חדשות בארץ

פינטו לא מתנצלת: "התכוונתי לוירוס מחשב"

חברת הכנסת שירלי פינטו, שכינתה את חברה לסיעה עמיחי שיקלי "וירוס בכנסת ישראל", מסרבת להתנצל על הדברים: "לא אמרתי וירוס כחיידק. הוא פועל כמו באג במערכת הפוליטית"

שיקלי, בעיגול פינטו (צילומים: אוליביה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי, בעיגול פינטו (צילומים: אוליביה פיטוסי ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה סירבה הבוקר (ראשון) לחזור בה מהתבטאותה הבוטה אמש כלפי חברה לסיעה, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, אותו כינתה "וירוס בכנסת ישראל".

בריאיון ל-103FM, אמרה פינטו כי "עמיחי שיקלי פועל כמו באג במערכת הפוליטית. הוא תוקף את המערכת מבפנים, ולא רק את המערכת אלא גם את ימינה ממנה הוא בא. הוא תוקף בכל הזדמנות, זה לא יכול להמשיך כך".

"הוא לא עושה שום עבודה פרלמנטרית", תקפה פינטו. "הוא כמו וירוס שתוקף את המחשב. הוציאו את זה מפרופורציות. לא אמרתי וירוס כחיידק, זו פרשנות של אנשים ששמעו. אמרתי וירוס שתוקף את הכנסת, ופה אני מבהירה – וירוס שתוקף כמו באג את המערכת מבפנים. הוא לא מביא שום עשייה פרלמנטרית, שום הישגים, לא מייצג אף ציבור".

"ההסבר שאני נותנת עכשיו הוא בגלל שאנשים מוציאים דברים מפרופורציות", הוסיפה פינטו. "אני לא רואה סיבה להצטער על ההגדרה, אני חושבת ששיקלי מתנהל בצורה לא תקינה. אני חושבת שצריך היה להכריז עליו כפורש ביום שהוא התנגד לממשלה".

זו אינה הפעם הראשונה שפינטו מחוללת סערה בתקופה האחרונה. לפני כשלושה שבועות, בצל ציון יום הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין, היא צייצה בטוויטר נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והאשימה אותו בהסתה: "‏גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף", כתבה. "לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר".

הציוץ זכה לתגובות זועמות רבות, שראו בו הוכחה למעבר הסופי של ימינה למחנה השמאל. בעקבות הסערה מחקה פינטו את הציוץ. כעבור זמן קצר העלתה ציוץ נוסף בו כתבה: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית". עוד הוסיפה, כי "רצח לא עניין של ימין ושמאל. נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד ראש הממשלה, נגד שרת הפנים והממשלה". גם ציוץ זה זכה לתגובות ביקורתיות רבות.

בריאיון הבוקר טענה פינטו: "לא התבטאתי נגד הימין. אני אשת ימין על מלא, ומי שלא מכיר אותי – שידע. מחקתי את הציוץ כי כאישה חירשת הבנתי שיש נרטיב מאחורי המילה 'מרפסת' שאני לא נחשפתי אליו".

"יש פה פערי תרבות – הביטוי 'מרפסת' לא הגיע לקהילת החירשים. אני ידעתי שמאשימים את הימין ברצח רבין ועל זה התנגדתי באופן מוחלט, אבל לא ידעתי שהמילה 'מרפסת' שנויה במחלוקת. על זה באמת התנצלתי. הייתי יחסית צעירה, היום אני בת 33. לא נחשפתי למילה הזו. הבנתי את הטעות ותיקנתי, הוצאתי ציוץ שמבהיר את המסר שרציתי להעביר. זו לא בושה, לומדים".

תגיות:עמיחי שיקליימינהשירלי פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה