הריון ולידה

"פתאום הוא הפך סגול": תינוק שנולד עם לב ’בגודל של אפון’ - ניצל בנס על ידי אביו

ג'קסון נולד עם לב בגודל ממש קטן, כזה שהוריו אוהבים לכנות בשם 'האפון של ג'ק'. כשג'קסון נולד, אביו ערסל אותו בחזהו למשך שעות ספורות - ואז, למרות שלא היה לו שמץ של מושג מה קורה, הוא הבחין בכך שבנו הקטן הופך לסגול, מהצלעות ומטה. פעולה מהירה שלו, הצילה את חייו

אא

כבר שלוש שנים, בכל פעם שג'קסון פוקנר הקטן מכבה את נרות יום ההולדת שלו - הוא מסמן ציון דרך חשוב. 

ג'קסון נולד לפני שלוש שנים עם תסמונת שמתרחשת אחת למיליון מקרים: לב בגודל זעיר במיוחד שאילץ אותו להיאבק על החיים, בימיו הראשונים. ג'קסון היה רק ​​בן ארבעה ימים כשעבר ניתוח מציל חיים, שנועד להציל אותו ממה שבעגה הרפואית נקרא 'תסביך שון'.

ג'קסון נולד עם לב בגודל ממש קטן, כזה שהוריו אוהבים לכנות אותו בשם 'האפון של ג'ק'. כשג'קסון נולד, אביו באז ערסל אותו בחזהו למשך שעות ספורות - ואז, למרות שלא היה לו שמץ של מושג מה קורה, הוא הבחין בכך שבנו הקטן הופך לסגול, מהצלעות ומטה. "נבהלתי מאוד, ומיד הזעקתי לחדר רופאים".

הפעולה ה'קטנה' הזו שלו, כך מתברר, הצילה את חיי התינוק הרך, שכן הרופאים גילו כי ישנה חסימה בלבו, שאם לא תוסר מיידית - היא חלילה עשויה להרוג אותו. הם פינו את ג'קסון לניתוח בן שש שעות להסרת החסימה והצילו אותו בזמן. "הלבבות של התינוקות עדיין מתפתחים כשהם נולדים, אז זה היה מרוץ נגד הזמן", מספר אח מוסמך שנכח בניתוח שהציל את חייו של ג'קסון. 

סוזי, אמו של ג'קסון, סיפרה כי בעלה גם שם לב לשינויים בקצב נשימתו של הפעוט, שכמו ניסה להרוויח עוד ועוד אוויר לנשימה. "הוא היה די חסר ניסיון עם תינוקות, בכל זאת - זה הבן הראשון שלנו, אבל הוא הציל את חייו".

ההערכה היא שרק 0.6 אחוז (אחד מכל 160) מאותם מקרים מולדים הם 'תסביך של שון' - מצב המתואר על ידי רופאים כחסימות בצד שמאל של הלב או היצרות  של אבי העורקים, הכלי העיקרי שמזרים דם. 

ג'קסון, שנולד שבועיים לפני הזמן, הוכנס לחממה והוזן באמצעות צינור - לפני שהועבר באמבולנס ל'רויאל ברומפטון' בלונדון, לניתוח של רופא מומחה. סוזי, שהחלימה מניתוח קיסרי, שחררה את עצמה מבית החולים לאחר שנאלצה לבלות לילה רחוק מבעלה ובנה החולה. "זה היה הלילה הכי בודד בחיי", היא אומרת. "היינו במצב הישרדות אבל לא היינו ביחד".

ההורים הטריים בילו את השבועיים הבאים ליד מיטת תינוקם.

בגיל שישה שבועות ג'קסון אובחן עם גרסה אגרסיבית של 'התסביך של שון', בגיל חמישה חודשים הוא עבר ניתוח לב פתוח ואז נותח שוב בגיל שנתיים - כשכל ניתוח מביא איתו סיכון של 5 עד 15 אחוזים להזדקק לקוצב לב, ועד 5 אחוז סיכוי למוות. "ג'קסון יזדקק לכל החיים של ניתוחי לב פתוחים, אם כי הם אמורים להיות פחות תכופים כאשר הגוף שלו והלב - מסיימים לגדול". לדבריה, הרופאים אומרים כי ג'קסון אמנם יצטרך להיות במעקב כל חייו, אך מסוגל לחיות חיים ארוכים ללא סימפטומים 'מיותרים', אם לא יתעסק בספורט מואץ ולא יאמץ את לבו יתר על המידה. בדיקות לב גילו ששאר בני המשפחה בריאים, אך ה'גן של שון' פוטנציאלי לעבור דרך בני משפחותיהם. 

 

תגיות:לידההריוןנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה