לאישה

6 טיפים יעילים לניקיון הבית בימים של אובך

האובך בחוץ נכנס גם הביתה, ואתם מרגישים שאתם נושמים אבק ודורכים על אבק. איך מנקים את הבית בימים כאלה?

אובך (צילום אילוסטרציה: shutterstock)אובך (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הימים האחרונים הביאו איתם הרבה מאד אבק. האובך בחוץ כבד, מקשה על הנשימה ומקשה על היציאה החוצה, אבל גם בבית לא פשוט – הוא מתמלא במהירות בלכלוך ובאבק. איך אפשר לשמור על ניקיון הבית כשיש אובך? אספנו לכם 6 טיפים חשובים.

  1. האבק נכנס הביתה דרך כל פתח אפשרי. הרוח בחוץ, גם הקלה ביותר, מעיפה פנימה את האבק. לכן חשוב לסגור היטב כל פתח בבית – דלתות וחלונות מכל הסוגים. סגירה ברשת או בתריס לא מספיקה, האבק חודר דרך הפתחים הקטנים ביותר. לכן חשוב לסגור את החלונות עצמם, ככל שאפשר.
  2. תליית כביסה – רק בתוך הבית. בימים של אובך, תליית כביסה בחוץ רק תחזיר את הבגדים ישירות אל מכונת הכביסה... האבק נדבק לבגדים הרטובים וכל העבודה יורדת לטמיון. אם יש לכם מייבש – השתמשו בו. אם אין, או בגדים שאי אפשר לייבש במכונה – תלו לייבוש על מתקן בתוך הבית.
  3. ועכשיו הגיע הזמן לנקות את הבית. אבל לא כל דבר כדאי לעשות. למשל – לדפוק שטיחים או מזרנים. זה דבר שבימינו לא מומלץ לעשות בכלל, וודאי לא בימים של אובך. החבטה על המזרנים משחררת כמויות גדולות של אבק אל תוך הבית – ואת זה בדיוק אנחנו מנסים למנוע... לכן עדיף להשתמש בשואב אבק, ובאמצעותו לנקות את השטיחים ואת המזרנים.
  4. את ניקיון הבית מומלץ לעשות בפעם אחת ובצורה יסודית. לא לנקות בכל יום חדר אחד ולהסתפק בזה, אלא לבחור יום ולנקות בו את כל הבית. כדאי גם לנקות בצורה מלאה ולא להסתפק בניקיון "חפיף". חומרי ניקוי, סמרטוטים, ספוגים וכל מה שצריך. הסיבה היא שהאבק נודד בקלות ממקום למקום. אם מנקים רק חדר אחד – מהר מאד הוא מתמלא שוב באבק שהגיע מהחדרים האחרים. אם לא מנקים בצורה יסודית – החלקים שלא התנקו יעבירו את הלכלוך למקומות הנקיים. פשוט, חבל על העבודה שלכם.
  5. כשמנקים, כדאי לארגן את הניקיון בצורה הגיונית: להתחיל בחלקים העליונים של הבית, ולהתקדם כלפי מטה. כלומר – קודם כל מנקים את התקרה מהצטברויות אבק, עוברים למשקופים ולחלקים העליונים של הארונות, ובהדרגה יורדים כלפי מטה אל המשטחים הבאים. את הרצפה עושים בסוף. הסיבה זהה לזו של הנקודה הקודמת: האבק יורד כלפי מטה. אם מנקים קודם למטה – האבק מלמעלה ירד וילכלך שוב את מה שניקיתם לפני רגע. חבל.
  6. אולי הטיפ הכי חשוב בימים של אובך: אל תאווררו את הבית אחרי הניקיון! לעיתים קרובות יש נטייה לפתוח חלונות ולאוורר קצת את הבית מהריח של חומרי הניקוי. אבל בימים של אובך, כאמור, כל פתיחה של חלון תכניס גל חדש של אבק אל תוך הבית – אז בשביל מה ניקיתם? אם השתמשתם בחומרים חריפים או בעלי ריח חזק באחד החדרים – הדליקו בו את המזגן עד שיתאוורר. אבל אל. תפתחו. חלונות.

אחרי שסיימתם עם כל הטיפים האלה, והבית כבר נקי, או כמעט נקי – אל תשכחו: הוא יתלכלך שוב. וכנראה מהר יותר ממה שאתם רגילים. אי אפשר לצפות לשלמות בניקיון אף פעם, וודאי שלא בימים של אובך, אז נסו לשחרר קצת מהלחץ. מקסימום, אם יתלכלך שוב – תמיד אפשר לנקות שוב.

תגיות:בריאותאובךניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה