חדשות בארץ

מלינובסקי: "החרדים רוצים מדינת טליבאן"; גפני: "אנטישמית"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו התעמתה במליאה עם חברי הכנסת החרדים: "מה שמעניין אתכם זה לבנות מדינת טאליבן". חבר הכנסת משה גפני: "בושה. זאת מפלגה אנטישמית"

גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גפני (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

סערה פרצה היום (רביעי) במליאת הכנסת, בעקבות הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת יוליה מלינובסקי, יבגני סובה ואלכס קושניר מישראל ביתנו, לפיה משחיתי מודעות על רקע מגדרי ייקנסו בסכום של למעלה מ-29 אלף שקלים, בנוסף לעונש המאסר.

מלינובסקי, שעלתה לדוכן כדי להציג את ההצעה, התעמתה עם חברי הכנסת החרדים ואמרה: "כנראה שמה שמעניין אתכם זה לבנות פה מדינת טאליבן". יו"ר יהדות התורה, משה גפני, עלה להשיב ופנה לשר המשפטים גדעון סער: "היא קראה לנו טליבאן ולא הגבת. עומדת פה חברת כנסת וקוראת לנו טליבאן".

"יש מפלגה בכנסת שהמטרה שלה היא אחת: לא לאפשר לחרדים לחיות פה", תקף גפני. "זה בכלל לא קשור לחוק הזה. אין השחתות של כל מיני מודעות וכל מיני דברים שלא קשורים לעניין של המגדר? למה היא מתכוונת? כמו שהבוס שלה, שיושב איתך בממשלה – האוצר לא רצה שיהיה מס על כלים חד-פעמיים, אבל הוא דרש את זה בתוקף בגלל שזה יפגע בחרדים. הוא עושה תקנות שאומרות שאשה חרדית לא תוכל לשלוח את הילד שלה למעון. כל החוקים שלהם, כל הנושאים שהם מעלים כל הזמן – זה נגד החרדים. אין להם שום דבר אחר".

"אין להם אג'נדה של ימין. את סכר אסואן הוא כבר לא הפציץ, ואת הנייה הוא כבר לא הרג. לא נשאר לו שום דבר. הוא לא ימין ולא שמאל. מה שנשאר לו זה שנאת חרדים, לא דבר אחר. בשביל מה יוליה מעלה את זה? כדי שידברו נגד החרדים. אנחנו לא מכבדים נשים? מכבדה יותר מגופו – אומרים חז"ל. איזה בושה זו שעולה פה אנטישמית כזאת. זאת מפלגה אנטישמית. אנחנו טליבאן? לאן עוד תדרדרי את הכנסת?".

בהצבעה השמית בקריאה הטרומית על ההצעה נרשם רוב של 49 תומכים מול 33 מתנגדים, והצעת החוק תועבר לוועדת הכנסת.

תגיות:משה גפניישראל ביתנומליאת הכנסתיוליה מלינובסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה