אין מחלוקת. טרור ואלימות צריך למגר, וזאת עמדה בסיסית שצריכה לאחד את כולם".

שרת הפנים איילת שקד תקפה את דבריו של הורוביץ: "זו אמירה מבישה שמביישת בעיקר אותו ומעידה על בורות", אמרה בריאיון ל"סרוגים". "אם הוא היה באמת מסתובב ומכיר אותם, הוא היה יודע שחלקם עושים תוכניות חינוכיות חשובות. חלקם נפלטו ממסגרות שונות, אבל הם מוצאים דווקא בגבעות ובחוות פורמט חינוכי משקם וטוב. כמו שאמרתי, זו בעיקר בורות".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר: "כנס שנאה פילוג והסתה בכנסת, שמסתיים בקריאה לקבל נשק כדי להרוג את המתנחלים. מתירים את דם המתיישבים בכנסת. אין לי קושיות על הטרולים מהשמאל הקיצוני. הם לא חדשים, ועד לא מזמן גם לא היו משמעותיים. הבעיה היא עם מי שהפכו אותם משוליים סהרוריים לשרים ולבכירים בקבלת ההחלטות במדינת ישראל".

תגיות:הכנסתיהודה ושומרוןחיים שדמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה