חדשות בארץ

פיצוץ בימינה: אביר קארה מול שירלי פינטו

חברת הכנסת שירלי פינטו זעמה על דברים שאמר סגן השר אביר קארה בוועדת העבודה והרווחה לפיהם הטלת חובת הנגשה על עסקים פרטיים היא צעד ש"קרוב לקומוניזם", ואמרה כי מדובר ב"בריונות". לאחר העימות, עזב קארה את קבוצת הווטסאפ של אנשי ימינה לאחר שכתב "מפלגה של מטומטמים"

אביר קארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אביר קארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:33)

עימות חריף התגלע היום (רביעי) בין חברי ימינה, סגן השר אביר קארה וחברת הכנסת שירלי פינטו. עמית סגל דיווח בחדשות 12, כי בעקבות העימות עזב קארה את קבוצת הווטסאפ של ימינה לאחר שכתב "מפלגה של מטומטמים". מאוחר יותר הוא הוחזר לקבוצה.

העימות בין קארה ופינטו החל לאחר שסגן השר טען בישיבת ועדת העבודה והרווחה כי הטלת חובת הנגשה על עסקים פרטיים מהווה צעד ש"קרוב לקומוניזם". פינטו זעמה על דבריו והגיבה בטוויטר: "אביר קארה, איך אתה מסוגל להישיר מבט לי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם?".

פינטו הוסיפה ותקפה: "פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול".

ליאור קינן מחדשות 13 דיווחה, כי חברי הכנסת התעמתו בהמשך ביניהם סמוך למזנון הכנסת. על פי הדיווח, קארה אמר לפינטו: "האנשים שלך שולחים לי – הלוואי שתהיה בכיסא גלגלים". המתורגמנית של פינטו השיבה: "תתבייש, בזכותה אתה בכנסת".

בעקבות הפיצוץ, קיימה יו"ר הקואליציה עידית סילמן פגישה משותפת בחדרה עם קארה ופינטו על מנת לפשר ביניהם. ככל הנראה הניסיון לא עלה יפה, והשניים – יחד עם סילמן וחברי הכנסת מתן כהנא ויום טוב כלפון – זומנו לפגישה דחופה בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

בסביבתו של בנט אמרו, כי בשיחותיו עם קארה ופינטו הוא הדגיש את החשיבות באחדות ואת העבודה המשותפת הנדרשת בין חברי הסיעה: "אני חושב שזה בריא שיש לנו סיעה של אנשים שבוערים בהם העקרונות שלהם ושהם נלחמים עליהם", אמר. "אביר נלחם להקל על כל עסק, שירלי נלחמת על כל אדם עם מוגבלות שלא יכול לחיות בצורה נורמלית במדינת ישראל. אני שמח על כך שכולם הפנימו את הצורך לגלות סבלנות ולשתף פעולה למען המטרה המשותפת".

תגיות:ימינהאביר קארהשירלי פינטו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה