חרדים

מדוע ילדים דתיים מפחדים מכלבים? התשובה שתאהבו

"מדוע ילדים דתיים מפחדים מכלבים? אני לא מבין: מה רע בכלבים?", זו השאלה שנשאל הרב. התשובה שהשיב – תפתיע גם אתכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מדוע יהודים דתיים מפחדים מכלבים?", זו השאלה שנשאל הרב אהרן מוס באתר "בית חב"ד". "כל פעם שאני עובר עם הכלב שלי ליד משפחה של דתיים, כל הילדים מתחבאים מפחד מאחורי החצאית של האמא. אני לא מבין: מה רע בכלבים?"

הרב מוס, מלמד קבלה, תלמוד ויהדות בסידני שבאוסטרליה, השיב בצורה הכי מפתיעה שיכולה להיות. "אני יודע בדיוק כיצד מרגיש הכלב שלך", השיב. "לעיתים כה תכופות אני נתקל בתגובה דומה מיהודים. בעוד שדתיים רבים מפחדים מכלבים, יהודים לא-דתיים מפחדים מרבנים. יש בינינו – הרבנים והכלבים – משהו משותף שהופך אותנו לאובייקטים מפחידים. וזה לא השיער בפנים".

"אנשים מפחדים מן הבלתי מוכר", המשיך הרב מוס להשיב לשואל. "ברוב הבתים שומרי המצוות לא תמצא חיות מחמד. אולי הדבר נובע מכך שמשפחה מרובת ילדים מסתפקת בחברת בני-אדם ואינה מחפשת חברת חיות; אולי הסיבה לכך היא הבעיה בטיפול בחיות בשבת; יתכן וזהו עניין תרבותי. איך שלא יהיה, חוץ מדג הזהב באקווריום, חיות מחמד הם נדירים בבתים של שומרי התורה והמצוות.

לאחר שהתייחס הרב מוס לכך שאנשים מפחדים מהבלתי מוכר, ותיאר בקצרה את אי ההיכרות של ילדים דתיים עם כלבים, המשיך כותב: "לכן, כאלו שלא רגילים לבעלי חיים - ממשפחת הכלבים מפחדים מכלבים. אנשים מפחדים מרבנים בדיוק מאותה סיבה. אך הן כלבים והן רבנים זוכים ליחס אוהב וחם מצד אלה שמכירים אותם, ונוטעים פחד בלבבות אלה שלא מכירים אותם.

"אך בכך נגמר הדמיון ביניהם. הסיבות המונחות בבסיסם של אותם שני פחדים הם כמעט הפוכים. הפחד מכלבים (סינופוביה) נובע מהפחד להינשך. פחד מרבנים (רבינופוביה) נובע מן הפחד להיות מושפע", ממשיך הרב מוס להסביר.

"הדבר שיהודים רבים הכי פוחדים ממנו הוא שאם הם ילמדו קצת על יהדות יתכן והם יאהבו את זה. ואם הם יאהבו את זה הם ירצו עוד. ואם הם ירצו עוד הם יצטרכו גם לחיות כיהודים. זה אומר שינוי – ושינוי, אפילו שינוי לטובה, הוא דבר מפחיד.

"התרופה לסינופוביה היא לשחק עם כמה כלבים ולראות שאין בסיס לפחד. אך המרפא לרבינופוביה הוא להכיר את היהדות ולמעשה לתת לפחד הכי גדול שלך להתקיים – אתה תאהב את זה, ותרצה עוד", מסיים הרב מוס את דבריו.

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת, פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות:

תגיות:פחדכלביםדתיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה