אמונה

"האם הדת היא משענת לחלשים?", אתם תאהבו את התשובה המפתיעה הזו

"האם הדת היא משענת לחלשים?", נשאל הרב אהרן מוס. "אתה לא יכול להסתדר לבד בחיים?" וזו התשובה הנפלאה שהשיב

(צילומים: shutterstock)(צילומים: shutterstock)
אא

"האם הדת היא משענת לחלשים?", נשאל הרב אהרן מוס. "אתה לא יכול להסתדר לבד בחיים?" הרב, רבה של קהילת 'נפש' הממוקמת במרכזה של שכונת בונדי ביץ', סידני אוסטרליה,השיב את התשובה הבאה, בסגנון שנון ומיוחד, המאופיין בחשיבה מחוץ לקופסא.

"אתה צודק", מסכים הרב אהרן מוס עם הקביעה. "אכן הדת היא משענת, סימן לחולשה אנושית. ואם להיות כנה, הדת אינה המשענת היחידה. האמת היא שאני כל כך חלש, שאני זקוק לקשת שלמה של משענות, עליהם אוכל להישען, ובעזרתם אמשיך לתפקד.

"אני זקוק לאוכל", מסביר הרב מוס את כוונתו. "ככל שמביך להודות בכך, אני תלוי לחלוטין באכילה. בלי אוכל, סביר שלא יהיה לי הכוח לעשות שום דבר כמעט. גופי לא מזין את עצמו אלא זקוק לעזרה מבחוץ. לכן אני אוכל.

"אני זקוק גם למשענת רגשית", ממשיך הרב מוס. "אני זקוק לאנשים אחרים. בלי תמיכתם של משפחתי וידידיי, אין ספק שלא הייתי במקום בו אני נמצא כיום. ואם כבר, אני גם די תלוי בנעליים שלי. כפות הרגליים שלי היו כואבות מאוד בלעדיהן.

"האדם הוא יצור שברירי", מיטיב הרב מוס להסביר. "אנחנו לא מסוגלים לחיות לגמרי בגפנו מבלי להזדקק לאף אדם אחר. אנו תלויים במשאבים חיצוניים כדי לשרוד. אנו זקוקים לאוכל, אנו זקוקים לכך שיאהבו אותנו ואנו זקוקים לנעליים. אני מודה לא-ל כל יום, כי הוא זה הנותן לי אוכל, משפחה ומנעלים לרגליי.

"אך מעל לכל, אני מודה לו על כך שהוא נתן לחיי תכלית ומטרה. בדיוק כפי שאינני מסוגל להזין את עצמי בלי לצאת אל מחוץ לעצמי, כך אינני יכול להעניק משמעות אמיתית לחיי בלי לחפש מעבר לעצמי", מסביר הרב מוס, ומציין: "יתכן שדבר זה עושה אותי חלש, אך אני סבור שהדבר דווקא נותן לי כוחות. אפילו אם אני רעב, בודד או יחף, הרי כל עוד יש לי תכלית אלוקית, אהיה מסוגל להתמודד עם כל אתגר שייקרה בדרכי".

חשבת פעם למה אתה מקיים מצוות? הרב יגאל כהן מעניק משמעות חדשה קיום מצוות:

מדוע ילדים דתיים מפחדים מכלבים?

לתשובות נוספות של הרב אהרן מוס, לחצו כאן.

תגיות:דתאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה