חדשות בארץ

ניגוד עניינים? שקד אישרה קידום תוכנית בנייה עבור חבר

על פי תחקיר "דה מרקר", ועדת השרים לענייני פנים, תכנון ושלטון מקומי בראשותה של השרה איילת שקד אישרה הליך מזורז לקידום תוכנית בנייה במתחם דרום פי גלילות. ברק רוזן, חבר אישי של שקד, הוא מבעלי השליטה בחברת ישראל קנדה, המחזיקה בעשרות דונמים במתחם. מטעמה של שקד נמסר כי לא הייתה מודעת למעורבות החברה בפרויקט

  • ו' כסלו התשפ"ב
שקד (צילומים: נתי שוחט ויונתן זינדל, פלאש 90)שקד (צילומים: נתי שוחט ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד אישרה לחבר אישי שלה, איש העסקים ברק רוזן, הליך מזורז לקידום תוכנית לבניית אלפי יחידות דיור במתחם פי גלילות בו הוא מחזיק בעשרות דונמים באמצעות קבוצת ישראל קנדה שבשליטתו. כך פורסם היום (רביעי) ב"דה מרקר". מדובר בניגוד עניינים לכאורה, אולם שקד טוענת כי לא ידעה על מעורבותה של ישראל קנדה בפרויקט.

על פי התחקיר של גור מגידו וגילי מלניצקי, ועדת השרים לענייני פנים, תכנון ושלטון מקומי בראשותה של שקד, אישרה כי 17 מתחמי בנייה יקודמו בהליך תכנון מזורז בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל). משמעות העברת המתחמים לקידום באמצעות הותמ"ל הינה קיצור ניכר של ההליכים הבירוקרטיים, ובכך טמון רווח כלכלי לא מבוטל עבור בעלי הקרקעות הפרטיים.

אחד המתחמים שהועברו לטיפול הותמ"ל הוא דרום פי גלילות, בו מתוכננת לקום שכונה של קרוב ל-17 אלף יחידות דיור. רשות מקרקעי ישראל מחזיקה בבעלות על 61% מקרקע המתחם. מבין המחזיקים הפרטיים, קבוצת קנדה ישראל, הנמצאת בשליטתם של רוזן ושותפו אסף טוכמאייר, מחזיקה בעשרות דונמים במתחם.

עוד עולה מהתחקיר, כי רוזן הינו חבר אישי של שקד. לפני כשנתיים, לאחר הבחירות במרץ 2019 בהן נותרה מחוץ לכנסת, הוא הציע לה לכהן כיו"ר חברת קנביט.

מטעמה של שקד נמסר בתגובה, כי רוזן נכלל לבקשתה בהסכם ניגוד העניינים שלה שנמצא בשלבי הכנה בלשכה המשפטית וצפוי להיחתם בימים אלה: "בהסכם כתוב במפורש כי לא תעסוק בענייניו ותימנע מקבלת החלטות שקשורות בקרקעות בבעלותו ככל שהיא מודעת אליהן. פרויקט גלילות, שהובא לפתחה של הותמ"ל, קודם והובא להצבעה על ידי רשות מקרקעי ישראל. השרה כלל לא ידעה שלקבוצת קנדה ישראל יש אחוזים בקרקע. לכן גם על פי הסכם ניגוד העניינים המתהווה, היא יכולה הייתה להצביע על ההחלטה ופעלה לפי עקרונות ההסכם".

עוד צוין בתגובה, כי "גם אם השרה הייתה מודעת ונמנעת, למתחם היה רוב, והוא היה מוכרז ומקודם. כשהסכם ניגוד העניינים של השרה ייחתם, הוא יפורסם לציבור".

רוזן מסר את התגובה הבאה לתחקיר: "חזקה על אנשי המקצוע במשרד הפנים, העוסקים בנושאים התכנוניים, שפעילותם נעשית משיקולים מקצועיים וציבוריים באופן שמיישם כראוי וכיאות את מדיניות השרה ואת הסדר ניגוד העניינים שלה ככתבו וכרוחו. העובדה שמדיניות השרה היא לזרז ולקדם בניית עשרות אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש, ובכך לתרום להיצע המגורים ולהורדת מחירי הדיור בישראל, ראויה לכל שבח. הניסיון להטיל פגם בפעולות לקידום תוכנית של עשרות אלפי יחידות דיור, במתחם המשווע לכך ובמסגרת מהלכים אסטרטגיים אלה, בשל האינטרסים המוגבלים בהיקפם ובמשמעותם שיש לקבוצת ישראל קנדה במתחם זה כבמתחמים רבים אחרים – אינו רציני".

תגיות:איילת שקדניגוד ענייניםותמ"לפי גלילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה