חדשות בארץ

"אווירה חיובית": הרצוג ובנט שוחחו עם ארדואן

הנשיא הרצוג וראש הממשלה בנט הודו לנשיא טורקיה ארדואן על מעורבותו בשחרורם של הזוג מורדי ונטלי אוקנין מהכלא הטורקי. מבית הנשיא נמסר, כי "ארדואן הדגיש את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל"

הרצוג ובנט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרצוג ובנט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:40)

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (חמישי) עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והודה לו על מעורבותו האישית בהשבתם של בני הזוג מורדי ונטלי אוקנין לישראל. מלשכתו נמסר, כי "ראש הממשלה הביע הערכה על הטיפול בסוגיה בצד הטורקי, בכל הדרגים, בימים האחרונים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו. ראש הממשלה אמר כי מדובר בפתרון סוגיה הומניטרית, וציין לטובה את צירי התקשורת בין המדינות שתפקדו ביעילות ודיסקרטיות בשעת משבר".

מוקדם יותר התקיימה שיחת טלפון בין ארדואן ונשיא המדינה יצחק הרצוג. מבית הנשיא נמסר כי "השיחה התנהלה באווירה חיובית. במהלך השיחה הודה הנשיא הרצוג לנשיא ארדואן על מעורבותו ותרומתו האישית להשבת הזוג אוקנין למדינת ישראל".

עוד צוין, כי במהלך שיחת הטלפון "הנשיא ארדואן הדגיש את החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל, אשר לדבריו חשובים ביותר לשלום, לביטחון וליציבות במזרח התיכון. הנשיא הרצוג בירך על הכוונה שטורקיה וישראל יקיימו דיאלוג מקיף בנושאים בילטרליים ואזוריים הנוגעים לשלום האזורי. השניים קבעו להמשיך ולעמוד בקשר".

בני הזוג אוקנין מסרו הבוקר הצהרה לתקשורת מפתח ביתם במודיעין, בה הודו לעם ישראל ולכל מי שסייע בהשבתם לארץ.

"תודה לכל עם ישראל. תודה על הדמעות שלכם. תודה לבורא עולם", אמרה נטלי. "התפילות שהתפללתי בתוך המעצר בכלא, הפסוקים שקראתי, שזכרתי אותם מתהילים, חיזקו ואימצו אותי. קרה לנו נס. שמונה ימים ושמונה לילות היינו בתוך כלא, וקרה לנו נס חנוכה פרטי".

מורדי אוקנין הוסיף: "תודה לכל מי שעבד במשרד החוץ, לכל אחד ואחד. עכשיו אנחנו צריכים להגביר כוחות, שנוכל לדאוג לילדים ולטפל בהם ושנחזור במהרה לשגרה".

תגיות:נפתלי בנטטורקיהארדואןיצחק הרצוגמורדי ונטלי אוקנין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה