חדשות בארץ

הראשל"צ הגר"י יוסף: רפורמת הכשרות – פרצה חמורה

בשיעורו השבועי מתח הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, ביקורת חריפה על רפורמת הכשרות והזהיר את הציבור: "לא לסמוך על כל הכשר"

  • י' כסלו התשפ"ב
הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: David Cohen/Flash90)הראשון לציון הגר"י יוסף (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגר"י יוסף, מתח אמש (מוצאי שבת) ביקורת חריפה על רפורמת הכשרות שאושרה על ידי הכנסת במסגרת חוק ההסדרים. "החוק החדש של הכשרות נורא ואיום", אמר במהלך שיעורו השבועי. "רוצים לתת הכשר לחנויות שפותחות בשבת, זו פרצה חמורה ביותר. איך אתה יכול לסמוך על חנות שפותחת בשבת שיביאו הכל כשר ושלא יבשלו בשבת?".

"רוצים להביא נשים שיהיו משגיחות כשרות. איך אפשר? אישה לא דתייה, גם דתייה – זה צניעות בעם ישראל? הרב פיינשטיין כותב במקרה פרטי שאפשר, אבל בהנהגה הכללית אי אפשר לתת לאישה לבוא ולהשגיח כשרות. איפה הצניעות בעם ישראל? בפרט שמביאים נשים מכל הבא ליד. עד אחד נאמן באיסורים – זה מדובר רק באדם שהוא ירא שמיים, ששומר שבת כהלכתה ושומר על הכשרות בעצמו".

"איזו פרצות חמורות יש בדברים האלו. הרבנות הראשית לישראל כל כך מסרה את הנפש על הדבר הזה. היום הרבנות הראשית מפקחת, יש לנו משגיח כשרות בכל מקום ויש מחלקת הונאה. מי שישקר – אפשר לתת לו קנסות", הוסיף הרב. "מי יודע איזה חורבן זה יהיה. אנחנו מכריזים לכל הציבור היקר: תיזהרו, לא לסמוך על כל הכשר והכשר. רק הכשרים טובים לרבני ערים שהם רבנים טובים ומצוינים, רק עליהם לסמוך. אני מזהיר כל מי ששומע אותי – לא לסמוך על כל מיני הכשרים. זה חורבן גדול מה שהם רוצים לעשות".

למה לאכול כשר? האם זה עד כדי כך קריטי? הרב זמיר כהן מסביר?

 

תגיות:רפורמההרב יצחק יוסףכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה