חדשות בארץ

"וירוס בכנסת ישראל": המתקפה הבוטה של הח"כית מימינה על עמיחי שיקלי

חברת הכנסת שירלי פינטו תקפה בחריפות את עמיתה למפלגה, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, וקראה להכריז עליו כפורש: "אני רואה בו וירוס בכנסת ישראל"

שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:38)

חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) תקפה הערב (ראשון) בחריפות את עמיתה למפלגה, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, המתנגד לממשלה וכינתה אותו "וירוס בכנסת ישראל".

דבריה הבוטים של פינטו נאמרו בריאיון לעודד בן עמי בערוץ 12, במהלכו קראה להכריז על שיקלי כפורש מהמפלגה: "אם זה היה תלוי בי, ביום שהוא התנגד להקמת הממשלה הייתי מכריזה עליו כפורש. אני רואה בו וירוס בכנסת ישראל. כל המהלכים שהוא עושה, הוא מנסה להכתיר את עצמו בכוח. הוא לא מייצג אף ציבור, מזעזע את המערכת הציבורית בלי הבאת הישגים לאף אחד. תגיד לי משהו אחד שהוא עשה וייצג את הציבור. אתה פרלמנטר, תביא הישגים לציבור".

שיקלי סירב להתייחס להתבטאותה של פינטו: "אינני מגיב לדברים", אמר בריאיון לקול ברמה. "אין תקדים למה שקורה לימינה. המפלגה הצליחה בתוך פחות מארבעה חודשים להפר את כלל ההתחייבויות שלה לבוחר".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיב בקצרה בטוויטר על דבריה של פינטו: "האמת אינה וירוס, שקר זו מחלה". חברו למפלגה, חבר הכנסת שלמה קרעי, תקף: "ימינה, מכף רגלה ועד קודקודה, מתבוססת בשקר ומרמה ומסיתה כנגד המחנה הלאומי כולו. מן הסתם יש שם לתהליך שבו אתה מתבייש בעצמך עד עמקי נשמתך, וכדי להתגבר על הבושה אתה עובר להתקפה פרועה ומשולחת רסן. אולי כשהשקרים יחזרו אליכם כבומרנג, תתרפאו מווירוס ההסתה שמשתולל אצלכם ותעשו חשבון נפש".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) כתבה: "תגידו נשות ימינה, איבדתן את זה לגמרי? אחת מספרת סיפור על תקיפה ומסרבת לתת פרטים, שנייה תובעת לשון הרע מישהו שמוחה נגדה ושלישית מכנה קולגה שלה מהמפלגה שלא יישר קו עם העריקה של המפלגה – 'וירוס'. אתן מוכנות להתאפס על עצמכן ולהוות דוגמה לנשים אחרות, או להמשיך לעשות פדיחות כל כמה שעות?".

זו אינה הפעם הראשונה שפינטו מחוללת סערה בתקופה האחרונה. לפני כשלושה שבועות, בצל ציון יום הזיכרון לראש הממשלה המנוח יצחק רבין, היא צייצה בטוויטר נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והאשימה אותו בהסתה: "‏גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף", כתבה. "לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא. מסית היה ומסית יישאר".

דבריה של פינטו נגד נתניהו זכו למאות תגובות בתוך זמן קצר, רובן זועמות, שראו בהם הוכחה למעבר הסופי של ימינה למחנה השמאל. בעקבות הסערה היא מחקה את הציוץ, אולם כעבור זמן קצר העלתה ציוץ נוסף בו כתבה: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית". עוד הוסיפה, כי "רצח לא עניין של ימין ושמאל. נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד ראש הממשלה, נגד שרת הפנים והממשלה". גם ציוץ זה זכה לתגובות ביקורתיות רבות.

בשבוע שעבר התעמתה פינטו עם חבר מפלגתה, סגן השר אביר קארה, לאחר שטען בישיבת ועדת העבודה והרווחה כי הטלת חובת הנגשה על עסקים פרטיים מהווה צעד ש"קרוב לקומוניזם". פינטו, שזעמה על דבריו, הגיבה בטוויטר: "אביר קארה, איך אתה מסוגל להישיר מבט לי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם? פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול".

בחדשות 13 דווח, כי העימות בין השניים נמשך סמוך למזנון הכנסת. על פי הדיווח, קארה אמר לפינטו: "האנשים שלך שולחים לי – הלוואי שתהיה בכיסא גלגלים". המתורגמנית של פינטו השיבה: "תתבייש, בזכותה אתה בכנסת". בעקבות העימות, זימן ראש הממשלה נפתלי בנט את השניים לפגישות דחופות בלשכתו בכנסת כדי להרגיע את הרוחות.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה עידית סילמן העבירה הערב פנייה רשמית לקצין הכנסת, ובה טענות על איומים שהופנו כלפיה בסוף חודש ספטמבר ובמהלך חודש אוקטובר, נוסף לצילומי מסך של מסרונים שנשלחו אליה מהתקופה האחרונה. מהכנסת נמסר כי "פנייה זו, כמו כל פנייה המוגשת למשרד קצין הכנסת, תועבר מחר בבוקר, על ידי סגן קצין הכנסת, להמשך בירור ובדיקה במשטרת ישראל".

מוקדם יותר הגיבה סילמן לסערה שפרצה, בעקבות טענתה כי לפני כשבועיים הותקפה באלימות בתחנת דלק במודיעין. לאחר שרבים פקפקו בנכונות דבריה, בשל העובדה שלא הגישה עד כה תלונה על התקרית והתחמקה מלמסור פרטים מדויקים על מועדה ומיקומה, כתבה סילמן בפייסבוק: "חברים, התבלבלתם, לא אני עומדת לחקירה אלא מי שמסית נגדי ברשתות ומחוצה להן 24/7".

"במשך חצי שנה, מאז הבחירות וכינון הממשלה, משפחתי ואני מוטרדים, מאוימים ומותקפים באופן יום יומי", הוסיפה סילמן. "כבר הפסקתי לספור את התלונות שהגשתי לקצין הכנסת. בחודשיים האחרונים כמעט ולא ישנתי, וכל העת המתקפות לא פוסקות. מאיפה השנאה המטורפת הזו? לא דיברתי על ימין או שמאל אלא על המקרה האישי שקרה לי, שלא יכול להיות במציאות שלנו".

תגיות:עמיחי שיקליימינהשירלי פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה