חדשות בארץ

האם ח"כ סילמן הותקפה בתחנת דלק במודיעין?

יו"ר הקואליציה עידית סילמן טענה כי הותקפה באלימות פיזית בתחנת דלק במודיעין, אולם דבריה מעלים סימני שאלה. חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה ארבל מש"ס פנו לשר לביטחון הפנים, לקצין הכנסת ולמפכ"ל המשטרה בדרישה לחקור את הפרשה

  • ג' כסלו התשפ"ב
תחנת דלק, אילוסטרציה (בעיגול: סילמן. צילומים: יוסי אלוני ויונתן זינדל, פלאש 90)תחנת דלק, אילוסטרציה (בעיגול: סילמן. צילומים: יוסי אלוני ויונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה), יצאה אמש (מוצאי שבת) נגד המתקפות העזות עליה ועל מפלגתה, וטענה כי אף הייתה נתונה לאלימות פיזית.

בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, אמרה סילמן: "לפני שבועיים היה לי מקרה חד-פעמי, שלא קרה עד אז – תפס אותי בן אדם אחרי שתדלקתי בתחנת דלק במודיעין, ופשוט הטיח אותי פיזית לרכב. זה משהו שבחיים לא קרה לפני כן. באותו רגע הבנתי עד כמה המילים של 'בוגדים' ו'גנבים' יכולות להיות מילים מסוכנות ואף מסיתות שיכולות לעלות בחיי אדם. באותו רגע הבנתי שאני שמה את הכול בצד ושאנחנו מעבירים תקציב".

דבריה של סילמן חוללו סערה ברשת, כשגולשים רבים פקפקו בנכונותם והעלו את התמיהה מדוע לא חשפה עד עתה את התקיפה נגדה. החשדות התגברו לאחר שסילמן התחמקה מלמסור פרטים נוספים על התקרית, ובפרט המיקום והמועד המדויקים בהם הותקפה. בריאיון הבוקר לגלי צה"ל היא טענה כי "כל מה שהיה צריך להיות מדווח לקצין הכנסת ולגורמים – דווח".

כתבת חדשות 12, דפנה ליאל, דיווחה לאחר מכן מפי גורמים בכנסת כי קצין הכנסת לא קיבל פנייה על מקרה התקיפה של סילמן. כתב כאן חדשות, מיכאל שמש, הוסיף כי למרות שבכנסת אומרים שלא שמעו על התקיפה, חברי כנסת בימינה טוענים שסילמן סיפרה להם על כך "בזמן אמת".

הפרשן הפוליטי עמית סגל סיכם את סימני השאלה בנוגע לטענתה של סילמן: "התמיהות גוברות כאשר מתברר בעקבות פניית חדשות 12 כי סילמן לא טרחה להגיש תלונה על התקיפה לכאורה לקצין הכנסת או למשטרה. אמש, בהתכתבות עם צייצן בטוויטר, נסוגה חלקית מהגירסה: 'היו עיתונאים שידעו', כתבה סילמן, 'ומי שצריך לדווח דווח'. כאמור, הכנסת והמשטרה לא קיבלו עדכון על כך".

"בנוסף, קשה להאמין שעיתונאים יחרישו סיפור כה דרמטי על תקיפה. תחנות דלק מצולמות דרך קבע, ולכן לו נקבה סילמן בשם תחנת הדלק שבה אירעה התקיפה, ייתכן שאפשר היה לוודא את המידע, אך סילמן מסרבת להשיב לפניות, בין היתר של חדשות 12, לנקוב בתאריך המדויק ובתחנת הדלק".

"בהתכתבות אמש התגלה כי אם התקיפה בכלל אירעה, היא לא הייתה לפני שבועיים כפי שטענה סילמן: 'לא סיפור חדש, קיבל כותרת עכשיו', כתבה. גם גירסה זו תמוהה, שכן לפי סילמן רגע התקיפה לפני שבועיים היה זה שבו גמלה בליבה ההחלטה 'לשים הכל בצד ולהעביר תקציב'".

סגל ציין כי "טענות לתקיפה והתנכלות אינן חדשות מצד סילמן: ערב הקמת הממשלה, נפתחו מהדורות חדשות בטענה של מקורביה כי רכב מסתורי עקב אחריה, לכאורה כדי לאסוף מידע, לאיים ולתצפת אחריה, בעקבות כוונתה לתמוך בהקמת הממשלה. טענות דומות השמיע חבר הכנסת ניר אורבך, והדבר גרר דיון נרחב באלימות הימין נגד ימינה".

"בלשי משטרה פשטו על בתיהם של העוקבים, שהתגלו כתלמידי ישיבה שלא עקבו בחשאי אלא להיפך: כרזו עם רמקול מרכבם קריאות לסילמן ואורבך לא להצטרף לממשלה. עד לרגע זה לא הוגש כל כתב אישום בפרשה אף שחלפה כמעט חצי שנה".

"ניסינו שוב ושוב לפנות לחברת הכנסת סילמן לתגובה אך זו לא התקבלה עד עתה", כך סגל.

 

סמוטריץ' נגד סילמן: "אי אפשר לשקר לכולם כל הזמן"

בעקבות התהיות שעלו בנוגע לדבריה של יו"ר הקואליציה, צייץ יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "מה שסילמן שכחה כנראה זה שאפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לשקר לכל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לשקר לכולם כל הזמן. הניסיון שלה לעשות דה-לגיטימציה למחאה הציבורית הצודקת מול הפניית העורף שלה ושל חבריה לערכים ולהבטחות באמצעות בדיית שקרים הוא עוד שפל במה שמסתמן כבור ללא תחתית".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה הבוקר למפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ולקצין הכנסת יובל חן, בדרישה לחקור את טענתה של סילמן: "מדובר בטענה חמורה ביותר שדורשת חקירה זריזה ומיצוי ההליכים מול העבריין. חיוני לשמור על שלומם של נבחרי הציבור כולם, ולא ייתכן שחבר כנסת ירגיש מאוים, ודאי שלא ייפגע פיזית, בשל עמדות שהביע או מעשים שביצע במסגרת תפקידו הציבורי".

"אני מופתע ומצטער שלא נודע לציבור על המקרה קרוב יותר למועד ביצועו ועל כך שעד היום, למיטב ידיעתי, חקירה המקרה לא הושלמה על ידי גורמי החקירה עליהם אתם אמונים", הוסיף ארבל. "אין לי ספק שבדיקת המקרה מול חברת הכנסת הייתה מגלה היכן התבצעה התקיפה ואת מועדה, הייתה מאפשרת לגבות עדויות מהעובדים במקום ולהוציא את סרטוני האבטחה ולזהות את העבריין".

"תקיפה אלימה של חברי כנסת היא חציית קו אדום שאין להסכים לה ועליה להיענות באכיפה ביד קשה וגינוי ברור ומוחלט. אבקש לדעת לפיכך מתי התלונה בעניין התקיפה הובאה לידיעת משמר הכנסת ומשטרת ישראל ומהו סטטוס החקירה והצפי לסיומה".

יו"ר סיעת ש"ס, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, שיגר מכתב בנושא לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "כמדינה חפצת חיים אסור לנו להשלים עם אירועים מסוג זה, מאחר ותחנות הדלק בישראל מצולמות אני דורש מכם לפעול אקטיבית לעלות על עקבותיו של התוקף האלמוני ולמצות איתו את כל חומרת הדין".

תגיות:הכנסתאלימותעידית סילמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה