נטורופתיה ורפואה טבעית

פלפל אדום חריף: למה כדאי לאכול חריף?

חריף הוא לא טעם, והוא גם כואב, ובכל זאת אנשים רבים נהנים ממנו. מתברר שהוא גם בריא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אכילת חריף בכמות כזו או אחרת נמצאת בהרבה תרבויות בעולם. למרות הכאב נהנים מאכילת חריף, ואפילו חריף מאוד.

למה?

חריף זה לא טעם. זו טעות נפוצה לחשוב שחריפות היא אחד מהטעמים, כמו מתוק, מלוח, מר וחמוץ.

החומר החריף בפלפלים חריפים הוא הקפסאיצין.

פלפל צ'ילי אדום עשיר במיוחד בוויטמין C ובבטא קרוטן, שהופך בגוף לוויטמין A. הוא מקור טוב לוויטמיני B, לאשלגן, למגנזיום ולברזל, שעוזרים לחיזוק מערכת החיסון.

כמובן, כדי לרדת במשקל צריך להקפיד על תזונה נכונה, אבל פלפל חריף יעזור גם בהורדה במשקל – הקפסאיצין מגדיל את כמות האנרגיה בגוף ואת חמצון השומנים, ומאיץ את חילוף החומרים על ידי הגדלת קצב הלב וטמפרטורת הגוף.

אכילת פלפל צ'ילי חריף תעזור במצבי דלקות בדרכי הנשימה, סינוסיטיס והצטננות. הקפסאיצין גורם לזרימת נוזלים בדרכי הנשימה, והם הופכים את הליחה לנוזלית. כך הנזלת יוצאת בקלות מהגוף.

החריף עשוי לסייע בחיסול החיידק הליקובקטר פילורי, ולעזור בחיסול טפילים אחרים במערכת העיכול בכלל. הוא מונע ייצור חומצה, ומגביר הזרמת דם לקיבה, וכך מעודד ייצור של תאי רירית הקיבה לחיזוק מערכת העיכול.

לאלו הסובלים מדלקות במעי, צליאק, כיבים, ריפלוקס או צרבת הנגרמת עקב החלשות השריר בין הושט לקיבה - כדאי להימנע ממזון חריף, מפני שהוא יכול לגרום להחמרה בתסמינים ולגרות את דופן הקיבה.

לפלפל חריף יכולת נוגדת חמצון ואנטי דלקתית, שעוזרת לגוף להילחם בזיהומים ולמנוע מחלות, עד כדי כך שיש מחקרים שמראים שצריכת פלפל חריף יכולה לחזק את מערכת החיסון ולסייע בטיפול במחלות אוטואימוניות (מחלות שבהן הגוף תוקף את עצמו).

גם החום שמיוצר בגוף בתגובה לאכילת חריף, גורם להזרמת הדם, ועוזר לגוף לסלק את הכולסטרול הרע. הוא גם קשור לירידה בתחלואה בסוכרת סוג 2 ובמחלות לב וכלי דם.

אחד היתרונות החשובים הוא מצב הרוח המושפע מאכילת חריף. כתגובה לתחושת החריפות והכאב בלשון, המוח משחרר הורמונים מיוחדים שמשרים תחושה טובה וחיובית, כדרך להילחם בכאב.

עם כל זאת, צריכה מוגזמת של חריף עלולה לפגוע בבלוטות הטעם. לכן חשוב לאכול באופן מבוקר.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:פלפל חריףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה