שבת

10 טיפים להכניס את השבת בזמן ובנחת גם בשעון חורף

שבת נכנסת מוקדם כל כך, איך אפשר להספיק הכל? הרבנית חגית שירה נותנת לך 10 טיפים יעילים וחשובים כדי להכניס את השבת מתוך רוגע, שלווה ושמחה

אא

השבוע קבלתי כל כך הרבה מיילים. "הרבנית, שבת נכנסת כל כך מוקדם, ואני לא מספיקה... מה עושים?", או "הצילו, בלגן אצלי בערב שבת... אני מדליקה את הנרות עם הלשון בחוץ!".

אז הנה לכולן, עשרה טיפים איך לזכות לקבל את השבת בנחת, זה מתוך קונטרס "שבת ומלכה" מהסידור שלי, "שירת חיי".

אבל לפני הכל, תפילה. ביום ששי, כאשר את מתחילה להתכונן לכבוד שבת, אמרי תפילה זו: "אדון השלום מלך שהשלום שלו ברכני בשלום ותפקוד אותי ואת כל בני ביתי וכל עמך בית ישראל לחיים טובים ולשלום" (קונטרס מקור הברכה). כעת בקשי מהקב"ה בשפה שלך שיעזור לך וייתן לך כוח, נחת ושמחה, ושתזכי לעמול לכבודו יתברך.

ועכשיו לטיפים.

א. ככל שמקדימים לקבל את השבת - כך מקדימים לקבל את השלום. שבת ראשי תיבות שבת בבית תקדים - שלום בבית תקבל. אבל איך? להקדים לקבל את השבת זה מצמצם את הזמן, וממילא מלחיץ יותר... לא נכון! ברגע שאת מכניסה לך לראש שאת מקדימה לקבל את השבת - מיד את מציבה לעצמך גבולות ונעשית זריזה יותר, שורה עליך ברכה והזמן מתברך לך.

טוב להקדים לקבל את השבת כעשר דקות לפני השעה הכתובה בלוח השנה, וזו סגולה מופלאה, וכך כתוב בערוך השולחן: "זכות גדולה להקדים לקבל את השבת, ואשרי מי שיתאמץ במצווה זו, ואין קץ למתן שכרו, והשבת תמליץ עליו לטובה".

החפץ חיים היה אומר שאנשים מחפשים סגולות, וכל הברכות מגיעות בזכות שבת. וכל מי שמזרז גם אחרים להקדים לקבל את השבת, יזכה לבנים גדולי ישראל. על דבריו אלו אמר רבי חיים קנייבסקי שליט"א: "אם החפץ חיים כותב את זה, זו לא רק סגולה... ודאי שזה יתקיים! והוא הבטיח כי תוספת שבת זו זכות גדולה להינצל מכל פגעים רעים, וכל מי שיקפיד בזה, תהיה לו הצלחה בחינוך יוצאי חלציו, ופרנסה טובה ושפע בכל העניינים".

ב. הרב הירש מזידיטישוב זצ"ל אמר שבית שהשולחן והמפה מסודרים בו בערב שבת קודם חצות היום - זו סגולה לגרש ולבטל את הקליפה של הסטרא אחרא שמעוררת מחלוקת בבית בערב שבת. השתדלי לערוך את השולחן ביום ששי בבוקר, ויש כאלה שנוהגים לעשות זאת כבר ביום חמישי בלילה. ובספרים הקדושים כתוב שזוהי טובה מיוחדת שיכול האדם לעשות להוריו הנמצאים בעולם האמת, כי ברגע שהשולחן ערוך ומוכן לכבוד שבת, יש להורים נחת רוח והשקט בגן עדן (שם).

ג. הכיני רשימה. כן, רשימה מיוחדת לערב שבת. אני מכינה רשימה ותולה אותה על הקיר, ומיד נעשה לי רגוע.

ד. השתדלי לא להתעסק ביום ששי בעניינים שאינם קשורים לשבת. הקדישי את הזמן המופלא הזה לשבת בלבד.

ה. כמו בכל דבר, האויב שלנו הוא הטלפון. זה לא הזמן לפטפט ולהתייחס לכל צפצוף. נתקי את הטלפון או שימי אותו על שקט לפחות שלוש-ארבע שעות לפני שבת.

ו. שירי שבת ברקע תמיד עושים טוב על הלב, משמחים ומכניסים את כולם לאווירה...

ז. נסיעות. יש להשתדל לא לצאת לנסיעות ארוכות ביום ששי בשעה מאוחרת. הרב מרדכי אליהו זצ"ל המליץ לתכנן זמן כפול ממה שהנסיעה אורכת בדרך כלל. עדיף להיות לפחות שעה לפני שבת בעיר בה שובתים.

ח. גייסי את כל ימות השבוע לכבוד שבת. בכל יום קני או הכיני משהו לכבודה. היי ערוכה מראש! בשבתות החורף, בהן השבת נכנסת מוקדם, טוב להיערך כבר מיום רביעי.

ט. זכרי בשעת ההכנות: השבת היא אורחת אהובה הבאה להשפיע קדושה וברכה, היא לא רוצה שתילחצי לקראתה... השתדלי להתכונן לקראתה ברוגע, נחת ושמחה, ובעיקר ביחד עם ה' ולכבודו. קחי את המילה "לחץ" הוסיפי את ה' לפני ואחרי – קבלי "הצלחה"!

י. סלקי את היצר הרע הזה שקוראים לו "המון" המון סלטים. המון עוגות. המון קינוחים ועיטורים... זכרי, "טוב מעט לצדיק מהמון רשעים רבים" (תהילים) – מעשה צדקות הוא להבין שטוב זה גם במעט, ו"המון" זו הרשעות של היצר הרע. לכן, על אף שראוי לייקר ולכבד את השבת במטעמים ערבים ובפינוקים, התחשבי בעצמך וביכולותיך. עדיף פחות ורגוע, מאשר "המון" עם לחץ ועצבים.

שבת שלום.

תגיות:הרבנית חגית שירהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה